Op dit moment internet ik via de kabel. Ik heb een router met NAT firewall in huis maar nog niet in gebruik (gezeik met VPN). Volgende maand ga ik over op ADSL (1024/512) via Demon. Nu wil ik dus mijn standaard PC (deze), mijn Muziek PC en een laptop in het netwerk hangen... WIRELESS!
Nu krijg ik het heen en weer van al die fijne termen als Access Point, Wireless Router, Wireless Modem + Switch... *zucht!
Wat ik wil is het internet op via alle PC's m.u.v. mijn Muziek PC, deze mag alleen files sharen met de andere PC's. Dit zodat ik geen firewall of virusscanners op dat ding hoef te draaien.
De situatie zou dus als volgt kunnen zijn:
1) Ethernet modem (zit gratis bij pakket) op de telefoonlijn
2) Hub aan modem
3) PC normaal via Hub (poort 1)
4) 2 x laptop via Hub (poort 2) en (poort 3)
5) Web Server (nog niet, maar komt) aan Hub (poort 4) via draadverbinding
Nu wil ik dus mijn twee PC's en de laptop graag Wireless voorzien van internet. Kan ik nu iets kopen waarmee ik de hele handel draadloos aan die Hub en modem kan verbinden? Of kan ik beter een Wireless Hub kopen zodat alle 4 de machines daar op kunnen en deze Hub (half jaar oud) de deur uit doen?
Nu krijg ik het heen en weer van al die fijne termen als Access Point, Wireless Router, Wireless Modem + Switch... *zucht!
Wat ik wil is het internet op via alle PC's m.u.v. mijn Muziek PC, deze mag alleen files sharen met de andere PC's. Dit zodat ik geen firewall of virusscanners op dat ding hoef te draaien.
De situatie zou dus als volgt kunnen zijn:
1) Ethernet modem (zit gratis bij pakket) op de telefoonlijn
2) Hub aan modem
3) PC normaal via Hub (poort 1)
4) 2 x laptop via Hub (poort 2) en (poort 3)
5) Web Server (nog niet, maar komt) aan Hub (poort 4) via draadverbinding
Nu wil ik dus mijn twee PC's en de laptop graag Wireless voorzien van internet. Kan ik nu iets kopen waarmee ik de hele handel draadloos aan die Hub en modem kan verbinden? Of kan ik beter een Wireless Hub kopen zodat alle 4 de machines daar op kunnen en deze Hub (half jaar oud) de deur uit doen?