Gabberhouse maken.

Niet met envelopes rotzooien als je gewoon de pitchbend omlaag kan halen: beter nog, neem een sample van een noot waarbij je de pitchbend omlaag haalt en gebruik die in Kontakt of zo.

Het mooie van een sampler toendertijd was dat je dus 1 zo'n hoovertje kon opnemen en de Alpha Juno dan weer voor andere dingen kon gebruiken zoals baslijntjes, strings etc.

Een midi geprogrammeerde pitchbend op de sample wellicht? Maar dat moet dus ook met je favo softsynth kunnen tegenwoordigt. Andere vraag is of je daarmee de gruizige hardware 12 bit (re)sample sound kan benaderen die zeker van invloed was bij de destijds gesamplede Hoover sounds :D

Oke, ik heb met de pitch bend gespeeld tijdens het opnemen. Toen kwam er dit uit

Maar ik maak een melodietje, dan klinkt het niet echt :/

EDIT:
Ja hoor en ik heb de melodie ook aardig te pakken :P

Attachments

• sample.mp3
    43,9 KB · Bekeken: 135
Wat een geweldige topic, met volle aandacht doorgenomen. Enkel mis ik nog de speciale 'sound' van Dr. Macabre, die hier nog niet aanbod is gekomen... Enig idee hoe hij zijn kick's kreeg gedraaid, snoeiende lead's ter wereld bracht?

Was weer eens een tijdje bezig geweest met een nieuwe track. Ik vind het gewoon super gaaf om te doen :P
Ik heb hier het vocal sampletje van Bald Terror - Rotterdam gepikt. Vond dat wel een geschikte sample er voor :D
En wat presets van ReDominator, gave vst trouwens. Ik ben ook een tijdje geleden gaan prutsen om eigen leads te maken :)

Attachments

• Track.mp3
    6,1 MB · Bekeken: 132
Supergaaf :halleluja

Ik voel de neiging om weer zo'n Alpha Juno te kopen. Hij is vrij simpel, maar toch qua sound best wel uniek. Hij kan zo lekker 'evil' klinken met bepaalde settings. En het is toch een stukje hardcore geschiedenis...

Die Alpha Juno's gaan ook nog de hoogte ingaan van prijs zoals die andere Juno's geloof me. Heeft idd een specifieke evil bass sound heel typerend voor de Alpha's je herkent 'm direct. Zeker als je de programmer ook hebt. Die worden ook nog vandaag veel gebruikt door hedendaagse HC producers wel met layers wel te verstaan.

De track vind ik ook heel goed. Goed gedaan ! :okdan:

Over die Alpha Juno programmer, de PG-300; die kan toch gewoon via midi-cc worden aangestuurd vanuit je DAW? Weet iemand dat?

Die Alpha Juno's gaan ook nog de hoogte ingaan van prijs zoals die andere Juno's geloof me. Heeft idd een specifieke evil bass sound heel typerend voor de Alpha's je herkent 'm direct. Zeker als je de programmer ook hebt. Die worden ook nog vandaag veel gebruikt door hedendaagse HC producers wel met layers wel te verstaan.

De track vind ik ook heel goed. Goed gedaan ! :okdan:

Dankje wel!

Ik heb trouwens een vraagje. Bij sommige nummers hoor je dan een stem en dan hoor je kick erin komen en dan gaat die stem door met schreeuwen.
https://www.youtube.com/watch?v=jJlBoIN5f6g
Het is ongeveer bij 0:25

En je vraag is dan waarschijnlijk hoe je dat doet.... Dat is een loopje. Dat kan met de meeste software samplers. Je stelt 2 punten in en de sample blijft dan hangen tussen die punten. De truc is om ervoor te zorgen dat je geen klik hoort in de loop. Neophyte deed het in dit geval met een tracker, maar dat is niet echt meer van deze tijd.

Over die Alpha Juno programmer, de PG-300; die kan toch gewoon via midi-cc worden aangestuurd vanuit je DAW? Weet iemand dat?

Hij werkt niet met cc maar met Sys-ex. Je DAW moet dat dus kunnen uitspugen. Ableton kan dit niet standaard, wel met Max4live dacht ik.
Je kunt ook ff een behringer bcr controller eraan hangen. Op internet kun je templates downloaden voor de juno.

Hij werkt niet met cc maar met Sys-ex. Je DAW moet dat dus kunnen uitspugen. Ableton kan dit niet standaard, wel met Max4live dacht ik.
Je kunt ook ff een behringer bcr controller eraan hangen. Op internet kun je templates downloaden voor de juno.

Ik snap dat je de Juno niet direct vanuit Live kunt bedienen, maar als ik het goed begrepen heb, zou de PG-300 controller midi cc data moeten kunnen omzetten naar sysex data. Dat begrijp ik ook uit de manual. Ik zou alleen graag een bevestiging krijgen van iemand die op deze manier werkt...

Was weer eens een tijdje bezig geweest met een nieuwe track. Ik vind het gewoon super gaaf om te doen :P
Ik heb hier het vocal sampletje van Bald Terror - Rotterdam gepikt. Vond dat wel een geschikte sample er voor :D
En wat presets van ReDominator, gave vst trouwens. Ik ben ook een tijdje geleden gaan prutsen om eigen leads te maken :)

Brah! Vet gedaan man! :halleluja

Ik vind hem vet! Misschien nog een stemsample erin ergens en dan kan ie zo op thunderdome versus hellraiser.

Back