Gabberhouse maken.

Bedankt voor jullie reacties.

Ik zie inmiddels wel dat jullie van het analoge zijn, wat ik ook heel erg gaaf vindt. Maar ik wil het liefst gewoon met FL Studio aansturen. Dus ik wil geen apparaten voor gebruiken ;)

Met dat mid sweep EQ zou ik is even googlen.

Oh en, https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=142193 weet niet of je die al kent.
Maar ik zou zeker de claps en snares hier van eens proberen tegen over drumazon.
dit is echt top voor enige vorm van house, techno, hardcore e/d. (de rest zou ik ook proberen maar vooral de snares en claps )

Even de berichten door gelezen, interessant allemaal! Haha.

Ik ben nu al een tijdje bezig in FL Studio en ik wil het effect wat Chosen Few bij The Name Of The DJ gebruikte.
Zoals dit:
https://www.youtube.com/watch?v=y6n7JYpstwQ

En dan op het stukje 4:08.
Misschien weten jullie wat je daar moet voor gebruiken.
Ik hoor het van jullie!

Wat ik me kan herinneren had hij bij die track alleen een sampler, nord lead 1 en een mixer. Dus dat zou een eitje moeten zijn vandaag de dag. Wat je hoort, is idd niets anders dan een parametrische eq in het mid sweepen. Op een kick sample dus.

Wat ik me kan herinneren had hij bij die track alleen een sampler, nord lead 1 en een mixer. Dus dat zou een eitje moeten zijn vandaag de dag. Wat je hoort, is idd niets anders dan een parametrische eq in het mid sweepen. Op een kick sample dus.

Ja haha. Ik zag dat ook bij TMF Hakkuh op Youtube. Was er ook zo'n stukje met Chosen Few hoe hij ongeveer zo'n track maakte.

Geweldig! :D

Das ondertussen een weekje verder.

Ik ben al aardig te weten te komen over die EQ, dus ik heb de smaak mooi te pakken.
Ik keek dat filmpje van die Mackie 24.8 net met dat distortion gedeelde, echt gaaf! Zou ik zulke kicks ook na kunnen bootsen in FL?
Zou ik wel gaaf vinden!

Oke mooi!
En ja ik moet me erin verdiepen. :P

Ik weet wel dat het met Roland Juno's is gemaakt. Vooral de Hoovers :D
En ehh. Met die oscs begrijp ik nog niet helemaal :/

Verder ben ik natuurlijk wel aan het klooien geweest. Week geleden kwam er toen dit uit:

Het heeft nog niet iets Gabber achtigs, maar het is een begin ;)

Volgens mij werd een track als deze 20 jaar geleden zo op een verzamelCD gezet ;)

lekkurrr

-C-

Ik vind het een goed begin, gewoon zo doorgaan, wat van de tips die hier gegeven zijn uitproberen en gewoon lekker doen waar je zin aan hebt.
Qua structuur en sounds zit je op de goede weg. Zelf vind ik die hihat break 1 keer prima, die zou je -naar mijn smaak ;) - niet te vaak moeten herhalen.
Ik denk als je ergens halverwege nog een opgepitchte breakbeat dr in sodemietert hij net ff meer pit krijgt. zo tegen het eind vind ik hem een beetje vervelen, de laatste minuut zeg maar.

Maar.. erg leuk trackie :D.

-C-

Haha. Thnx.

Ik ben nu vooral aan het zoeken hoe je zoiets krijgt zoals bij het nummer Pitch Hiker van Pilldriver. Niet omdat ik het wil na-apen. Maar ik wil weten hoe het zit.

Channel 1 kick, met de benodigde eq/fx's via een aux.
Direct out1>channel 2, andere instellingen eq/fx's.
Direct out channel 2> channel 3, andere instellingen eq/fx's
Direct out 3>channel 4, andere instellingen eq/fx's.

En dan met je faders spelen.......had hem toevallig van de week nog op staan...blijft een vette track.

Channel 1 kick, met de benodigde eq/fx's via een aux.
Direct out1>channel 2, andere instellingen eq/fx's.
Direct out channel 2> channel 3, andere instellingen eq/fx's
Direct out 3>channel 4, andere instellingen eq/fx's.

En dan met je faders spelen.......had hem toevallig van de week nog op staan...blijft een vette track.

Sorry, maar ik begrijp die uitleg niet helemaal :P

Zou je het misschien uitgebreid voor me willen uitleggen? :)
En ik doe het niet allemaal analoog. Ik doe het via FL Studio ;)

Channel zijn die kanalen op je mixer.

Dus op kanaal 1 een kick.

Direct out zit ook op je mixer, is het geluid wat je er instopt, in dit geval een kick weer als uitgang beschikbaar. Prik je hier een jack in welke je op de input van kanaal 2 inprikt heb je op kanaal 2 dezelfde kick als op 1:)

Zo kan je allemaal versies van je kick maken en met de faders van je mixer varieren...

Hoe dit in FL werkt weet ik niet. Maar ik kan me zo voorstellen dat je meerdere kanalen kan aanmaken met dezelfde kick gesequenced en andere instellingen plus een midi fader box waarmee je de volumes aanstuurt.

Gewoon kick aan uit is niet hetzelfde....als je twee faders bijv op de helft zet kwa volume heb je weer een andere kick.

Ow bedoel je het zo.

Ja met die EQ en FX wist ongeveer zo wel. Maar ik weet de Distortion vst's niet zo goed te vinden.
http://prntscr.com/4t9397

Om een meer analoge sound te krijgen zou je eens kunnen kijken naar gitaar amp pluggins.
Aangezien ik met reason werk vind ik daar kuassa creme het geschikst voor. http://www.kuassa.com/products/amplifikation-creme/
Belangrijk is dat je de cab(-inets) niet gebruikt, want die verkleuren de boel nogal.

Hier een visuele representatie van de routing, exact hetzelfde als in het mackie gain distortion filmpje, daar gebruikte ik 4 of 5 kanalen.
In een daw is het nog makkelijker, gewoon eq-amp-eq-amp-eq-amp-eq achter elkaar hangen als bv insert fx op je bassdrum kanaal.

attachment.php

Attachments

• gaindistortion_basic.png
    gaindistortion_basic.png
    13,3 KB · Bekeken: 131
Laatst gewijzigd:
Back