Nu mijn nieuwe studio klaar is heb ik het laatste stukje gear wat ik nog in de opslag had opgehaald, de SP-808!
Voor degene die het interessant vind, er is nu een WERKENDE sdcard optie beschikbaar. Hier zit dan kennelijk een image van 650 mb (ipv 256mb) wat je echt veel meer sampling tijd geeft. Denk wel dat je daar de EX upgrade voor nodig hebt, maar die is (erg fijn) gewoon te downloaden bij Roland en via midi kun je de firmware dan upgraden.
Het is bijna 10 jaar geleden dat ik hem uberhaupt aan heb gehad, maar de zipdrive werkt nog prima, ook geen geluid, dus vooralsnog geen noodzaak hier om de sd-card lezer te upgraden, maar wel fijn dat deze optie nog beschikbaar is.
Grappig dat je dan een project direct laad met samples van toen
Voor nu wil hem m.n. even gebruiken voor de fx, deze komen o.a. uit de Roland SD (3d) range schijnt, en met de D-beam kun je dan wel wat onconventiele weirde dingen maken. Wat echt leuk is, en toch wel uniek (zeker voor die tijd) is dat je heel makkelijk dingen kunt samplen MET die fx, en dan van de pads naar de tracks en dan weer terug als je wilt. Wel maar 1 fx per keer.
Eigenlijk wilde ik voor mijn VST computer samen met een Torso S4 (en/of 4 track tape) Kontakt dingen en andere VSTs samplen en daar wat mee pielen zodat ik wat multitrack soundscapes kan maken, maar met de SP-808 kan dat op deze wijze vooralsnog ook prima!