SoundCloud begint me te irriteren

ik snap het probleem niet, je hebt een gratis player, die je nagenoeg overal kan embedden en je kan nog zien hoe vaak je gestreamed wordt ook. wat kan de rest je nou schelen?

Mag ik je voor een uitgebreide toelichting nog eens verwijzen naar de eerste post?

ja, heb ik gelezen, maar dat gevoel deel ik niet, voor mij zijn de voordelen groter als de "nadelen"
wil je niks in je stream moet je gewoon je vrienden wegflikkeren en stoppen met "follow me, follow u" dan heb je nergens last van
ik heb 800+ mensen die mij volgen, volg zelf alleen Babicz

Waarom?

Ik heb nogal een hekel aan dat gemaakte. De dingen die mensen neerzetten zijn in 99% van de gevallen enkel om jezelf een goed gevoel te geven. Eenrichtingsverkeer zeg maar. En dan dat liken, wat een ellende is dat.
Nee, ik ben geen FB fanboy. Maar goed, ik loop dan ook niet in de pas met de "normale sociale bezigheden" van de "normale" mensen.. :D

Ik heb nogal een hekel aan dat gemaakte. De dingen die mensen neerzetten zijn in 99% van de gevallen enkel om jezelf een goed gevoel te geven. Eenrichtingsverkeer zeg maar. En dan dat liken, wat een ellende is dat.
Nee, ik ben geen FB fanboy. Maar goed, ik loop dan ook niet in de pas met de "normale sociale bezigheden" van de "normale" mensen.. :D
herkenbaar :halleluja
heb exact hezelfde mensen die alleen maar op Facebook zichzelf lopen te etaleren en iedere poep en scheet erop pleuren

ja, heb ik gelezen, maar dat gevoel deel ik niet, voor mij zijn de voordelen groter als de "nadelen"
wil je niks in je stream moet je gewoon je vrienden wegflikkeren en stoppen met "follow me, follow u" dan heb je nergens last van
ik heb 800+ mensen die mij volgen, volg zelf alleen Babicz

Ah kijk, dat is een ander verhaal zo. Iemand die zich er wel aan stoort is niet direct aan het mekkeren waarde Raphie. Hij of zij ziet de dingen gewoon anders. Net als jij dat soms doet. En dat is prima. Soms begrijp ik ook jouw visie of standpunten niet altijd (en soms ook wel). Maar als ik dat gelijk als "mekkeren" zou kwalificeren, zou ik me wat beperkt gaan voelen.

OT: Op zich een prima idee, dat weggooien. Ik kmis dan wel hun nieuwe tracks en dat vind ik weer erg jammer. Follow me, follow you ken ik niet als zodanig, slechts als een track van Genesis (of het heeft in elk geval een sterke gelijkenis). Daarnaast blijft de stream gewoon vol staan met die tracks.

Ik denk dat SoundCloud zichzelf een plezier zou doen als ze een aparte sectie maken voor uploaders en een aparte voor luisteraars. Volgens mij las ik zojuist al iets dergelijks trouwens.

EDIT: Sorry Raphie, ik lees nu dat dat mekkeren niet van jou afkomstig was en ook niet in de toon van jouw post past. Ik moet nodig aan het bier...

Dat liken vind ik op zich wel prettig. Als luisteraar kun je zo een selectie maken van tracks die je goed vindt en in 1 ruk afspelen. Maar misschien zijn playlists wel een alternatief?

EDIT: Ik begrijp nu dat het FB gaat... Mijn reactie heeft betrekking op SC.

Maar, het is toch vrij simpel:
je krijgt tracks van wie je volgt, lijkt me logisch anders volg je hem niet
en je krijgt suggesties omdat dat je ook naar "die en die" geluisterd hebt, die suggesties zijn i.d.d. gewoon kut en wil je niet in je stream, maar die gaat SC dus niet wegnemen. small price to pay voor alle zaken die wel goed gaan op een GRATIS platform. Waar GRATIS weer slaat op ZEUREN want je moet een gegeven platform niet in de bek schijten. voorlopig geven ze jou en je vriendjes nog steeds een GRATIS podium met embedded links die prima werken op ons mooie forum.

Ben er van weggelopen sinds de nieuwe versie. Lijkt te veel op sociale media..
Vind het wel spijtig, had veel plezier aan de oude.. :(

Dat idee heb ik dus ook. Het lijkt niet meer zozeer om de muziek te gaan, maar meer om een manier om jezelf te etaleren, als luisteraar dan.

Maar, het is toch vrij simpel:
je krijgt tracks van wie je volgt, lijkt me logisch anders volg je hem niet
en je krijgt suggesties omdat dat je ook naar "die en die" geluisterd hebt, die suggesties zijn i.d.d. gewoon kut en wil je niet in je stream, maar die gaat SC dus niet wegnemen. small price to pay voor alle zaken die wel goed gaan op een GRATIS platform. Waar GRATIS weer slaat op ZEUREN want je moet een gegeven platform niet in de bek schijten. voorlopig geven ze jou en je vriendjes nog steeds een GRATIS podium met embedded links die prima werken op ons mooie forum.

Wel, gratis kent zijn beperkingen. Ik betaal voor de account omdat ik meer ruimte wil. Het is ook prima om de tracks te zien van mensen die ik volg. Waar mijn probleem zit, is het feit dat ik de stream niet kan beheren, waar dat in de classic SC wel kon (dat heete toen incoming tracks). Dus er worden veranderingen doorgevoerd ten faveure van de luisteraar en niet van degene waaraan SC zijn betsaansrecht ontleent, namelijk de mensen die het vullen met tracks en ander geluid. Op zich ook prima, maar het gaat nu ten koste van zaken die gewoon goed waren. Die zijn nu aan het verdwijnen. Als betalend "member" stoort me dat. Het principe van less for more.

Laatst gewijzigd:
ja, ik vind dat persoonlijk niet zo'n probleem, gebruik SC puur om m'n spul te stallen, speel soms wat uit m'n stream en that's it. tis voor mij puur middleware om zaken te delen, als sociaal platform doe ik er helemaal niks mee

Tegenwoordig moet je als (beginnend) muzikant actief zijn op Youtube, Soundcloud, Bandcamp, Twitter, Instagram, Facebook, iTunes, Google Play, Amazon, Spotify, Shazam, Google+, Last.FM, Tumblr, Reddit, Blogtalkradio, Wordpress, Fiverr, Foursquare, Pinterest, eBlogger, LinkedIn, Blogster, Friendfeed, Vimeo, VK, Flickr, MySpace en Hyves om ook maar een paar luisteraars te kunnen bereiken.

Tegenwoordig ben je meer bezig met social media dan met muziek maken..... Ondanks dat Soundcloud verre van ideaal werkt heb ik het wel nodig!

ik probeerde me net te registreren, en toen ik wilde uitloggen sloeg de site op hol... leek wel een soort virus of zoiets hehe nee geen goede 1ste indruk.

Back