Kraftwerk LIVE op MTV European Music Awards

tja de eerste keer dat ik kraftwerk uberhaupt live zie dus op tv. geweldig gewoon. Ben altijd fan geweest van goede shows met licht, video en goede performance. Genesis en U2 zijn daar altijd masters in geweest en dan met name Genesis die altijd beelden lieten zien om de muziek en de betekenis te versterken. Dit was idd een verfrissing tussen wat er allemaal kwam waaronder justin en shit... Dit IS muziek... maar goed de kraftwerk discissie word gevoerd ;)

overigens dit is live gespeelt. Ik zie ze van alles doen op hun laptop en geloof ook wel dat zij niet zo flauw zijn met DAT te werken ;)

De act van kraftwerk is geniaal toen en nu nog....tis gewoon een concept waar zij voor kozen ik heb genoten van hun optreden tijdens alle omkleed sessies van christina door.

ik zelf kan niet begrijpen (en de videoclip bewijst het) dat een tiesto of die jxl ook maar vergeleken kunnen worden met kraftwerk....maar ik wordt ook alweer een dagje ouder.
ieder zijn voorkeur, dat mensen er niet van houden kan ik ook wel begrijpen. Het ligt gewoon aan wat je eigen voorkeur is.

Re: Achter een draaitafel staan.

Re: Achter een draaitafel staan.

Origineel geplaatst door astronaut
Nu ga ik heel veel mensen voor het hoofd stoten; "Achter een draaitafel DAT wordt al veel te lang gepikt!". Echt waar ik vind sommige producers goede muziek maken daar gaat het niet om. Maar ik ben die 10 biljoen DJ-ees zo zat. Met hun platenkoffers worden ze aanbeden als goden. God is a DJ. (Een nummer notabene van Faithless wat juist een goed voorbeeld zou kunnen zijn). De astronaut is voor optreden zoals Royskopp dat doet, of zoals Air dat doet. Of elke andere electronica/dansact die niet te lui is om met zijn equipment te sjouwen. Beter Semi-Live dan dat gereutel met dat platenmixen. etc etc

Op zich heb je gelijk dat de verhouding van interesse voor DJ's versus muzikanten ongelijk is, maar je bent nu wel heel erg alle DJ's aan het generaliseren. Los van het feit dat veel top DJ's tegenwoordig ook niet onverdienstelijk produceren, zijn live muziek en een DJ-set gewoon twee verschillende dingen, twee verschillende soorten van muzikale expressie en ik vind niet dat je het één zo gemakkelijk boven het ander kan plaatsen. De hele cultuur zoals die nu bestaat rondom pop, dance en andere electronische muziek zou nooit en te nimmer zo groot zijn geworden zonder DJ's. Zonder DJ's waren al die mooie feesten er niet waar mensen weer heen gaan om de muziek te ervaren.
Tuurlijk is er een hele commerciële kant bijgekomen waar niet iedereen even blij mee is, maar dat doet verder geen afbreuk aan alle dingen die wel origineel en creatief zijn.
Tegenover elke Tiesto staat ook een Dave Clarke om het zo maar eens te zeggen :) Persoonlijk verkies ik een goede DJ boven een semi-live DAT-optreden (á la JunkieXL).
Ik zag z'n Pinkpop optreden op tv en hoewel sommige dingen wel aangesloten leken, klonk het toch alsof het voor het grootste deel van een DAT liep. Je zag 'em op z'n gitaar spelen maar je hoorde niks, en dan had ie zo'n grote mixer met alle schuiven dicht en zat ie aan één knopje te draaien. Ik zag 'em laatst in de Melkweg en toen was het weer een mixer en een MS20. En weer aan één knopje draaien en voor de rest een beetje springen en meezingen met de teksten.
Ik krijg altijd een beetje last van plaatsvervangende schaamte als ik dat zie. En het is zo jammer, want hij maakt echt geniale platen! (en dan bedoel ik niet Catch up to my step of zo :))
Ik zou hem niet vergelijken met Kraftwerk, dat kan ook niet want Kraftwerk is een deel van de muziekgeschiedenis, bijna legendarisch, en stonden aan de wieg van de electronische muziek. Tiesto en JXL kun je dan ook weer niet vergelijken alleen al omdat de één DJ is en de ander muzikant/producer.

Laatst gewijzigd:
Ik vind het maar niks de DJ in het algemeen en het is nog vreemder als een DJ je muziek draait met de publieke reactie naar de DJ toe, ik heb hier zeer gemengde gevoelens over.

Kolere, ook ik heb me door een 2.5 uur durende die brij van gerepeteerde spontaanheid en een ongezonde dosis reclames moeten worstelen..
Ik vond KW wel goed. Vooral die zelf in elkaar geknutselde bijzettafeltjes!! Volgens mij zat daar een keyboard ingebouwd ook, voor zover ik dat kon zien.

PS, Over de Chemical Brothers gesproken, daaar snap ik nou helemaal nix van he? Ik kan deze nieuwe stijl niet volgen! :confused: Dit vind ik echt klote muziek.

Arv

ik vonnet wel cool, dat liedje vinnek ook wel lekker klinken.
alleen vraag ik me af of je wel 4 laptops nodig heb dat ene
liedje te kunnen spelen? hoe gaat dat dan in zijn werk?
ik zie nergens kabels die de laptops linken of ergens
naartoe lopen. ik heb wel mijn twijfels of dat wel echt live
is gedaan dit optreden. maar ik vond wel cool om te zien.
zo'n groen streepjespak zou mij ook wel staan :kimono:

tis moeilijk te zien maar die dingen waar die laptops opstaan bevatten ook toetsen... tis allemaal costummade. er zijn een paar shots van een fractie van een seconde waarbij je de toetsen ziet. 1 heeft de drumloops, andere klooit met de basslijn, die andere doet de pads, en weer die andere zit met die geluidjes en leadjes te klooie. etc. tja ik noem maar wat...

klopt ik heb de toetsen ook gezien, ze stonden gewoon te spelen op die toetsenborden, alleen heb ik niemand zien praten dus de vocoderdingetjes zullen wel van een van de harddisks zijn geweest. Maar toch geinig om eens te zien, jammer alleen dat je eerste door dik 2 uur schreeuwerige shit heen moet.

Maar als je een gaaf synthesizer live optreden wil zien ga dan naar Jarre!!!!!!!!!!! Ik ben naar AERO geweest vorig jaar (en ook naar meerdere Jarre concerten overigens, alle super!) en dat was echt geweldig, nieuwe arrangementen, enkele geheel nieuwe nummers en lekker spelen op die toetsenborden en blerren in die vocoder!!! Freaken met de theremin en de breath controller en de roland drumpads-ding!!!

en DJ's die zelf produceren moeten idd eens ophouden met plaatjes opzetten en die muziek het podium opnemen naar het voorbeeld van de genoemde Royksopp en Air en faithless.

Ik zou zelf niets liever doen dan mijn hele studio een podium opsjouwen en alles live brengen, sequencers syncen, melodien uitkiezen om zelf te spelen en gaan met die banaan. Heb ik ooit 1 keer gedaan en dat was te gek!misschien volgende jaar zomer weer een keer.

Origineel geplaatst door nick nova
Stemmetjes zijn live met headset ingezongen.

Volgens mij ook. M.u.v. de zin "Aero Dynamik" zelf. Het klinkt anders dan op het album. Let maar op.

Dat artikel is wel wazig zeg. Of liever gezegd Kraftwerk zelf. (of wat er nog van over is)

Het zou de titel van een Suske en Wiske wel kunnen zijn.

De Kunstige Kluizenaars. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Dat artikel is wel wazig zeg. Of liever gezegd Kraftwerk zelf. (of wat er nog van over is)

Het zou de titel van een Suske en Wiske wel kunnen zijn.

De Kunstige Kluizenaars. ;)

LOL!

he he... heb het eindelijk gezien... pleurde elke keer inslaap bij de rest....KW was OK... maar paste totaal niet tussen de rest........ en nog zo een lul van een Vin Diese na het optreden van CBl schreeuwen,.... freedom..... die jonge snapt het helemaal...

Maar euh... kan er nog wel een schepje boven op doen....over elkaar afzeiken....
Hoeveel 'minder validen' zijn er niet die met zo een MC bakje van roland staan te kutten.....en zich producer of artiest noemen...:r
iedereen ze lol....
Als ik Roland was geweest was ik ook ingesprongen op die DJ trend....

Origineel geplaatst door NOISE FX
Ik vind het maar niks de DJ in het algemeen en het is nog vreemder als een DJ je muziek draait met de publieke reactie naar de DJ toe, ik heb hier zeer gemengde gevoelens over.

Nauw als een DJ echt hele goeie platen draait en jij helemaal uit je dak gaat, dan mag je de DJ middels een juig of iets anders best even bedanken. Daar is niks geks aan. Dan weet de DJ gelijk ook dat ie lekker bezig is.

Er is ook andere muziek dan alleen dance.
Er is ook muziek waar je gewoon naar kan luisteren hoor.;)

Back