Roland Jupiter 8 draad

sunny pedaal

ALL (Anna Loog Lid)
foto 3 van de achterkant, ca 15 cm rechts van het midden
tis onduidelijk wat of het iets is ( zoals dat hoort bij zwarte gaten)

$_85.JPG

je bedoelt dit ?:
hqdefault.jpg

bij de eerste foto lijkt het alsof rechts en iets naar beneden iets niet zit, maar zal wel vertekening zijn
edit , is inderdaad vertekening door lijntjes
toch geen restant van balkanoorlog....

ben wel benieuwd waarvoor hij weggaat. opvallend veel jp8'en de laatste tijd. denk dat menig bezitter overgaat naar nieuwe jp08.

sunny pedaal schreef:
en hoe bevalt de jp8 ?

Sinds vandaag heb ik m in huis. Hij klinkt goed, uiterlijke staat is zo goed als perfect, en qua sound is t nog even wennen en ontdekken. Als ik het filter open schuif terwijl ik een of meerdere toetsen heb ingedrukt lijkt het alsof het filter soms een soort van kleine salto maakt, iets gaat er over de kop zeg maar, afgezien van dat, erg muzikale bak.

Misschien moet ik hem ook eens kalibreren? Waar bestond dat uit bij jou?

Laatst gewijzigd:
je hebt een 12 bits en 14 bit versie.

het is daarom dat ik wacht tot ik een 14bit versie kan scoren

Geloof niet dat dat zo'n verschil is
12 bit (behalve de alleroudste misschien )stemmen goed en snel
Heb hem helemaal laten nakijken en afregelen( tune, pw , filter etc) en stemmen conform de standaard/ service manual

Dat met dat filter is nu weg, ik heb de Juup een nachtje aan laten staan en hij werkt helemaal goed nu. Ik heb een soortgelijk geval ook gehad met mijn kawai 100f, die was vele jaren niet gebruikt en filter was ook een beetje onstuimig de eerste dag dat ik hem had.
Ik zal hem toch binnenkort eens naar Mark Cox brengen denk ik, krijgt ie er gelijk een paar synths bij die ook een beurtje kunnen gebruiken.

Ik denk dat dat het is geweest, de vorige eigenaar heeft de J8 ca een jaar gehad en niet gebruikt, de eigenaar er voor was de eerste eigenaar en had hem ook al tijden niet meer in gebruik. Fijn dat die condensatoren zo regenererend van aard zijn. :W

Heb ik ook wel eens gehad met apparaat . Misschien iets van elco's die nogal "leeg"zijn ?
Oeps lees dat marc al antwoord heeft gegeven
Tja er is geen verwijderfunctie meer....

stof in de fader dan kan je data jumps hebben idd

je kan er contact spray in spuiten ,doe het horizontaal en bitter weinig

Ben ik geen voorstander van, ik weet dat het wat werk is maar je kunt beter de fader demonteren en compleet uit elkaar halen en dan reinigen en weer assemblen i.p.v die vette troep erin te spuiten :? hecht zich het toekomstige stof nog beter :eureka:
Toen ik mijn voormalige Syrinx na aankoop even van binnen wou checken hoe die pcb precies was opgebouwd (rommelig met enkele losse draden om punten die ze bij het ontwerp van de pcb over het hoofd hebben gezien te overbruggen :stupid) kwam ik tot de ontdekking dat de gehele pcb vettig was, welke idioot doet nou zoiets :smeris:

bij analoog?
probleem was al verholpen dacht nadat hij intern wat stof had doorgeblazen mbv "spanning en stroom"

"je kan er contact spray in spuiten ,doe het horizontaal en bitter weinig "

Als je dat maar laat!

Als je iets met spuiten wilt doen, dan met een injectienaald voorzichtig wat IPA op de koolbaan en geleider aan brengen en op en neer bewegen die slider.

Wow demian, dat is wel een heel mooi hoekje zo zeg! Wat een prachtmachines.....veel plezier met je nieuwe aanwinst!:okdan:

je hebt een 12 bits en 14 bit versie.

het is daarom dat ik wacht tot ik een 14bit versie kan scoren

Het zijn de resolutie van de parameters waar de verschillen in bit-diepte verband mee hebben, verder is de architectuur van de oude en nieuwe helemaal het zelfde.

Het zijn de resolutie van de parameters waar de verschillen in bit-diepte verband mee hebben, verder is de architectuur van de oude en nieuwe helemaal het zelfde.

idd

Back