Gabberhouse maken.

Haha ik wou het stiekem ook nog vragen. 8o)

Maar ik begrijp zeker dat je dit niet wilt delen. Ik zou als ik jou was ook lekker die patches houden :P

En de persoon die de alpha juno van paul heeft gekocht heeft ze toch ook...;)
Of heb je de juno eerst gereset voordat die verkocht werd?

"All of us are one people"

Ik heb als basis de Dominator D3 patch van ReDominator gepakt. Die patch heeft die release al waar hierboven over gesproken is. Daarna wat de osc's bijstellen en de rate van de chorus en de PWM.

Daarna +8 db EQ boost met Q van 2, rond de 2.8 khz, voor zover ik kon zien en horen dat het origineel dat heeft.
Wel handig om in de mix het sublaag even weg te filteren, of de HPF op 1 te zetten. Hij subt nogal door de neerwaardse enveloppe.

attachment.php

Exacte settings hierboven, alles op 0 is duidelijk, alles op 127 ook, dus de tussenliggende waardes:
LFO rate 99 - pwm rate 96 - DCO LFO 6 - L1 91 - L3 104 (bepaald de toonhoogte) - T4 41 - chorus rate 69

Voor redominator rack extension eigenaren de patch bijgevoegd in een zipje.

Attachments

• onepeople.mp3
    741,8 KB · Bekeken: 163
  • allofus1people_2_8khz_8db_eq.zip
    729 bytes · Bekeken: 161
  • 1people.png
    1people.png
    454,7 KB · Bekeken: 146
"98 to piano"

Ik kreeg die sub niet goed, is volgens mij inderdaad een losse laag, net als accelerator dat heeft gedaan :okdan:
Onderste redominator is de sub (luistert minder nauw), bovenste de basis leadsound.

attachment.php

Attachments

• 982piano.mp3
    546,9 KB · Bekeken: 179
  • 982piano.jpg
    982piano.jpg
    67,9 KB · Bekeken: 143
Tof Niel!! weet je ook hoe de patch van Two Terrorists - The Fly maakt?

"The fly"

Dit is de hoofdredominator, wat nog mist is het kleine laagje noise, dit heb ik via een 2e redominator gedaan omdat redominator een te harde noise stand heeft voor setting 1. Als je een echte AJ hebt kan je die noise op 1 zetten, hier staat ie dus op 0, met een stillere redom op de achtergrond (niet op plaatje).

Wat erg nauw luistert is dat de DCO pitch env depth de toonhoogte bepaald (staat op value 81) om op dezelfde normale toetsen uit te komen, ik heb die op het gehoor zo gezet dat je precies dat kleine beetje zwiep meekrijgt wat het origineel ook heeft door T1 en L1 op value 5 te zetten en L3 op 96 en T4 op 9. Was even zoeken hoe dat gedaan was en de uiterste stand klonk te wild.

Verder merk ik weer dat de chorus (rate 77) van de echte AJ qua intensiteit wat dieper gaat dan redominator, maar goed, details he 8o)

attachment.php

Wel leuk om al die oude tracks weer eens te luisteren, dj paul was toch echt wel mijn held vroeger, heeft heel veel bijgedragen aan mijn muzikale opvoeding in die tijd.

Attachments

• flies.mp3
    489,8 KB · Bekeken: 166
  • thelfy.jpg
    thelfy.jpg
    140,3 KB · Bekeken: 130
Laatst gewijzigd:
"Slaves to the rave"

was ik ook wel benieuwd naar, dus heb die twee synths nagemaakt. De lage is de "helraiser" preset uit m'n redominator bank, ooit gemaakt om de sound van e-wax - music maestro na te maken.

attachment.php

Bijna iedereen heeft die chorus aanstaan van de AJ maar zonder kan hij bijna net zo grommen als een chorusloze juno 106 of ieder ander gedetunde dubbele zaagtand osc synth. Nog wat EQ met automation eroverheen voor de sweep.

Hogere leadsynth loopt in zijn pitch een beetje af dus moest de dco pitch env aanpassen en de toonhoogte precies goed krijgen. Waardes LFO rate 94 - pwm 109 - pwm rate 114 - pitch dco lfo 14 - L1 5- T2 115 - chorus rate 94.

attachment.php

En dikke galm op de lead :halleluja

Attachments

• slaves2Drave.mp3
    2,7 MB · Bekeken: 181
  • slaves_low.png
    slaves_low.png
    471,5 KB · Bekeken: 141
  • slaves_high.png
    slaves_high.png
    324,1 KB · Bekeken: 144
Back