Naalden voor scratchen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Heb je wel je naald, headshell, tonearm, gewicht enz goed gesteld?
Dit scheelt echt zo veel.

Als je een SL 1200/1210 gebruikt kan je even zoeken naar "the technics bearwald arc protractor"
Uitprinten die zooi, lezen en instellen. :geslaagd:

Ik heb alles goed ingesteld. Alleen van een technics is de adjustment ring kapot. Die zit vast geroest. Dat zou ik nog eens moeten vervangen. Voor de rest is het bakkie nog wel in orde ;)

Niets klinkt zo mooi als een opgescratched stuk op je plaat. Alle professoren zijn het er over eens!!! Klinkt nog beter dan MP3.

Ik heb alles goed ingesteld. Alleen van een technics is de adjustment ring kapot. Die zit vast geroest. Dat zou ik nog eens moeten vervangen. Voor de rest is het bakkie nog wel in orde ;)

Omdat je het had over een nieuwe naald/stylus, de instellingen dan anders zijn.

Ja, las ook iets over Tracktor dus was een beetje misleid :W

Maar je heb dus een template gebruikt voor je instellingen. :okdan:

Roest is nooit goed.

Omdat je het had over een nieuwe naald/stylus, de instellingen dan anders zijn.

Ja, las ook iets over Tracktor dus was een beetje misleid :W

Maar je heb dus een template gebruikt voor je instellingen. :okdan:

Roest is nooit goed.

Naja ik weet eigenlijk niets van de templates af. Mij is geleerd om je draaitafel op deze manier af te stellen: https://youtu.be/ynIDWgo2lpo?t=3m47s

En met zo'n template zou ik me eens in gaan verdiepen! ;) Roest is nooit goed nee, ik had gelezen dat mensen het repareren met W40? Of sloop je dan de hele zooi? Want anders ik breng ik hem eerdaags naar een goed bedrijfje om hem te laten repareren ;)

Naja ik weet eigenlijk niets van de templates af. Mij is geleerd om je draaitafel op deze manier af te stellen: https://youtu.be/ynIDWgo2lpo?t=3m47s

En met zo'n template zou ik me eens in gaan verdiepen! ;) Roest is nooit goed nee, ik had gelezen dat mensen het repareren met W40? Of sloop je dan de hele zooi? Want anders ik breng ik hem eerdaags naar een goed bedrijfje om hem te laten repareren ;)

Alleen om het lost te krijgen (als het vast zit), daarna de schroefdraad van beide delen opleuken, beetje (siliconen) vet ertussen en in elkaar schroeven.

Dat filmpje is prima om te gebruiken. De toonarm hoogte is wel degelijk van belang omdat als je de arm te hoog hebt staan de "punt" van de naald "tegen" de draairichting in staat en dit is funest voor je vinyl. Te laag is ook niet goed als je bv gaat scratchen dan is het precies andersom.

Ik mix ook puur analoog (hardcore/hardstyle/dance/trance), dus onderstaande foto's kun je vast wel waarderen. Let niet op de lege platenkast, twee weken geleden heb ik m'n garage gewit. Daardoor moest m'n vinyl naar de hal. Vorige week heb ik m'n SL's terug gekregen (gespoten: decks waren redelijk kaal en nieuwe audio kabels) en heb een DJM-800 gekocht:

SL1200.jpg

SL1200set.jpg

Ook in het niet Pools natuurlijk :) Goede afstelling is echt de moeite waard (ook voor je stereofield)

Stanton 500 serie zijn het beste en prijs technisch uitstekend

Je hebt een ELIPTISCHE naald nodig en als cel best niet de puntige Orthofons omdat die te licht zijn, heb je toch al een orthofon dan is de bekende trick er een klein muntstuk op te plakken met tape,verder is het afstellen van de arm wat papmakelijk is horizontaal in ballans eerst in evenwicht boven de plater dan laten zaken toot de naald raakt dan pas je het gewicht aan en ietwat zijdelinkse tracking naar binnen,

als er teveel speling in het gat is van de 12'' gebruik dan een papieren zakdoekje

Dj2dj? Die was jaren terug al zo dood... Ik en faker waren de enige die er nog postte en ik dacht 'welletjes'
Dus. Ik had een sl die vastzat aan de hoogte ring... De lock was vermoedelijk t probleem. Over en weer bewegen tot ke terug volledig ontgrendeld. Dan met een vaatdoek rond de ring en een waterpomptang heel voorzichtig kracht opbouwen. Kijk eerst naar ke andere sl zodat je weet wanneer de lock los is en welke kant ke de ring op moet draaien... Zo lukte het hier. Eventueel kan je met een haardroger de arm verwarmen thv de ring. Ik heb geen product gebruikt aan de ring, wel aan de lock dacht ik.

Ik heb nog een gloednieuwe stanton 500 naald in t doosje. Indien interesse... Cellen heb ik vast ook nog maar een nieuwe naald.
Ik raad trouwens shure aan voor de skratchzz
Je korte ortofon op een technics handvatje met gewichtje onder is ook een idee: is veeel goedkoper dan de concorde.

Laatst gewijzigd:
Bericht door een moderator:
Ik heb het even aangekeken, en ik denk dat de vragen inmiddels zijn beantwoord. C738 heeft zeker een valide punt, we zijn het Synthforum en geen DJ-forum. Dank voor de bijdragen aan allen. Mochten jullie nog informatie willen uitwisselen, dan stel ik voor om dat per PB te doen. De chatroom is natuurlijk ook altijd een optie (hoewel de kwaliteit van de chat natuurlijk ook streng bewaakt wordt :)).

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back