Van Trol naar Mod

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
@AF, ik heb géén probleem met Fjoesz, ook al zou je gezien zijn liefde voor mij in het verleden iets anders verwachten. Ik heb wel een probleem met hoe jji je af en toe opstelt, maar dat is de "give & take" van het synthforum, dus ik ga daar verder geen iissue van maken, jij kan strafpunten geven en bannen, ik niet, zo simpel is het. Dus is het niet verstandig om jou altijd van repliek te voorzien.
Als ik hier wil vertoeven moet ik de mods niet tegen de haren instrijken, zo simpel is het. Dus dat doe ik dan verder ook niet meer. Maar vind je manier van communiceren en de drogredenen die je af en toe aan haalt tenenkrommend, maar so be it.

Dat is een mening en die mag je nu eenmaal geven op een forum (mits normaal verwoord uiteraard).

Overigens heeft het niets te maken met "de mods tegen de haren instrijken" maar met je gedragen volgens de gestelde forumregels. De moderators zijn er alleen om zo nu en dan in te grijpen als de gestelde regels niet worden nageleefd.

Ik heb wel een probleem met hoe jji je af en toe opstelt, maar dat is de "give & take" van het synthforum, dus ik ga daar verder geen iissue van maken, jij kan strafpunten geven en bannen, ik niet, zo simpel is het. Dus is het niet verstandig om jou altijd van repliek te voorzien.

Als ik hier wil vertoeven moet ik de mods niet tegen de haren instrijken, zo simpel is het. Dus dat doe ik dan verder ook niet meer. Maar vind je manier van communiceren en de drogredenen die je af en toe aan haalt tenenkrommend, maar so be it.

Zeggen dat je iets niet doen wilt en het dan een zin later toch roepen is een beetje vreemd.
Wil niet zeggen dat je een domme lul bent, maar zo denk ik er wel over.

dan interpreteer je dat anders, ik ga verder de discussie niet aan met AF inhoudelijk op z'n vorige post, doe even een kennisgeving wat ik er van vind, maar laat het verder daarbij.

En ook jij Brz ben vrij om te denken wat jij wil. Dus wie ben ik om daar een probleem van te maken, nou :doei: ff een ander speelmaatje zoeken Brz :gaap:

Ik ben op vakantie:D
Jongens, ik begrijp dit soort reacties prima. En er is dus ook plek voor. Ik heb zeker mensen regelmatig gewezen op hun hardnekkigheden, dus ik begrijp ook prima dat sommigene er iets over willen zeggen. Ik kan mensen soms aardig op de pielemans trappen die nogal emotioneel verbonden zijn met hun mening/het forum. Verder raad ik iedereen aan lekker af te wachten en me als mod te beoordelen op moderatie toestanden.
Ik ga weer ff zwemmen:S

nou zwem ze
hoop dat je niet van reces teruggeroepen wordt naar de modkamer ivm dees brandende kwestie
( tot die tijd fijne vakantie gewenst )

Als het tot moderator worden, van een troll iemand kan maken die normaal kan antwoorden, mag iedereen van mij wel moderator worden... ;)

Iets wat ik me overigens zomaar afvraag. De topic starter begint deze discussie maar reageert verder niet..... wat is dan het nut (of de intentie) van een discussie starten?

Ik ben op vakantie:D
Jongens, ik begrijp dit soort reacties prima. En er is dus ook plek voor. Ik heb zeker mensen regelmatig gewezen op hun hardnekkigheden, dus ik begrijp ook prima dat sommigene er iets over willen zeggen. Ik kan mensen soms aardig op de pielemans trappen die nogal emotioneel verbonden zijn met hun mening/het forum. Verder raad ik iedereen aan lekker af te wachten en me als mod te beoordelen op moderatie toestanden.
Ik ga weer ff zwemmen:S

In ieder geval mijn complimenten voor de hoofdletters en leestekens alvast. 8o

Raphie, jouw mate van externaliseren verbaast me keer op keer.
Een tijdje terug was je "vrij aanwezig" en nu ben je ineens slachtoffer van het systeem.
Vanuit die houding wijs je gretig anderen (acid) aan als probleem-makers.
Dit aanwijzen wordt vervolgens voorzien van een onderdanige/slachtofferige ondertoon waardoor de post onschuldig lijkt.

Je zou mogelijk kunnen overwegen eens te kijken naar de omgangvorm die je hanteert.
Het is bijvoorbeeld vervelend om te lezen dat je er van baalt dat er "ad hominem" (deftige uitdrukken btw) wordt gereageerd terwijl dat precies het onderwerp van gesprek is.
Hoe wil je anders iemand aanspreken op zijn gedrag?

Jouw analytisch vermogen heeft vaak tot (voor mij) zeer nuttige bijdragen geleid,
maar het voorspelbaar schakelen tussen arrogantie en slachtofferrol ontsiert enorm.

Ik zie het punt van deze discussie niet helemaal. Synthforum is geen democratische instantie, en dat is ook helemaal nergens voor nodig. De suggestie van het controleren van de controleurs, die in een ander draadje werd gedaan, is in mijn optiek ook een volledig overbodige. De regels van dit forum worden door de stichting bepaald. Je kunt je eraan conformeren of wegblijven. Als ik lid word van een voetbalvereniging en ik een wedstrijd speel, weet ik ook dat dit geen democratische regels zijn. Je gaat halverwege de wedstrijd niet je beklag doen dat je de buitenspelregel onnodig vindt. Die is er en iedereen die meespeelt weet dat en handelt ernaar.

De idee communiceren dat het vreemd is dat een "trol" wordt benoemd tot mod, zit vol negatieve suggestie. Je zou dit zomaar trollen kunnen noemen. Wie de schoen past trekke hem aan.

Laatst gewijzigd:
Raphie, jouw mate van externaliseren verbaast me keer op keer.
Een tijdje terug was je "vrij aanwezig" en nu ben je ineens slachtoffer van het systeem.
Vanuit die houding wijs je gretig anderen (acid) aan als probleem-makers.
Dit aanwijzen wordt vervolgens voorzien van een onderdanige/slachtofferige ondertoon waardoor de post onschuldig lijkt.

Je zou mogelijk kunnen overwegen eens te kijken naar de omgangvorm die je hanteert.
Het is bijvoorbeeld vervelend om te lezen dat je er van baalt dat er "ad hominem" (deftige uitdrukken btw) wordt gereageerd terwijl dat precies het onderwerp van gesprek is.
Hoe wil je anders iemand aanspreken op zijn gedrag?

Jouw analytisch vermogen heeft vaak tot (voor mij) zeer nuttige bijdragen geleid,
maar het voorspelbaar schakelen tussen arrogantie en slachtofferrol ontsiert enorm.
Ik ben zeker géén slachtoffer, kan zelf behoorlijk "rellen" (een uitgesproken mening hebben, mensen op scherp zetten over loopjes house, illegale software, "muzikanten/producah's" etc) maar dat is méér het ventileren van een mening, droppen van een fenomeen en kijken hoe de vlag er op het forum voorstaat. Bij een aantal die zich hierin herkennen is dit tegen het zere been, die gaan dan hard op de man spelen. Dat dat voor een aantal vervelend en confronterend is, realiseer ik me prima, maar ja, het level is hard.
Maar over de as van de inhoud moet dat kunnen. Maar wanneer je met generaliserende opmerkingen niet meer weg komt en echt ad hominem moet worden, dan ga je IMHO over de streep. Dan ben je geen gesprekspartner meer, maar begin je in te hakken op de persoon. Ik kan daar zelf nog steeds prima mee omgaan, maar zou mooi zijn als de mods, hoewel ze volledig meevoelen met degene die zich in z'n zak gezeken voelt, ook dáár een lijn trekken. Maar dat doen ze dus niet. Sommigen mogen ad hominem volledig los en krijgen geeneens een waarschuwing. Andersom is het aansnijden van een "stigmatiserende" trend (voor een aantal gewoon een feit, maar goed) te pijnlijk en moet je op de strafbank. Dát klopt IMHO dus niet.

slachtoffer? zeker niet, ik hou me tegenwoordig gewoon meer in. Maar omdat het nu zo ter sprake komt kan ik wel gewoon delen wat ik van dit beleid vind toch? ti's geen huilie huilie, hoef géén "gerechtigheid" o.i.d. Dus niet spannerder maken dan dat is het. Het forum verkiest gewoon liever rust onder het gross van de achterban, ipv scherp debat. Dat weet ik nu, dus houd ik me daarin sinds mijn laatste ban verder afzijdig. En dat sommigen meer equal zijn than others, is een gegeven en gewoon onderdeel van het forum. Als ik daar niet mee om zou kunnen gaan, dan zou ik hier niet moeten vertoeven.

De vraag is ook niet of de regels juist zijn, als ik me daar niet aan zou willen houden, dan zou ik hier niet moeten vertoeven. De vraag is of de regels consequent tussen leden worden toegepast. En of dat gegeven zo onoverkomelijk is dat ik hier niet meer "normaal" kan acteren. Dát is het dus. niet.

Ok, iedereen heeft zn plasje kunnen doen. Het is wel mooi zo. Ik ga zelf deze draad niet dichtgooien omdat ik onderwerp van gesprek ben, maar het lijkt me dat dat wel moet gebeuren. Voor hen die dat vergeten zijn.. Kijkt u ook nog even goed in de spiegel? Het is mooi dat het forum kan rekenen op zulke betrokken leden die begaan zijn met de voortgang van het forum. Die niet zouden goedkeuren dat hun forum een plek is waar iemand openlijk onder vuur kan worden genomen. (Anders zou je je moeten afvragen of ze beter zijn dan waar ik van word beschuldigd). Verdere opmerkingen, aanbevelingen, kanttekeningen en evt gelukwensen :D zijn vanaf nu van dus welkom via PB. Ik zou zeggen: hou me goed in de gaten, gebruik de REPORT knop waar ie voor is en ik nodig jullie van harte uit terug te keren naar jullie geliefde forum, terug naar de orde van de dag.

Fjoesz mijn comments gingen overigens niet over jou, jij bent wel zéér scherp, hebt een botte mening, maar nooit zonder fatsoen. voel je dus over mijn post hierboven niet aangesproken, het gaat om het rancuneuze "next level" gedrag, wat bij sommigen gewoon getolereerd wordt.

"grappig" altijd weer hoe mensen , die een topic niet gestart hebben, opeens uit de hoek komen met opmerkingen als: " gooi er maar een slotje op....
inmiddels bijna 1000 views, diverse op de man opmerkingen verder , coalties verduidelijkt etc, met alle respect waarvoor, waartoe ?
ik kom niet veel verder dan er het zoveelste voorbeeld van " chimpansee politiek" in te ontdekken ( waar ik zelf natuurlijk ook aan mee doe )
conclusie: het mod team is een groepje mensen die elkaar selecteren op gronden die zij zelf vaststellen en zij is zich goed bewust van de bijzondere voorbeeld functie die zij genieten en proberen daaraan dan ook te voldoen. mensen kunnen hun gedrag aanpassen en moeten daartoe dan ook in de gelegenheid gesteld worden. tijd heelt alle wonden ( of niet dat zal in dit geval moeten blijken )
zoiets ?
slotje dan maar :D

Het is altijd hetzelfde verhaal, je hijackt topics met je mening en trekt dan het topic volledig naar jouw toe. Er is geen discussie mogelijk als je niet wil luisteren naar argumenten van andere mensen. Dat ik of iemand dan persoonlijk aanvalt is een kwestie van tijd. Ik ben bereid het niet meer te doen, maar dan moet er ook iets van jouw kant komen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back