hoe krijg je je tracks uitgebracht

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Wie heeft er hier 5 tracks op de plank klaarliggen die echt TOP zijn? Niet veel denk ik

Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat.
Muziek maken is een levenswerk.
Als je dan eindelijk iets gemaakt hebt waarvan je zelf onder de inrduk bent wil je dat het metteen hard gaat.

Het is een kwestie van geduld. Eerst maar eens meer goede dingen maken dan komt de rest vanzelf.

Offtopic: om de één of andere reden kan ik sommige posts niet quoten en verdwijnt de tekst, bij andere posts weer niet. En m'n geschreven tekst verdwijnt vaker als ik op "Meer opties" klik. Ligt dat aan het forum?

Dat probleem had ik ook.

Ga naar gebruikersinstellingen -> Opties wijzigen -> Diverse opties -> Tekstverwerker berichten -> Standaard tekstverwerker. Dan zou het opgelost moeten zijn.

Kun je dit bekrachtigen met links naar officiële artikelen waarin dit word bevestigd?

Als ik zoek naar PIEB gerelateerde zaken komt altijd naar voren dat je een formulier moet invullen waarna over je eigen producties kosten worden berekend. Ook over je 100% eigen werk.

Uiteraard moet het wel auteursrechtelijk beschermd blijven, ook onder een Creative Commons licentie. Dus niet een handtekening zetten zodat het spul public domain word en je alle rechten weggeeft.

Als je een PIEB formulier invult betaal je niks aan de Buma Stemra.

Hoe zit het eigenlijk met diensten zoals Bandcamp en Buma/Stemra (of de Belgische Sabam)?

Stel dat ik een nummer heb dat super goed is en veel likes + positieve commentaren krijgt op Soundcloud en ik wil dat dan via Bandcamp verkopen. Hoeveel gaat het mij dan kosten om dit te laten masteren (of deftig te laten afmixen) en moet ik dan ook aangesloten zijn bij Buma/Stemra?

Iets offtopic: zijn er hier leden die al track hebben gereleased? Wat bracht het op? Of zijn er hier zelf leden die leven van de muziek?

Breng al mijn muziek uit via bandcamp, je kunt zelf bepalen wat je er voor wilt hebben. Zelf zet ik mijn muziek als een hobby, dus kan iedereen mijn muziek gratis downloaden via mijn bandcamp site.:D

Laatst gewijzigd:
Hoe zit het eigenlijk met diensten zoals Bandcamp en Buma/Stemra (of de Belgische Sabam)?

Stel dat ik een nummer heb dat super goed is en veel likes + positieve commentaren krijgt op Soundcloud en ik wil dat dan via Bandcamp verkopen. Hoeveel gaat het mij dan kosten om dit te laten masteren (of deftig te laten afmixen) en moet ik dan ook aangesloten zijn bij Buma/Stemra?

Iets offtopic: zijn er hier leden die al track hebben gereleased? Wat bracht het op? Of zijn er hier zelf leden die leven van de muziek?

Al die toestanden hoeven niet als je het op bandcamp gooit
gelukkig maar :eureka:

Klopt, tegenwoordig is iedereen producer en Waz z'n tracks, maar ook m'n eigen tracks zijn echt niet goed genoeg voor een mainstream dancelabel. Zoals eigenlijk alle tracks die hier gepost worden :D
Zeg hou het lekker bij jezelf, kwalificeer lekker je eigen muziek als niet genoeg.

Geen label, geen A&R manager, zelfs geen Raphie die een waarde oordeel kan geven. Het kan je smaak niet zijn en daar houdt het op.

Zolang het publiek het koopt is het goed (genoeg).

Jij hoopt natuurlijk dat je kan piggyback riden op de blackhole LABEL fanbase en zij jouw product daar gaan vermarketen, maar je weet nu al dat daar natuurlijk niks uit gaat komen behalve 1 line item op de maandelijkse new release mailer, maar goed, probeer het maar. :D Je bent geen artiest, maar gewoon consument ;)
wtf gast je bent aan het gissen, insinueren enz. enz.

Heb mij kapot gelachen, vermakelijk om te lezen, ben benieuwd met wat voor onzin je nog meer aan gaat komen. You go girl :okdan:

OT: je kan je tracks opsturen en/of voor jezelf beginnen. In beiden gevallen moeten ze geregistreerd worden en ja clearen moet zeker, ook in 2014.

Wat goed of slecht is kan niemand zeggen, het publiek beslist uiteindelijk. Al neem je een scheet op, als het verkoopt.........thats the only thing that counts.

Laatst gewijzigd:
Whaha erg goed gevonden Niel, tranen staan in mn ogen van het lachen, sampling met tekst super vet (Y)

maar goed ben nu wel reuze benieuwd wat Fatclap gaat doen, opsturen of....... ?????

Laatst gewijzigd:
200 units afgelopen jaar Waz?

Ik vind het goed dat je experimenteert hoor, maar je beeld van wat je van een label mag verwachten is IMHO niet juist, je lacht je kapot, als een boer met kiespijn zeker :D

Maar goed we zullen zien. voorlopig ben je lekker bezig. Ik hoor het wel wanneer je een boeking hebt :D

Bericht door een moderator:
Laten we het even gezellig houden hier. Dus niet op de man spelen en geen persoonlijke aantijgingen. Graag weer ontopic. Dank jullie wel.

Nah echt niet.... Dat is een ander doel, jezelf als brand wegzetten en betalen voor exposure.
Schiet het doel voorbij. Ik maak wat, zie je er heil in dan investeer je in mij en anders niet.
De consumerisation van labels is een farce, voor de labels een nieuwe manier om geld te verdienen. Vroeger verkocht je units, nu vind je attentionwhores die je met mooie verhaaltjes nog een paar honderd euro uit de zak kan kloppen. Ben je echt goed staan ze voor je in de rij. Ben je en "me too" prutser ga dan lekker je geld wegbrengen naar een label.

Is bovenstaande verhaaltje resultaat van eigen ervaring of gewoon van veel inlezen op de interwebz? :)

ervaringen van mijn klanten met diverse labels, labels die mij benaderen etc. dus ja, eerste hand.
Iedereen wil graag geld van je hebben, behalve als je een echt goed product hebt, dan nemen ze geld voor je mee. Dus mijn persoonlijke conclusie is dat wanneer je moet betalen, je product gewoon niet goed genoeg is en je alleen zaken kan doen met de aasgieren die denken nog wat aan je te kunnen verdienen. kies wijs...

Ik denk dat het nog steeds zo is dat een plaat uitbrengen bij een platenlabel een bewijs is van kwaliteit van je nummers. Die erkenning is wat je een boost geeft als muzikant.

Vroeger was het een stuk moeilijker om zelf platen uit te brengen en te verkopen, nu heb je geen label meer nodig.

Maar dat gevoel van erkenning, het vertrouwen van een label in jou als artiest, dat blijft iets waar men op zoek naar is.

De vraag is dan wat je moet doen om je tracks beter te krijgen. Naast gewoon veel doen dus. Met voetbal is het duidelijk: naast talent, veel, heel veel trainen. Hoe doe je dat dan met muziek? Wie gaat jou vertellen hoe je beter kunt worden?

De vraag is dan wat je moet doen om je tracks beter te krijgen. Naast gewoon veel doen dus. Met voetbal is het duidelijk: naast talent, veel, heel veel trainen. Hoe doe je dat dan met muziek? Wie gaat jou vertellen hoe je beter kunt worden?

tja, precies hetzelfde toch? Talent hebben en heel veel met muziek bezig zijn.. En zorgen dat veel mensen jou horen/zien.

Ik denk dat het nog steeds zo is dat een plaat uitbrengen bij een platenlabel een bewijs is van kwaliteit van je nummers. Die erkenning is wat je een boost geeft als muzikant.

...

Maar dat gevoel van erkenning, het vertrouwen van een label in jou als artiest, dat blijft iets waar men op zoek naar is.
ik vind dat dit in deze tijd niet meer opgaat, 5 tot10 jaar geleden misschien nog wel, maar in de huidige markt zegt dat niet zoveel vind ik, tenzij je bij een label komt waar je zelf heel erg tegenop kijkt en daar je voldoening uithaalt.

Het is nu 2014, de muziekmarkt is een consumptie markt geworden in de zin van, ik luister 1 of 2 keer een liedje en hoppa naar de volgende track. Heel anders als vroeger dus waar je een cd of lp kocht en deze 100-en keren ging luisteren, zo werkt het niet meer. Dat zie je ook terug in de verkoopaantallen van tracks. Je kunt gewoon bij iTunes wekelijks het aantal verkochte exemplaren zien en je ziet dan heus geen enorme aantallen meer bij de top 10, daar sta je in verhouding al vrij snel in als je een beetje grote achterban hebt. Vorige week was daar nog een mooi voorbeeld van met wolter kroes en isabella die een nederlandstalig nummer hadden uitgebracht en door de utopia achterban van niets naar de 1e plaats werden gebracht, puur de kracht van een social community.

Dat is hoe het nu gaat, je dient een community te verdienen die het je gunt om succes te hebben, daar zou ik mijn erkenning uithalen, als je een goedlopend soundcloud, bandcamp, facebook of YouTube kanaal hebt met mensen die echt voor jou gekozen hebben door te subscriben dan denk ik dat dat een stuk erkenning is die onbetaalbaar is voor jezelf. En het mooie is dat als je dan een cd of nummer uitbrengt dat er best een groot gedeelte van die subscribers groep jou plaat wil kopen omdat ze het je gunnen en je muziek mooi vinden.

Ik doe dat zelf ook, bij mensen waar ik gesubscribed ben en die brengen een nummer of cd uit, dan koop ik die ook altijd op iTunes, puur omdat ik het ze gun en ik vaak de muziek ook nog eens mooi vindt (wat niet altijd hoeft overigens, dan is de gun factor hoger bij mij).

Die social omgeving is vele malen belangrijker tegenwoordig dan een plaat uitbrengen tussen de 1000-en releases van deze week, dan ben je 1 van de velen. Maar via social networking is je plaat een mooi promotiemiddel voor je optredens of voor erkenning als je daar naar op zoek bent. Maar het jaren 2000 model van platen uitbrengen is een beetje achterhaald naar mijn mening en voor maar een heel selecte groep mensen weggelegd (die vaak ook nog vrienden van elkaar zijn of in dezelfde scene zitten).

tja, precies hetzelfde toch? Talent hebben en heel veel met muziek bezig zijn.. En zorgen dat veel mensen jou horen/zien.

Het verschil is de we geen trainer hebben die ons kan vertellen waar de aandachtspunten liggen. We hebben alleen de teamgenoten die kunnen aangeven wat zij anders zouden doen. Voor mij is dat wel een verschil.

Ik vind dat zo'n vaag begrip: "niet goed genoeg".
Wie bepaalt dat?
Als bestaande labels vinden dat jouw muziek niet goed genoeg voor hun label zou het net zo goed kunnen zijn dat die labels niet goed genoeg zijn voor jouw muziek en kan je misschien het beste zelf je muziek gaan uitbrengen ipv. naar de pijpen te gaan dansen van de gevestigde orde.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back