SoundCloud begint me te irriteren

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Gisteren heb ik de nieuwe iPhone app van SoundCloud gedownload. Starten deed het ding niet, crashen wel. Vandaag gaat het beter. Tot mijn grote verbazing en ergernis zijn de voor mij belangrijke zaken als stats en mijn eigen tracks weggehaald of verstopr. Het lijkt er steeds meer op dat SC zich gaat richten op de luie luisteraars en steeds minder op de mensen die SC vullen met hun content. Als je de app nu opent, zie ik eerst mijn likes en mijn playlists. Ik moet twee keer scrollen voordat ik bij mijn eigen tracks ben en dan pas kan ik per track de stats bekijken.

In de online versie erger ik me ook mateloos aan de stream. Waar je in de klassieke SC gewoon je ingekomen tracks kon beluisteren en weggooien, wordt nu alles op een grote hoop geveegd die nog eens wordt vervuild met reposts van mensen die ik volg. Ik kan geen tracks verwijderen uit de stream en raak dus hopeloos het overzicht kwijt. Het komt nu regelmatig voor dat ik nieuwe tracks van "bevriende" muzikanten mis. Op een aantal mails hierover aan de mensen van SoundCloud wordt niet gereageerd of slechts met de opmerking dat er andere prioriteiten zijn dan het verwijderen van tracks uit de stream mogelijk te maken. Dat het in het verleden gewoon kon, wordt voor het gemak even over het hoofd gezien.

Kortom, SoundCloud begint me te storen en ik vraag me af of ik de enige ben. Welke alternatieven zijn er om je muziek te delen met de buitenwereld? (behalve dan het "tracks" subforum hier natuurlijk :))

Youtube blijft toch het makkelijkst, inderdaad werkt sc niet goed mee de laatste tijden (of wordt het traag, of valt de site erg vaak uit, etc). Er komt vast een nieuwe platform als SC begint te sterven, net als idd myspace een jaartje of 5 geleden.

soundclick ..niet echt bekend bij Europeanen.

Inderdaad....en dan nog al die random figuren of nepaccounts van chicks die allemaal vrienden willen worden. Het is gewoon MySpace aan het worden.

Een beetje zoals Myspace een jaar of 5 geleden.

Het is gewoon al een tijdje 'af', maar ze hebben daar nu eenmaal programmeurs in dienst en die moeten ook iets te doen hebben

Dat is echt, die programmeurs maken alles kapot :D Eerst was het Myspace, wat een zalige site. Kon je lekker je profiel helemaal customizen en alles was gemakkelijk. Ineens merken ze dat ze mensen aan het verliezen zijn en dan beginnen ze programmeurs in te schakelen om het boeiender te maken met als gevolg dat het ingewikkelder wordt of gewoon totaal anders wat mensen meestal niet graag hebben. De kleinste veranderingen van Youtube ergeren mij ook al, zeker nu met dat hele google account gedoe. Wat is dat toch? Het is goed zoals het is 9 keren van de 10. Ik begin niet meer met social media overigens. Ik heb een gsm, postduif, en email. Heb alleen m'n Youtube en Synthforum account nodig.

Inderdaad....en dan nog al die random figuren of nepaccounts van chicks die allemaal vrienden willen worden. Het is gewoon MySpace aan het worden.

Ah het Myspace whore fenomeen. Klassieker idd.

2h4l11w.jpg

Myspace is tegenwoordig wel weer verbeterd :eureka:.
Ze hebben het eerst 6 jaar laten kapotgaan en hebben nu opnieuw de features van toen mogelijk gemaakt :stupid .
Je kan nog steeds een friends account of een music account maken en beiden behoorlijk gaan customizen (stream, layout, playlists etc...).
Het is wel behoorlijk Amerikaans gericht maar door van het begin hun rommel en fake friendrequests eruit te gooien kan je het vrij goed maken zoals je wil ;) .
F**kbook is gelukkig bergaf aan het gaan. Was me dat een randdebielengedoe... :walker:

Cheers,
Exo. :mega:

F**kbook is gelukkig bergaf aan het gaan. Was me dat een randdebielengedoe... :walker:

Cheers,
Exo. :mega:

Dat gedrocht moet sterven. :halleluja

Maat van me is naar Toscane, pas één dag. Heeft ie er al foto's van op Facebook.. (via m'n vader zijn account)

Afgelopen week heb ik mijn SoundCloud Pro abonnement opgezegd en het account verwijderd. Het netwerk zit ontzettend vol met spammers, "professionele likers" en self-claimed supersterren. Nu maar weer teruggegaan naar Bandcamp, alhoewel dat ook niet ideaal is.

YouTube vind ik geen optie gezien de verplichting van een Google-account en bijkomende Google+ rommel.

Een eigen homepage met een mediaplayertje is op zich ideaal. Maar het plezier ervan word altijd een beetje overschaduwd door het gebrek aan bezoekers. Het is uiteraard wel de bedoeling dat iemand het hoort, anders zou ik natuurlijk geen tracks online zetten. Daarentegen kun je met een eigen homepage de liefhebbers van je tracks wel een vaste plek geven voor het beluisteren van je muziek i.p.v. constant te verhuizen van website. Voorheen had ik een simpele HTML-site met embedded tracks vanuit Bandcamp, maar 95% van de luisteraars vond de tracks gewoon via de zoekfunctie van Bandcamp zelf. Ook in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google zal je eigen website lager worden geplaatst. Veel moeite voor weinig resultaat dus.

soundclick bestaat al jaren of is dat niet hip en "muliti media" genoeg voor jullie hahaha .... genoeg keuze zou ik zeggen... of hebben jullie gewoon zin om te mekkeren dat mag ook!!!!

ik snap het probleem niet, je hebt een gratis player, die je nagenoeg overal kan embedden en je kan nog zien hoe vaak je gestreamed wordt ook. wat kan de rest je nou schelen?

Back