Welke drumcomputer adviseren jullie...

Sorry, ik adviseer alleen analoog.
Ik ken dat hele ding niet, alleen zou deze wel willen kopen als ik 1 nodig had.

En wat voor muziek je ook maakt, je kan tog met effecten eruithalen wat je wilt, zie het als een basisgeluid.
Voor samples moet je wel erg lui zijn!, : laat een ander maar een muziekstyl samplen, zo werkt dat niet, lekker bezig met reason zeker ?, amateurs.

Sorry, ik adviseer alleen analoog.
Ik ken dat hele ding niet, alleen zou deze wel willen kopen als ik 1 nodig had.

En wat voor muziek je ook maakt, je kan tog met effecten eruithalen wat je wilt, zie het als een basisgeluid.
Voor samples moet je wel erg lui zijn!, : laat een ander maar een muziekstyl samplen, zo werkt dat niet, lekker bezig met reason zeker ?, amateurs.

applaus voor de alleen analoog man. (jaloers jongen, wou dat ik ook zo kortzichtig was)
op samples kan je je effecten ook gebruiken, en je hoeft ook niet gelijk een hele beat te loopen of zo.
hele zooi muziekstromingen waren er nooit geweest zonder sampler oelewapper!

Houden wel het gezellig. Mannen.

Hahaha, das wel een van de meest domme opmerkingen tot nu toe. Ik adviseer alleen analoog... Laat me raden, skinny jeans?

Eigenlijk kan je alle drumcomputers wel pakken. EBM zit hem vaak in processing.

En als je heel stoer wil doen koop je een sds 7 en een eprom brander.

Maar samples en beetje crea zijn is al goed genoeg.

applaus voor de alleen analoog man. (jaloers jongen, wou dat ik ook zo kortzichtig was)
op samples kan je je effecten ook gebruiken, en je hoeft ook niet gelijk een hele beat te loopen of zo.
hele zooi muziekstromingen waren er nooit geweest zonder sampler oelewapper!

Maar een 303 met high pass en midi cc's is dan wel weer koel! :D

Ik hoopte even om RoNald te leren kennen, maar google kent m niet.

Hij heeft het moeilijk tegenwoordig...

ronaldbad.jpg

NI Maschine + http://samples.kb6.de/downloads.php = win

Alle denkbare drumcomputers die je gewoon kan laden in maschine
(standaard vind ik maschien wat wollig (too much processing eroverheen, dat wil ik zelf doen zeg maar), met andere samples wordt ie veel beter)

Maschinedrum zou ik niet doen, die sound vind ik niet lekker
Ik heb trouwens bijna alle ouwe bakken gehad (dr550, dr202, r8. 606,707,808, syncussions tamas, simmons en nog vele andere, behalve de yamahas) en ik ben echt tevreden met maschine nog steeds na al die jaren

Al zit ik zelf ook een beetje te spelen met de gedachte om een analog rytm erbij te nemen, ik heb er nu een tr8 naast maschine staan en dat werkt wel lekker snel enzo maar ik mis wel wat power eigenlijk erin bij sommige instrumenten, bd en snare zijn ok etc)
Maar dan moet Overbridge wel bewezen werken en met werkbare latency/sync stuff etc) Eerder niet en ik ben bang dat dat uiteindleijk weer een grote deceptie wordt

Ik snap die Miami-adviezen niet. Met een 808-kloon kun je geen industrial maken. Je moet gesamplede rockdrums hebben, kil en statisch, digitaal en niet analoog. Je kunt nog beter een Alesis SR-16 kopen dan je geld vergooien aan een Miami.

yep

Je kunt nog beter een Alesis SR-16 kopen dan je geld vergooien aan een Miami.
Hehe, toevallig van de week zitten klooien met m'n SR-16 door wat distortion te gooien.
Krijg je best aardige industrial-beats uit (maar misschien niet zo clean als wat de TS zoekt).

Mischien zou je even wiki kunnen aanvullen dat er alleen samples ingaan voor de drums!

Heh, ik maak mijn beats alleen maar met losse samples. 808, 606, DR110, Linn drum, noem maar op. Maarre.... fijn dat jij dit amateuristisch vindt.

Fijn he!, zo was ik ook voor jaren, toen ik fasttracker2 gebruikte was ik de beste pro! ( Mischien heb jij geen 808, 606, DR110, Linn drum, noem maar op in het echt? ).
Die Ronald Miami komt tog aardig in de buurt om gesampled to worden, hapklaar voor jouwn Industrial muziek.

Nee, ik heb die inderdaad niet in het echt. Bij muziek maken gaat het ook niet om welke gear je hebt, maar om wat je er mee doet. En daar ben ik tevreden mee. Je zou iemand anders ook best in zijn waarde kunnen laten als die er voor kiest om muziek op zijn manier te maken. Al is dat met reason (wat ik overigens niet gebruik).

Akai rhythm wolf of die bass versie dat klinkt al behoorlijk kapot. Ik zou zelf voor een akai s900/950 gaan in die situatie op de laagste bit rate.

voor Industrial zou ik voor droge one shot drum samples gaan en zo je eigen kit bouwen en daar de effecten tijdens de productie overheen gooien.
je kunt het jezelf ook enorm makkelijk maken, door bijvoorbeeld een drumloop te samplen uit je favoriete Industrial plaat. Dan sleep je die in je daw naar je drumcomputer en slice je de samples (kan automatisch in de meeste daw's). Dan heb je exact die geproduceerde eindsound in de drums van je favoriete plaat op losse pads dus je drumkit is dan direct klaar. Is enorm simpel om te doen. Maar droge samples geeft je wel meer mogelijkheden om je eigen draai aan de drum sound te geven uiteindelijk.

Als je per se hardware wil dan zou ik een tr-8 of Elektron Analog Rytm overwegen. De machinedrum zou ik zelf niet kiezen.

Back