SpaceAgent202
Sinds 2001
motivatiedip? stop er gewoon ff mee totdat je er weer zin in hebt, vlg mij heb je teveel aan je hoofd. .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oké, en vind je daarbij de poging dit te bereiken net zo belangrijk als het bereiken zelf?
... Dus wat drijft jullie om toch steeds weer achter de apparatuur te kruipen en tracks te schrijven?

Als je muziek maakt omdat je hiervoor je vrije tijd gebruikt zonder te weten of je plezier ervaart of niet, soort automatisme zonder regels en omdat er alles mogelijk is, tenminste in mijn ervaring is dat niet per se bevrijdend. Iedere songwriter wil ergens gehoord worden. Maak muziek vooral voor jezelf, waar je jezelf comfortabel voelt en alsjeblieft zonder het gevoel dat je iets moet bewijzen. Been there, done that.
motivatiedip? stop er gewoon ff mee totdat je er weer zin in hebt, vlg mij heb je teveel aan je hoofd. .
. Betekent niet dat ik het niet ontzettend leuk vind om te doen natuurlijk.
.
Mensen kijken me altijd een beetje maf aan als ik deze vraag beantwoord met: Ik moet. Ik kan niet anders. Als ik geen muziek maak wordt ik flink depressief. En dat is geen gein. Betekent niet dat ik het niet ontzettend leuk vind om te doen natuurlijk.
Ik hoor overal muziek in. Als ik in de stad loop, de verschillende tikjes, auto's lopende mensen en wind bijv. kan ik tot een ritme maken in m'n hoofd. Ik hoor ook grootste deel van de dag muziek in m'n hoofd (busje komt zo).
Maar, een dip of 'writersblock' is heel normaal. Ik heb ontdekt dat ik me er aan moet toegeven en dat het gewoon een oplaadt periode is waarin m'n brein even moet rebooten als het waren. Soms duurt het een paar maanden, soms maar een weekje. Het nadeel is dat ik in die periode ook gewoon depressief ben. Maar goed, hoort er bij I guess. Wat me erg helpt in zulke periodes is veel wandelen, veel naar buiten, veel nadenken over muzikale processen en ideeën, en dan komt de boel vanzelf weer op gang.
Dus waardoor wordt ik gemotiveerd? Naast de oneindige drang om te creëren, door de zoektocht naar eigenheid, de eigenheid die ik in mijn hoofd heb. De zoektocht naar de middelen die ik nodig heb om die sound te halen. Als rechts gaan hetgeen is dat gebruikelijk is om te doen volgens dezen en genen, dan ga ik links. Dus misschien eens proberen om iets te maken wat buiten je comfort zone ligt? Dus niet iets maken dat per se ergens op moet lijken, binnen een genre moet passen, of in de buurt moet komen van een sound. Zet je spullen eens aan en ga eens heel anders te werk dan normaal. Geen templates, geen presets, gewoon van de grond af aan en anders dan normaal.
Dit kan weer nieuwe inzichten geven en dus nieuwe motivatie. Zelf werk ik daarom nooit met templates en presets. Ik begin elke keer helemaal opnieuw. Dit voorkomt dat ik in een soort afwerkmodus kom waarin ik standaard handelingen ga uitvoeren om iets te bereiken.
Hopelijk heb je heir iets aan![]()

)? etc. etc.mooi gezegdHet is een leerproces, het kan therapeutisch werken, het is helemaal van jou en je kan het modelleren zoals jij dat wil en die FB likes, handjevol stemmen en die paar luisteraars zijn helemaal niet belangrijk.
Het gaat om dat jij de vrijheid heb om iets te doen wat je graag wil doen en daarin kan groeien.
Dus samenvattend, inspiratie en het opheffen van writersblock kun je naar mijn mening het best beinvloeden door jezelf te storten op het leren van nieuwe dingen, dit geeft je voldoende inspiratie om weer leuke nieuwe dingen te proberen.

Pablo, goed te horen dat je weer aan het schrijven bent. Ik zal ook weer op zoek gaan naar mijn focus!
idm, ik wilde house maken toen ik eraan begon, besloot 8 nummers af te maken en heb het nu ook wel weer gezien. Maar je hebt gelijk, het was/is niet mijn favoriete genre en dat is overigens metal, dus dat is weer een hele andere tak van sport. \m/
WHG, bedankt voor de bemoedigende woorden.
Toch veel gelijkenissen in de motivatie van mensen als ik het zo lees tot nu toe.
En nu eerst maar weer eens aan het werk![]()