Kraftwerk LIVE op MTV European Music Awards

Origineel geplaatst door n0_key
Het zal dan wel een kwestie van smaak zijn, maar ik vind dit nog steeds diep triest. Er is geen enkele andere artiest/groep die hiermee weg komt zonder commentaar en bij Kraftwerk wordt apatisch achter een laptop staan juist wel bejubeld.
Daarnaast is het gewoon kutmuziek die ze laten horen. Ik heb veel van hun oude plaatjes, en dat is leuk, maar dit gaat natuurlijk nergens over. Stop die jongens in een bejaardentehuis en laat ruimte voor een echt optreden.

En verder, iemand commentaar op Kylie? Ik kan een hoop hebben, maar nu ga je te ver. :D Kylie is gewoon de bom, punt. Daar kan Kraftwerk een puntje aan zuigen...

Als ik dit zo lees heb ik de indruk dat je MTV Awards geweldig vond met uitzondering van Kraftwerk dan.

Ik heb het uiteraard ook gezien (inmiddels al tig keer, want ik heb 't opgenomen ;) )
Inderdaad riep er iemand "What the fuck is that ???"

Maar de aankondiging van Kylie was inderdaad goed.

Voor diegenen die het gemist hebben, ik ben een low-qual video (inclusief Kylie) aan het uploaden naar deze site

Let niet op de afbeelding op die site :confused:

Ergens onderaan staat een linkje naar het filetje ... Zal wel ergens rond 01:30 uur beschikbaar zijn...

Achter een draaitafel staan.

Achter een draaitafel staan.

Het zal dan wel een kwestie van smaak zijn, maar ik vind dit nog steeds diep triest. Er is geen enkele andere artiest/groep die hiermee weg komt zonder commentaar en bij Kraftwerk wordt apatisch achter een laptop staan juist wel bejubeld.
Daarnaast is het gewoon kutmuziek die ze laten horen. Ik heb veel van hun oude plaatjes, en dat is leuk, maar dit gaat natuurlijk nergens over. Stop die jongens in een bejaardentehuis en laat ruimte voor een echt optreden.

Nu ga ik heel veel mensen voor het hoofd stoten; "Achter een draaitafel DAT wordt al veel te lang gepikt!". Echt waar ik vind sommige producers goede muziek maken daar gaat het niet om. Maar ik ben die 10 biljoen DJ-ees zo zat. Met hun platenkoffers worden ze aanbeden als goden. God is a DJ. (Een nummer notabene van Faithless wat juist een goed voorbeeld zou kunnen zijn). De astronaut is voor optreden zoals Royskopp dat doet, of zoals Air dat doet. Of elke andere electronica/dansact die niet te lui is om met zijn equipment te sjouwen. Beter Semi-Live dan dat gereutel met dat platenmixen. Ik vind dat we dit weer even gehad moeten hebben met de DJ. En ik verlang de naar de tijd terug dat de DJ niet aanbeden werd als muzikant. Ik ben zo'n mannetje achter een draaitafel zo zat!!! ZO ONTZETTEND GENOEG VAN. Ik wil weer wat meer MPCees op het podium, live sequencing, analoog sequencing. Whatever. Of dat mensen die melodie weer eens spelen op een synth. Laatst heb ik zo'n gave act gezien van twee trance-mannen. Een gaf een synthsolo; GE-WEL-DIG!, de ander met wat MPC achtige apparaten aan het klooien. Ik ben vanaf nu van de bond z.j.S.g.o.h.P. (vertaald; Zet je Synthesizer gewoon op het podium enzo.).

:dj: Nog even een ode en vanaf nu weer sjouwen met dat spul al zijn het 4 laptops.

Laatst gewijzigd:
Ik ben bang dat er toch maar heel weinig producers zijn die echt goed op de toetsen kunnen spelen.
Als solomuzikant ben je vaak meer tijd kwijt met editen arrangeren etc dan dat je daadwerkelijk een muziek instrument bespeeld.
Dit is wel tijd die je verliest, een gitarist oefent elke dag een paar uurtjes, zeker als het een optredende gitarist is.
Een toetsenist in een band speelt wel een instrument, maar die is dan ook toetsenist he..

Ik denk dat het gewoon heel lastig is om voor ons producers live iets neer te zetten wat er interessant uit ziet en ook nog interessant klinkt.

maar ik ben het met je eens, er mag van mij ook meer live gedaan worden en minder gedraaid. maarja..
als ik het kon of wist wat ik zou moeten producen zodat het live interessant is zou ik het misschien wel doen.

Origineel geplaatst door demian
Ik ben bang dat er toch maar heel weinig producers zijn die echt goed op de toetsen kunnen spelen.
Als solomuzikant ben je vaak meer tijd kwijt met editen arrangeren etc dan dat je daadwerkelijk een muziek instrument bespeeld.
Dit is wel tijd die je verliest, een gitarist oefent elke dag een paar uurtjes, zeker als het een optredende gitarist is.
Een toetsenist in een band speelt wel een instrument, maar die is dan ook toetsenist he..

Ik denk dat het gewoon heel lastig is om voor ons producers live iets neer te zetten wat er interessant uit ziet en ook nog interessant klinkt.

maar ik ben het met je eens, er mag van mij ook meer live gedaan worden en minder gedraaid. maarja..
als ik het kon of wist wat ik zou moeten producen zodat het live interessant is zou ik het misschien wel doen.

(Oh sorry mensen we gaan nu behoorlijk off-topic - mijn fout)

Ik ben zelf bijvoorbeeld geen virtuoos muzikant echt niet. En voor mij hoeft dat ook niet perse. Hoeveel muzikanten waren niet zo zo (technisch gezien) terwijl ze iets moois wisten te brengen. Of iets unieks wisten te brengen. Creativiteit is voor mij de Key. Ik wil gewoon die apparaten meer op het podium die Synth's, sequencer, drumcomputer, fx consoles, modulairs e.d. En even voor de duidelijkheid het gaat mij niet om het soort muziek. Trance, techno of Hardcore enz. Zet je setup op het podium. Ik ben ervan overtuigt dat je met al je parameters, variabele instellingen e.d. meer nog meer kunt dan twee draaitafels en een mixer. En het klopt er zijn combinaties van beide. Vind ik al eens stuk leuker om naar te kijken. Tjiesto maakt goede muziek, echt wel. Niet helemaal mij ding maar het is goed wat hij maakt. Ik heb onlangs die live DVD gezien, mooie show niets op aan te merken. Maar heb ook veel te vaak het gevoel dat ik het sterker zou vinden als hij zijn spullekes mee zou nemen. Mixt de ene door de andere plaat en staat ook erg vaak de menigte in zichzelf op te nemen. Handjes omhoog enzo. Handjes aan de knoppen, dat wil ik zien, handjes op het toetsenbord. Ik wil hem wat meer zien werken. Een DJ heeft voor mij niet de het gevoel wat een muzikant heeft met apparaten enzo. Ik vind Junkie XL daarentegen een voorbeeld hoe het ook kan. Vind ik een veel interessanter figuur. De ene keer komt hij met zijn MPC en een korg ms10. De andere keer staat hij met een eletrische gitaar met aantal gast muzikanten en nog wat apparaten. Ik heb daar (en dat is persoonlijk - weet ik ook wel) veel meer gevoel bij.

(Nu weer on-topic)

Wat je van iedereen van Kraftwerk vind mag hij/zij zelf weten. Maar ze brengen wel iets wat niet iedereen doet. De vorm de stijl en de muziek zijn uniek. Niet meesterlijk als het gaat om virtuositeit maar eerder als een abstract schilderij. En ze zouden het wel kunnen hoor; 1 van de mannen van Kraftwerk is Jazz-Muzikant en heeft een conserevatiorium jaar hierin afgesloten. Op vroegere platen ook goed te horen. In eerste plaats moet muziek je pakken. De muziek zelf. Vind je de muziek van Kraftwerk niks dan vond je hem vananvond ook niks. Persoonlijk ben ik het beu dat weinig mensen echt fantasierijk zijn of vanuit een eigen stijl werken. De ene kopie op de andere kopie. Het feit dat mensen het pikken dat Kraftwerk op komt dagen met 4 laptops en gekleed in Neo-Costuum is omdat ze juist daarin Uniek zijn. En dit schrijf ik heel bewust met de hoofdletter U.

p.s. op die ene what the fuck na dan. *D

Origineel geplaatst door astronaut
Ik vind Junkie XL daarentegen een voorbeeld hoe het ook kan. Vind ik een veel interessanter figuur. De ene keer komt hij met zijn MPC en een korg ms10. De andere keer staat hij met een eletrische gitaar met aantal gast muzikanten en nog wat apparaten.

en de volgende keer met een olifant. klinkt net zo goed, want geen een van die apparaten zit aangesloten...

(om maar weer een oude koe uit de sloot te halen)

verder ben ik het wel met je eens.

Origineel geplaatst door cyan_circle
en de volgende keer met een olifant. klinkt net zo goed, want geen een van die apparaten zit aangesloten...

(om maar weer een oude koe uit de sloot te halen)

verder ben ik het wel met je eens.

De pinkpop act ook gezien?

Toen waren de muzikanten en de Junkie wel aangesloten hoor.

Het is toch weer wonderbaarlijk hoe mijn Kraftwerk-bashing wordt geintrepeteerd. En verder hoe lang de tenen zijn als het gaat om fossielen uit de synthmuziek.
Het optreden van Kraftwerk is net zo slap als JXL's harddiskrecorderdafspeelkwaliteiten en Tiesto's draaitafelgelul (en elke andere DJ, maar hier maak ik vast weer iemand mee wakker :D ) Beweren dat Kraftwerks optreden interessant was, of goed, of vernieuwend, of wat dan ook in die strekking, dat is geen kwestie van smaak, dat is gewoon gelul... Oude mannen stilstaand achter een latop met een leuke lichtshow, poepoe, wat interessant zeg...

En voor de recording, ik keek de EMA's voor The Darkness (VETTTTT), The White Stripes (weer erg netjes) en Kylie (altijd top). De rest was kut.

Origineel geplaatst door NOISE FX
Als ik dit zo lees heb ik de indruk dat je MTV Awards geweldig vond met uitzondering van Kraftwerk dan.

Re: Achter een draaitafel staan.

"Achter een draaitafel DAT wordt al veel te lang gepikt!". ik

:halleluja

...veel te veel eer..veel te weinig moeite..

Laatst gewijzigd:
Beweren dat Kraftwerks optreden interessant was, of goed, of vernieuwend, of wat dan ook in die strekking, dat is geen kwestie van smaak, dat is gewoon gelul... Oude mannen stilstaand achter een latop met een leuke lichtshow, poepoe, wat interessant zeg...

Ik weet niet of je Kraftwerk al eens met hun oude setup op het podium gezien hebt, maar dan bewegen ze evenmin, hoor... Ze zijn nu eenmaal geen dansers en of show-mensen, daar hebben ze de videoclips en lichtshow voor, bij optredens.

Dus was dit optreden hetzelfde als een ander Kraftwerk optreden, alleen gebruiken ze tegenwoordig laptops met midi controllers ipv die gigantische setup.

Da's vooruitgang, en Kraftwerk zet wellicht weer de toon voor de toekomst.

Chemical Brothers hadden ook een laptopje maar die hadden ook nog conventionele synths en sequencers (Doepfer zag ik nog even).

Zeg dus maar de spullen die Kraftwerk 10-15 jaar geleden op het podium had staan.

Het zou me trouwens niks verbazen als ze dat nummer (aero dynamik) echt wel live gespeeld hebben. Dat hadden ze vroeger nooit gedaan, voor 3 minuten de hele zooi neerzetten. Tegenwoordig kunnen ze met hun hele setup in de handbagage reizen, bij wijze van spreken. En dat is dan wel weer een voordeel, want ze zullen nu vaker genegen zijn een optreden te doen, of in een TV programma te verschijnen.

mensen die kraftwerk niet vet vonden omdat er geen act bij zat (aHUM) kennen hun geschiedenis gewoon niet. Dit was echt pure nostalgie en heerlijk om eens te zien! Kylie zei het al: "toen de meeste MTV kijkers nog niet eens geboren waren, was Kraftwerk al bezig." En gelukkig is Kraftwerk blijven doen wat ze altijd al deden en hebben ze zichzelf niet verkocht aan het grote ik-heb-de-ballen-verstand-van-wat-échte-goede-muziek-is-MTV-publiek. Maar dan vind ik het ook weer raar dat ze wel op de EMA's komen... Nouja eerste TV optreden sinds 15 jaar geloof ik? Is misschien dan wel de beste gelegenheid...

SOmmige mensen zien gewoon liever 3 geile wijfen met nauwelijks iets aan, die staan te dansen (alsof ze de muziek echt leuk vinden), naast de Dj of Producer... tjah... :gaap: Het gaat tegenwoordig steeds meer om de act en niet om de muziek, al helemaal in MTV land.

En ja nu moet ik toegeven dat Kraftwerk ook een bijzondere act is en dat destijds hun act mede verantwoordlijk is geweest voor hun grote succes maar ze zijn tenminste wel zo gebleven ookal werkt het nu niet meer...

niets dan lof dus...

Stokstijf op het podium zoals the Beatles dat ook eens deden. En ik denk juist omdat het zo'n vreemd optreden tussen al de bouncing Hip Hop, Dance en RnB acts was dat het in ieder geval opvallend was. Ik kreeg eerlijk gezegt wel even de kriebels toen ze werden aangekondigt.

Helemaal mee eens. Ik zou normaal nooit zijn gaan kijken naar die awards. Ik ben dan ook niet de doelgroep geloof ik. Maar na twee-en-een-half-uur k*tmuziek, hysterisch publiek, half naakte vrouwen en stoere mannen was Kraftwerk echt een verademing. Ben blij dat ze Aero Dynamik speelde; toch een lekker nummer.

Als je deze show saai vind ben je flink geindoctrineerd door die snel-sneller-snelst instelling van zenders als MTV. MTV: Klote zender! Kraftwerk: top formatie

Yep...

Alleen jammer dat daarna zo'n domper als Best Dutch act kwam...waarschijnlijk gewoon ingemonteerd...echt genant..en laten we het over de winnaar maar niet hebben...:D

Over kraftwerk en dansen gerproken. ik heb een ouwe videoclip en dan hebben ze van die zelfgemaakte drummodiules, etc in hun handen en dan staan ze toch echt wel ritmisch te bewegen. Dus ze zijn niet altijd stijf geweest.

Zeg na hoeveel minuten/uur komen Kylie en Kraftwerk ongeveer? Dan kan ik op het juiste moment inhaken.
De komende dagen wordt het geheel namelijk constant herhaald.

Het is toch weer wonderbaarlijk hoe mijn Kraftwerk-bashing wordt geintrepeteerd. En verder hoe lang de tenen zijn als het gaat om fossielen uit de synthmuziek.
Het optreden van Kraftwerk is net zo slap als JXL's harddiskrecorderdafspeelkwaliteiten en Tiesto's draaitafelgelul (en elke andere DJ, maar hier maak ik vast weer iemand mee wakker :D ) Beweren dat Kraftwerks optreden interessant was, of goed, of vernieuwend, of wat dan ook in die strekking, dat is geen kwestie van smaak, dat is gewoon gelul...

Waarom gaan mensen als het moeilijk wordt zeggen dat iets gelul is? Jammer, maakt de discussie meteen zo zinloos. Jou mening is voor mij geen gelul die van mij komt ook voort uit mening en visie. Ik vind dat je zodra zaken af doet met; gelul dat je eerder laat zien dat je visie te kort schiet dan dat je wat verder kunt kijken. Bezoek even www.kraftwerk.com en de hele typische vormgeving is hier tevens ook te zien. Een kwestie van stijl die je misschien wel of niet mooi vind. Dat mag en zeggen dat het fossielen zijn mag ook (wat overingens in ouderdom ook niet helemaal waar is - 2 leden van kraftwerk zijn er later bijgekomen en zijn en stukkie jonger).

JXL is overingens echt wel een breder artiest dat zijn harddiskrecorderafspeelkwaliteiten. Ik ben eveneens (ook niet van Tiesto) fan van hem. Jammer dat je waarschijnlijk één optreden van JXL hebt gezien. Ik ben het overigens wel met je eens (valt mee he ;)) dat het optreden van Kylie goed was en ik vond die vrouw met gitarist (naam kwijt) ook goed en de chemekale broers ook goed alleen wat minder gecharmeerd van die zang intro. Chrisina stak ook op haar wijze de show. Ja en nogmaals (voor de aller laatste X) dat is ook smaak.

Voor mij maakt het echt niks uit of ze nu stokstijf achter hun laptops staan of niet. Het is de muziek die telt en dit nummer heeft voor mij gewoon helemaal niet de kracht van oudere (goede) nummers.

Als je bv. naar Sven Väth's contact luistert of Anthony Rother dan hoor je meteen ongeveer dezelde ingrediënten, met als verschil dat het IMO muzikaal gewoon veel beter is dan de nieuwe Kraftwerk. Ik wil kraftwerk hier helemaal niet op dezelfde hoogt zetten als deze mensen, maar die nieuwe dingen zijn gewoon ondermaats.

Origineel geplaatst door sander
Over kraftwerk en dansen gerproken. ik heb een ouwe videoclip en dan hebben ze van die zelfgemaakte drummodiules, etc in hun handen en dan staan ze toch echt wel ritmisch te bewegen. Dus ze zijn niet altijd stijf geweest.

Zeg na hoeveel minuten/uur komen Kylie en Kraftwerk ongeveer? Dan kan ik op het juiste moment inhaken.
De komende dagen wordt het geheel namelijk constant herhaald.

Dat clipje, waarin ze wel bewegen is van Pocket Calculator... Viel mij ook ooit op, dat ze daar ineens staan te swingen als een gek (naar Kraftwerk begrippen dan). Volgens mij was dat zelfs interactief, publiek mocht ook op de knopjes drukken (zullen ze nu wel nooit meer doen, met die laptops ;) )

Overigens zie je ook dat het publiek zich aanpast... Ze staan ook allemaal gewoon stil, en ik ben bang dat de meesten denken wat die persoon ineens uitroept :confused:

Ik dacht dat het zo na 2 uur en 15 in het programma was, ongeveer, plusminus, trouwens.

Ik heb mijn pc laten opnemen. Alleen niet de hele avond. Wat voor tijdstip waren ze op het podium. Anders moet ik me rotzoeken in die opname.

[B
Wat je van iedereen van Kraftwerk vind mag hij/zij zelf weten. Maar ze brengen wel iets wat niet iedereen doet. *D [/B]
Ik heb het nog niet gezien.
Maar Ik vind dat nu niet bepaald een kriterium.
Je kan ook live gaan schijten op het podium en de geluiden versterken.
Zal ook niemand gedaan hebben alhoewel je weet maar nooit.
Ik vind niet dat omdat iemand iets brengt wat niet iedereen doet het per defenitie mooi is.
Iets brengen wat iemand nooit gedaan is is niet moeilijk. Dan kan je honderden dingen zo uit je mouw schudden.
Iets maken wat nooit iemand gedaan heeft en dat tegelijkertijd mooi is dat lijkt me wel een kunst.

Nu ga ik heel veel mensen voor het hoofd stoten; "Achter een draaitafel DAT wordt al veel te lang gepikt!". Echt waar ik vind sommige producers goede muziek maken daar gaat het niet om. Maar ik ben die 10 biljoen DJ-ees zo zat. Met hun platenkoffers worden ze aanbeden als goden. God is a DJ. (Een nummer notabene van Faithless wat juist een goed voorbeeld zou kunnen zijn). De astronaut is voor optreden zoals Royskopp dat doet, of zoals Air dat doet. Of elke andere electronica/dansact die niet te lui is om met zijn equipment te sjouwen. Beter Semi-Live dan dat gereutel met dat platenmixen. Ik vind dat we dit weer even gehad moeten hebben met de DJ. En ik verlang de naar de tijd terug dat de DJ niet aanbeden werd als muzikant. Ik ben zo'n mannetje achter een draaitafel zo zat!!! ZO ONTZETTEND GENOEG VAN. Ik wil weer wat meer MPCees op het podium, live sequencing, analoog sequencing. Whatever. Of dat mensen die melodie weer eens spelen op een synth. Laatst heb ik zo'n gave act gezien van twee trance-mannen. Een gaf een synthsolo; GE-WEL-DIG!, de ander met wat MPC achtige apparaten aan het klooien. Ik ben vanaf nu van de bond z.j.S.g.o.h.P. (vertaald; Zet je Synthesizer gewoon op het podium enzo.).

:dj: Nog even een ode en vanaf nu weer sjouwen met dat spul al zijn het 4 laptops.

Maakt je geen zorgen DJ 's zijn langzamerhand over hun top heen.
De trend is duidelijk live spelende muzikanten zonder poespas.

Ben maandag naar de Simple Minds geweest gewoon een simpel podium bas gitaar drums zanger keyboards wat lichten en een beetje rook. En belangrijker muzikanten die ook echt kunnen spelen.

Back