Raphie, jouw mate van externaliseren verbaast me keer op keer.
Een tijdje terug was je "vrij aanwezig" en nu ben je ineens slachtoffer van het systeem.
Vanuit die houding wijs je gretig anderen (acid) aan als probleem-makers.
Dit aanwijzen wordt vervolgens voorzien van een onderdanige/slachtofferige ondertoon waardoor de post onschuldig lijkt.
Je zou mogelijk kunnen overwegen eens te kijken naar de omgangvorm die je hanteert.
Het is bijvoorbeeld vervelend om te lezen dat je er van baalt dat er "ad hominem" (deftige uitdrukken btw) wordt gereageerd terwijl dat precies het onderwerp van gesprek is.
Hoe wil je anders iemand aanspreken op zijn gedrag?
Jouw analytisch vermogen heeft vaak tot (voor mij) zeer nuttige bijdragen geleid,
maar het voorspelbaar schakelen tussen arrogantie en slachtofferrol ontsiert enorm.
Ik ben zeker géén slachtoffer, kan zelf behoorlijk "rellen" (een uitgesproken mening hebben, mensen op scherp zetten over loopjes house, illegale software, "muzikanten/producah's" etc) maar dat is méér het ventileren van een mening, droppen van een fenomeen en kijken hoe de vlag er op het forum voorstaat. Bij een aantal die zich hierin herkennen is dit tegen het zere been, die gaan dan hard op de man spelen. Dat dat voor een aantal vervelend en confronterend is, realiseer ik me prima, maar ja, het level is hard.
Maar over de as van de inhoud moet dat kunnen. Maar wanneer je met generaliserende opmerkingen niet meer weg komt en echt ad hominem moet worden, dan ga je IMHO over de streep. Dan ben je geen gesprekspartner meer, maar begin je in te hakken op de persoon. Ik kan daar zelf nog steeds prima mee omgaan, maar zou mooi zijn als de mods, hoewel ze volledig meevoelen met degene die zich in z'n zak gezeken voelt, ook dáár een lijn trekken. Maar dat doen ze dus niet. Sommigen mogen ad hominem volledig los en krijgen geeneens een waarschuwing. Andersom is het aansnijden van een "stigmatiserende" trend (voor een aantal gewoon een feit, maar goed) te pijnlijk en moet je op de strafbank. Dát klopt IMHO dus niet.
slachtoffer? zeker niet, ik hou me tegenwoordig gewoon meer in. Maar omdat het nu zo ter sprake komt kan ik wel gewoon delen wat ik van dit beleid vind toch? ti's geen huilie huilie, hoef géén "gerechtigheid" o.i.d. Dus niet spannerder maken dan dat is het. Het forum verkiest gewoon liever rust onder het gross van de achterban, ipv scherp debat. Dat weet ik nu, dus houd ik me daarin sinds mijn laatste ban verder afzijdig. En dat sommigen meer equal zijn than others, is een gegeven en gewoon onderdeel van het forum. Als ik daar niet mee om zou kunnen gaan, dan zou ik hier niet moeten vertoeven.
De vraag is ook niet of de regels juist zijn, als ik me daar niet aan zou willen houden, dan zou ik hier niet moeten vertoeven. De vraag is of de regels consequent tussen leden worden toegepast. En of dat gegeven zo onoverkomelijk is dat ik hier niet meer "normaal" kan acteren. Dát is het dus. niet.