Dr van Lansberg
Gepokt en gemazeld
Gisteren heb ik de nieuwe iPhone app van SoundCloud gedownload. Starten deed het ding niet, crashen wel. Vandaag gaat het beter. Tot mijn grote verbazing en ergernis zijn de voor mij belangrijke zaken als stats en mijn eigen tracks weggehaald of verstopr. Het lijkt er steeds meer op dat SC zich gaat richten op de luie luisteraars en steeds minder op de mensen die SC vullen met hun content. Als je de app nu opent, zie ik eerst mijn likes en mijn playlists. Ik moet twee keer scrollen voordat ik bij mijn eigen tracks ben en dan pas kan ik per track de stats bekijken.
In de online versie erger ik me ook mateloos aan de stream. Waar je in de klassieke SC gewoon je ingekomen tracks kon beluisteren en weggooien, wordt nu alles op een grote hoop geveegd die nog eens wordt vervuild met reposts van mensen die ik volg. Ik kan geen tracks verwijderen uit de stream en raak dus hopeloos het overzicht kwijt. Het komt nu regelmatig voor dat ik nieuwe tracks van "bevriende" muzikanten mis. Op een aantal mails hierover aan de mensen van SoundCloud wordt niet gereageerd of slechts met de opmerking dat er andere prioriteiten zijn dan het verwijderen van tracks uit de stream mogelijk te maken. Dat het in het verleden gewoon kon, wordt voor het gemak even over het hoofd gezien.
Kortom, SoundCloud begint me te storen en ik vraag me af of ik de enige ben. Welke alternatieven zijn er om je muziek te delen met de buitenwereld? (behalve dan het "tracks" subforum hier natuurlijk
)
In de online versie erger ik me ook mateloos aan de stream. Waar je in de klassieke SC gewoon je ingekomen tracks kon beluisteren en weggooien, wordt nu alles op een grote hoop geveegd die nog eens wordt vervuild met reposts van mensen die ik volg. Ik kan geen tracks verwijderen uit de stream en raak dus hopeloos het overzicht kwijt. Het komt nu regelmatig voor dat ik nieuwe tracks van "bevriende" muzikanten mis. Op een aantal mails hierover aan de mensen van SoundCloud wordt niet gereageerd of slechts met de opmerking dat er andere prioriteiten zijn dan het verwijderen van tracks uit de stream mogelijk te maken. Dat het in het verleden gewoon kon, wordt voor het gemak even over het hoofd gezien.
Kortom, SoundCloud begint me te storen en ik vraag me af of ik de enige ben. Welke alternatieven zijn er om je muziek te delen met de buitenwereld? (behalve dan het "tracks" subforum hier natuurlijk
)
Eerst was het Myspace, wat een zalige site. Kon je lekker je profiel helemaal customizen en alles was gemakkelijk. Ineens merken ze dat ze mensen aan het verliezen zijn en dan beginnen ze programmeurs in te schakelen om het boeiender te maken met als gevolg dat het ingewikkelder wordt of gewoon totaal anders wat mensen meestal niet graag hebben. De kleinste veranderingen van Youtube ergeren mij ook al, zeker nu met dat hele google account gedoe. Wat is dat toch? Het is goed zoals het is 9 keren van de 10. Ik begin niet meer met social media overigens. Ik heb een gsm, postduif, en email. Heb alleen m'n Youtube en Synthforum account nodig.
.
.
.