Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
dus nu mogen jullie me gewoon "vet" vinden

Origineel geplaatst door faab
@ endonyx:
Ik vind het wel wat gevaarlijk om ruffneck af te schilderen als geniaal.
Ik ken patrick goed genoeg om te weten dat hij hartelijk zou moeten lachen om zo''n opmerking.
Pur sec gesproken is er niemand in de hardcore scene die uberhaupt geniaal genoemd mag worden.
De ruffneck platen waren gewoon een formule net zo als ieder ander die een tijd succesvol is.
Ze waren idd erg goed en mooi geproduceerd maar dat is dan ook alles.
Dat mensen promo geniaal vinden is al helemaal te gek voor woorden, hij is de king van het namaken.
Eerst is hij begonnen met mijn waxweazle plaatjes na te maken,daarna is hij buzz fuzz gaan kopieren en ruffneck.
Om tenslotte op een EIGEN sound uit te komen die gewoon is afgeleid van aphex twin ten tijde van quark e.d.
Don''t get me wrong ik heb respect voor zowel sebas als patrick, maar genialiteit heeft er in ieder geval niks mee te maken.
Origineel geplaatst door oli303
effe de discussie wat spicy-er maken :
Zouden mensen zoals Mozart, Beethoven, Bach, ... vandaag de dag niet eerder in 1 of andere psychiatrische instelling belanden?
Vergeet niet dat de grens tussen genialiteit en waanzin zeer vaag is, toch volgens onze huidige manier van denken.
Maar ja, hoe definiëer je genialiteit ??
effe de discussie wat spicy-er maken :
Zouden mensen zoals Mozart, Beethoven, Bach, ... vandaag de dag niet eerder in 1 of andere psychiatrische instelling belanden?
Vergeet niet dat de grens tussen genialiteit en waanzin zeer vaag is, toch volgens onze huidige manier van denken.
Origineel geplaatst door faab
Jij bent niet vet je bent best wel slank.
Als alleen vette mensen geniaal kunnen zijn dan ben ik hard op weg om geniaal te worden![]()

Origineel geplaatst door Exzit
Eigenlijk waren het dus hele normale mensen, niet minder gek dan de meesten nu.
Niet minder gek dan meesten op dit forum zul je bedoelen zeker... tja we zijn hier allemaal wel een beetje gek zeker, maar dat kan ook al eens plezant zijn.

Origineel geplaatst door SaintEric
Ik denk dat genialiteit met buitengewone denkkwaliteiten, voorstellingsvermogen en inzicht te maken heeft.
Naar mijn idee is het klooien met diverse apparatuur weinig geniaal te noemen. Is eerder net zolang 'schuiven en klikken' totdat het 'mooi' klinkt. de een heeft daar meer gevoel voor dan de ander....maar omdat geniaal te noemen..
Als je bepaalde stukken van Bach door een hoempa orkest laat spelen hoor je de 'matige' vertolking van een goed stuk muziek (geniaal?)
Als een 'goed' stuk van een DJ door een vreselijk goed orkest wordt gespeeld blijf er weinig tot niets over...en is gedoemd om in de vergetelheid te geraken...
Er worden nauwelijks of geen stukken van hedendaagse samenstellers( componisten?de meesten kunnen geen noot lezen zo groot als een koe.) in versies voor andere instrumenten uitgegeven voor het spelend publiek. Hoe speel je trouwens 'scratchen' op een piano?
en zo kan ik nog uren doorzeuren. ik kan best wel het een en ander waarderen van hedendaagse muziek, maar voor mij zitten daar weinig geniale stukken bij...

Origineel geplaatst door Croaton
ja. ik heb het getypt, dus het zijn mijn conclusies. deze conclusies heb ik getrokken na alles gelezen te hebben. want de vraag blijft bij mij bestaan wie bepaalt of iemand geniaal is. er is geen checklist met objectieve kenmerken voor genialiteit, genialiteit is dus subjectief. en als je het objectief vind. geef dan eens de kenmerken die voor iedereen onlosmakelijk vast kunnen staan. dus bijvoorbeeld iemand is geniaal als hij/zij 22 is. ik ben 22. dus ik ben geniaal. dat is een objectief gegeven. maar omdat ik iets bepaald kan ben ik daarom geniaal? voor de een wel en voor de ander niet. hier kom ik weer ik terug op de standplaatsgebondenheid. dit is dus SUBJECTTIEF.
volgens mij komen wij in deze discussie niet tot elkaar....we praten ook niet helemaal over hetzelfde volgens mij, desondanks een interessante discussie....
Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
dude, dan moet je dus beter lezen, want meerdere mensen hebben al genoeg kriteria gegeven:
complexiteit in ritme, melodie, klank, originaliteit,
leuk voor t oor (dus niet rare zooi, maar ook mooi)
enz.
BTW, ik begin er een beetje een hekel aan te krijgen dat sommige mensen dus niet alles gaan lezen en nu zomaar gaan replie-en, want daardoor begint de discussie weer van voor af aan omdat bepaalde conclusies al getrokken of verworpen zijn.
Ik wil dan ook iedereen verzoeken die niet alles gelezen heeft ook niet zomaar zooi te gaan typen, maar eerst ff lezen en dan kijken of t nog de moeite waard is..
Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
ik heb net naar t nummer Bobby Brown van Frank Zappa geluisterd maar herken hier niet wat hiervoor beschreven werd?
leuk nummer en vooral erg goeie diepgaande text,maar muzikaal is t niet bepaald bijzonder?
welke nummers moet ik luisteren?
Origineel geplaatst door dextron
Albums van Zappa die je MOET luisteren : Apostrophe, Joe's Garage en gewoon alles van the Mothers of Invention.
Voeg daar aan toe albums van George Clinton, Funkadelic, Parliament, Sly & the familistone, -> Geniaal gewoon!
ook g.e.n.i.a.a.lOrigineel geplaatst door faab
@ endonyx:
Ik vind het wel wat gevaarlijk om ruffneck af te schilderen als geniaal.
Ik ken patrick goed genoeg om te weten dat hij hartelijk zou moeten lachen om zo''n opmerking.
Pur sec gesproken is er niemand in de hardcore scene die uberhaupt geniaal genoemd mag worden.
De ruffneck platen waren gewoon een formule net zo als ieder ander die een tijd succesvol is.
Ze waren idd erg goed en mooi geproduceerd maar dat is dan ook alles.
Dat mensen promo geniaal vinden is al helemaal te gek voor woorden, hij is de king van het namaken.
Eerst is hij begonnen met mijn waxweazle plaatjes na te maken,daarna is hij buzz fuzz gaan kopieren en ruffneck.
Om tenslotte op een EIGEN sound uit te komen die gewoon is afgeleid van aphex twin ten tijde van quark e.d.
Don''t get me wrong ik heb respect voor zowel sebas als patrick, maar genialiteit heeft er in ieder geval niks mee te maken.