Kraftwerk LIVE op MTV European Music Awards

Re: Kraftwerk gaat live spelen bij MTV Europe Music Awards!

Origineel geplaatst door NOISE FX
Het is de eerste keer ooit dat Kraftwerk een live performance doet op TV. Dit gaat gebeuren op 6 November in Edinburgh Scotland.

Eerste keer live op tv?
Zal wel eerste keer live op MTV zijn

Best wel erg ik ken ze eigenlijk alleen van dat nummer autobahn.
Ben ook nooit zo geinteressert geweest in andere nummers van hun.
Datzelfde heb ik eigenlik bij Jarre een paar nummers ken ik de rest ook niet echt.
Nu er over nadenk ik heb eigenlijk geen enkele CD met alleen maar synthesizermuziek.
Ik ga maar gelijk eens luisteren naar andere nummers van kraftwerk en Jarre.
Ik heb duidelijk hier een hiaat in mijn muziekgeschiedenis zitten.

Origineel geplaatst door 6 trak
test... test...

ik weet toch heel zeker dat ik als 1ste heb gereageerd in deze thread... waar is die post gebleven?
er beur'n roare ding'n op't forum...

een mod die de 2 threads bij elkaar heeft gevoegd, er was al een thread over dat mtv kraftwerk optreden

Re: Re: Kraftwerk gaat live spelen bij MTV Europe Music Awards!

Re: Re: Kraftwerk gaat live spelen bij MTV Europe Music Awards!

Origineel geplaatst door mono-poly
Eerste keer live op tv?
Zal wel eerste keer live op MTV zijn

Vertel maar is waar ze dat eerder hebben gedaan?

1971. truckstop gondolero, live at beat club :D

ik verwacht er trouwens niet veel van deze keer... voor mij hebben ze nu dan toch lichtelijk afgedaan (by the way... ik ben een giga-fan van hun muziek van voor 1990)
zonder de hele vsti/echte analoog discussie te willen aanzwengelen, vindt ik toch dat hun laatste werk TE klinisch is...

Origineel geplaatst door NOISE FX
Het is de eerste keer ooit dat Kraftwerk een live performance doet op TV.

Ik heb thuis dat boek van Pascal Bussy. Daarin staat ergens iets over een TV-optreden in Japan volgens mij ten tijde van The Man machine. Weet niet uit mijn hoofd.

book_2.jpg

(deze dus)

Ik ben zeer benieuwd naar hun optreden daar (MTV is wel het laatste wat ik had verwacht). Ik verwacht ook geen robots en wel laptops. Zal een oeuvreprijs de enige reden voor hun verschijning zijn? Begin 2004 gaan ze weer touren ook; eerst in Japan en hopelijk ook hier! Spannende tijden voor deze alweer heel oude Kraftwerkfan.

vorig jaar twee keer kraftwerk gezien in Ici Paris...was toch wel kippevel hoor, dik geluid, ondanks de laptops.....(ff suckuh...)

Origineel geplaatst door OnAcid
Hmmm, ik vraag me af hoe kraftwerk ontvangen wordt tijdens de EMA? Volgens mij zijn ze daar niet echt op hun plaats...

Zouden ze een award krijgen ofzo? Voor hun hele oevre bijvoorbeeld en dat ze daarom maar even een optreden geven?

Ze vallen idd wel erg uit de toon tussen al die commerciele zooi als Sean Paul, Beyonce en Pink en het lijkt me ook dat het publiek op de MTV awards voor het grootste deel nog nooit van Kraftwerk heeft gehoord of heb ik het nu helemaal mis? (ik ben zelf trouwens ook helemaal niet bekend met hun muziek maar ik weet in elk geval wel ongeveer wat hun plaats en betekenis in de muziekgeschiedenis is)

Ben toch wel benieuwd hoe dat gaat aflopen...

Origineel geplaatst door dob
Iedereen die in de muziek zit kent Kraftwerk toch... gewoon iconen, die gasten. Als ze gewoon gitaar gespeeld hadden waren ze ook bekend geworden met hun deuntjes. Of niet? Ik weet het niet. The Beatles 2.

Feit blijft dat toen ze met Expo 2000 kwamen ze het gewoon WEER flikten. Ik heb niet vaak kippenvel meer, helaas, bij muziek, maar die plaat deed het weer.
"Expoooohhh .... Zweitzzzousaaaanddd" 'dumdumdumdumdumdumdum'
Nou ik het zit te schrijven komt er zelfs weer kippenvel om mijn armen. Gewoon magische muziek. Ik ken veel platen met vocoders en stememulaties en noem het allemaal maar op, maar dan komt Kraftwerk weer en veegt ze allemaal van de kaart met die "Zweitzzzousaaaanddd". Weer hetzelfde truukje qua nummer, maar het doet 't 'm gewoon weer.

(Welke vocoder is dat nou eigenlijk?? Tailor made zeker.... Of moet ik daar een nieuwe thread voor starten...)

Dus oud... waar heb je het over.

Het is de Sennheiser vocoder:

http://www.liebrand.nl/la/vocoder.html

There are only 3 copies of this model in Europe, one probably owned
by Kraftwerk. Other people using this model are Herbie Hancock,
the Cylon robots in Battlestar Gallactica, and some droids in Star Wars.

Origineel geplaatst door bikkel
Het is de Sennheiser vocoder: http://www.liebrand.nl/la/vocoder.html

Ze hebben er vast wel meer gebruikt. Florian Schneider heeft ooit reclame gemaakt voor de Doepfer A-100, die ook kan 'vocoden'.

Je kan trouwens heel veel vinden over hun set-up op deze pagina

Origineel geplaatst door Slipperman
tja donderdag weten we het :) iemand de mogelijkheid het op te nemen digitaal?

Je denkt toch niet dat ze al hun zooi op het podium gooien he? Het zal wel allemaal van tape komen zoals bij alle MTV awards..

Zijn er nog mensen hier die Kraftwerk live hebben gezien?

Ik heb ze helaas slechts één maal gezien - in Utrecht zo'n 15 jaar geleden. Was een geweldig optreden!

tja donderdag weten we het :) iemand de mogelijkheid het op te nemen digitaal?
Wanneer komen ze precies? zender date en tijd.

Ik heb een TV kaart kan het eventueel op nemen als DVD stereo MPG en een branden als DVD met menu cq image.

Origineel geplaatst door Pim
(...) in Utrecht zo'n 15 jaar geleden. Was een geweldig optreden!
Dat was zeker geweldig! Ik was daar ook. De tour van "the Mix" 1991, daar heb je het toch over? Er liepen ook van die gestoorde Kraftwerk clones tussen het publiek in Man-Machine outfit (rode shirts, zwarte broek en das, lipstick op) - wat fans al niet doen. ...euh of was jij dat? :erm:

Origineel geplaatst door Pim
Zijn er nog mensen hier die Kraftwerk live hebben gezien?

Ik heb ze helaas slechts één maal gezien - in Utrecht zo'n 15 jaar geleden. Was een geweldig optreden!

Yep 2 x ....

1 keer in Karlsruhe (1999) (ter gelegenheid van de opening van het ZKM (Zentrum fuer Kunst und Medientechnologie) in de "oude bezetting" met de volledige KlingKlang studio op het podium EN de 4 robots.

Verleden jaar in Gent, in de nieuwe laptop opzet (Steinberg software op 4 Vaio laptops en een paar midi controllers), kwa show niet echt geweldig, maar toch een perfect optreden !

nah tis gewoon voor mocht ik het donderdag missen (...)
Op de site van Capitol zie je dat het de dagen daarna nog enkele keren wordt herhaald. Kansen genoeg dus.
Ik zag het hier :)

Back