Welke drumcomputer adviseren jullie...

Het verhaal rammelt gewoon aan alle kanten. Dat het voor Quifster zo werkt zegt iets over:
-zijn werkwijze
-zijn muzikale smaak
-zijn toepassing van instrumenten
-zijn gehoor en de voorkeur daarvan.

Niets meer en niets minder.

Het verhaal rammelt gewoon aan alle kanten. Dat het voor Quifster zo werkt zegt iets over:
-zijn werkwijze
-zijn muzikale smaak

daar ben ik het deels wel mee eens, mijn mening is uiteraard net zoals 99 procent van alle posts hier op het forum ook een subjectieve mening.

gehoor, zouden we een hele discussie over kunnen voeren, waarbij we alle resultaten van blindtesten voor de 1 miljoenste keer weer voorbij laten komen, maar laten we dat nou maar niet doen :D

-zijn werkwijze
-zijn muzikale smaak

Dat klinkt merkwaardig uit jouw mond Bruce, zeker na het lezen van deze post:
https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1822861&postcount=14

Het hele bovenstaande rijtje 'zijn...' kun je daar op toepassen.

De TR-8 is voor veel mensen een goede optie.

Dat klinkt merkwaardig uit jouw mond Bruce, zeker na het lezen van deze post:
https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1822861&postcount=14

Het hele bovenstaande rijtje 'zijn...' kun je daar op toepassen.

De TR-8 is voor veel mensen een goede optie.

Niet echt, wel bijna, maar het grote verschil is dat een TR8 en een R8 geheel andere geluiden maken:)
Ze hebben deels een overlapping, maar daar houdt het kwa gelijkwaardigheid wel bij op.
Zie ook wel dat als je dit 1 op 1 wilt trekken je dat gewoon kan doen:)

Een R8 werkt toch gewoon met samples? Speelt ie ze dan round robin? Met 1 sample per drumgeluid lijkt mij dat het nogal statisch gaat klinken. Ik heb de TR-8 even gehad, maar die klinkt toch redelijk levendig wat dat betreft.

ik overweeg een Elektron drumcomputer
maar twijfel nog tussen Machinedrum Mk2 en Analog Rytm
met voorkeur naar machinedrum toch wel.
of moet ik Rytm zien als de vervanger vd Machinedrum?

hoeft voor mij niet perse Analoog te zijn en diepe vette kicks a la 808 hoeven van mij niet
vind ik te hiphop. strakke kick al 909 vind ik nog wel fraai maar een set goede rock drums zou ook welkom zijn.

overweeg alleen een Elektron, alle andere vintage boxen RX5, R8 geloof ik wel

o ja wil het ook gebruiken voor sequencen van synths want ableton en Virus Polar combi gaat zo vaak de fout in op arpeggios, fdamn frustrating...

heeft er iemand een Machinedrum voor mij?

zijn twee heel verschillende beestjes, zowel qua geluid als qua functionaliteit.
Als je voor de machinedrum gaat, check dan wel de potmeters en kijk of je er een kan vinden die upgrades heeft. (de eerste versies zijn relatief cheap maar hebben een aantal bizarre eigenaardigheden in de manier van projecten opslaan)

DE MD is ook al echt wat ouder, de rytm is veel meer performance gericht én heeft natuurlijk overbridge.

Een R8 werkt toch gewoon met samples? Speelt ie ze dan round robin? Met 1 sample per drumgeluid lijkt mij dat het nogal statisch gaat klinken. Ik heb de TR-8 even gehad, maar die klinkt toch redelijk levendig wat dat betreft.

klopt, werkt met pcm samples, deze samples kun je overigens ook wel downloaden online op synthmania, die kun je in je daw drumcomputer gooien en dan heb je ook de r8 sound als je daar naar op zoek bent (lijkt mij persoonlijk nogal gedateerd).

De TR-8 werkt op basis van ACB (Analog Circuit Behavior), waarbij ze simpelweg gezegd het analoge circuit via een algoritme emuleren. Maar goed, daar is genoeg over te vinden online :)

Mischien wouden ze een sample cd verkopen ?

Ik snap al die posts van jou in dit topic niet helemaal geloof ik.....wat een rare opmerkingen over samples zeg...sjonge jonge.....x10

Dat analog fetishism vind ik echt meer zielig dan stoer hoor....

En ik zou echt niet aan een 808 denken bij industrial....ze zullen em heus wel gebruikt hebben daar niet van, maar is niet mijn 1e asociatie

Je denkt toch dat het snel statisch gaat klinken? Daar geeft dit filmpje best wel een goed antwoord op.

Bij een soort hip hop beat heb je dat niet snel, maar bij dance, waar een snare of clap vaak op elke 1/4 maat zit, gaat het wel statisch klinken als de snare/clap maar 1 keer gesampled is.

Overigens, wat die R8 doet in dat filmpje, kan ik met de Ableton Push ook. Maar het ziet er toch leuk uit.

industrial is kawai r-100
Juist maar niet meteen het meest recente toestel niet?

Industrial? Doe het net als vroeger: rammen op potten en pannen en weetikhetallemaal en dat samplen en processen.. :)

+1
Ga naar de lokale schoothandelaar, ram er op los en record het, daarna inversen, gate, effects, filtertjes erop loslaten :eureka:.
Neem het geluid van machines en motoren op :eureka:.
Zo is de originele industrial ontworpen ;).

Cheers,
Exo. :mega:

Wel weer een zeldzame hoeveelheid elitair geklets in dit topic zeg, zelfs rekening houdend met de toch al hoge SF standaarden op dit gebied. Mijn complimenten. :okdan:

Maar om op de vraag terug te komen, met een Analog Rytm en/of Maschine kun je eigenlijk zo'n beetje alles wel.

Ja haha. En dan zelf melden dat het "allemaal wel met een AR of Maschien kan".. lol met die nap. ;)

Back