Roland Jupiter 8 draad

Nou , de bijdrages van " oom wim verteld" vond ik wel boeiend
Vooral dat stukje van die specifieke machine...:-)
Hoeveel jp8'en zouden er hier op het synthforum zijn onder de leden ?

Stuk of 10 schat ik. Het is wel een van de populairdere oude high-end bakken. Ik vind hem zelf ook wel gaaf, heb alleen geen zin in al het onderhoud en gedoe dat bij vintage komt kijken, laat staan de prijzen waar ze tegenwoordig voor gaan.

Leuk! Nou eens kijken of er ook nog wat zinnigs wordt gezegd :D

Het feit dat mensen nog steeds in 2016 denken dat een MKS80 een Jupiter 8 in een rack is verbaast mij :P. CEM3340 zit alleen in de JP6 en de MKS (en de SH101, maar da's geen poly). De MKS80 lijkt ook een hele hoop meer op een JP6 dan op een JP8.

Nostalgie: 3700 in 2007 en "mwa, dat is 'ie me echt niet waard". Tja, dan ga je redelijk huilen als je 'm voor 2500 wegdoet zoals de topicstarter hier heeft gedaan.

Nou , de bijdrages van " oom wim verteld" vond ik wel boeiend
Vooral dat stukje van die specifieke machine...:-)
Hoeveel jp8'en zouden er hier op het synthforum zijn onder de leden ?

Ik weet wel dat die oude van jou hier heel mooi op z'n plek staat :)

Zie die Jupiter vooral in filmpjes met allemaal uitgerangeerde producers met te veel zooi. Dus hij komt er bij mij niet in. :D

Zijn er onder de JP8 eigenaren hier ook mensen die de OP-8 CV/DCB interface er bij hebben? Ik heb er vorig jaar eentje gekocht om de brug te vormen tussen mijn Juno-60 en modular. Dat werkt erg leuk, maar als je een JP-8 met DCB hebt dan heb je nog wat extra mogelijkheden.

Heb ik over gedacht, maar omdat er al ( kenton) midi in zit vond ik het onvoldoende meerwaarde hebben
Het klopt overigens dat de jp8 bekend staat als DE synth voor uitgerangeerde oude lullen producers
Sterker nog : hij is specifiek met dat oogmerk ontwikkeld ;-)

Stuk of 10 schat ik. Het is wel een van de populairdere oude high-end bakken. Ik vind hem zelf ook wel gaaf, heb alleen geen zin in al het onderhoud en gedoe dat bij vintage komt kijken, laat staan de prijzen waar ze tegenwoordig voor gaan.

Denk dat er meer als 10 zijn :D

Wat betreft klank, ik heb side by side mogen werken met jp8a/jp8 en 14/12bit, kon geen verschil merken qua klank, zwevingen erbuiten gelaten.

Wat een klanken zeg :))))

Ik ken al 5 SF'ers met een jp8 .... Dus zou me niet verbazen als het er wel 20+ zijn.

Blijft een machtig apparaat... Ouwe lullen synth of niet.

Zet er eentje maar op straat, dan zullen we zien of die ouwe lul de jp8 oppikt of die jonkie.................

Ik vind 10 al heel veel
Er zijn er maar 2000 van gemaakt, deel kapot, en vele ouwtjes op de wereld die er 1 willen
Nederland is maar klein natuurlijk

Back