Kraftwerk LIVE op MTV European Music Awards

Kraftwerk will join previously announced performers Beyonce, Dido, Kylie, Pink, Sean Paul, The Darkness, White Stripes and Travis on stage at the EMAs on November 6th.

Hmmm, ik vraag me af hoe kraftwerk ontvangen wordt tijdens de EMA? Volgens mij zijn ze daar niet echt op hun plaats...

Zouden ze een award krijgen ofzo? Voor hun hele oevre bijvoorbeeld en dat ze daarom maar even een optreden geven?

Origineel geplaatst door OnAcid
Hmmm, ik vraag me af hoe kraftwerk ontvangen wordt tijdens de EMA? Volgens mij zijn ze daar niet echt op hun plaats...

Zouden ze een award krijgen ofzo? Voor hun hele oevre bijvoorbeeld en dat ze daarom maar even een optreden geven?

Ik denk ook haast wel dat het een soort van Lifetime Achievement Award moet zijn... Kraftwerk is toch niet standaard MTV materiaal.

Als je de leeftijd van de 4 heren bij elkaar optelt, krijg je hetzelfde als de leeftijd van alle bezoekers samen :P

Ja, die Sean Paul maakt toch duetten met iedereen ;)
Zien we straks Kraftwerk met gouden kettingen ... "Yo Yo ! She's a Mottaf*kkin' Model !"

Nu ja: Music Non-stop......
Moet toch bij menigeen een lampje gaan branden...
M.a.w. Kraftwerk was jarenlang vaste prik te horen op MTV...
:D

Origineel geplaatst door mono-poly
Volgens mij gebruikt Sean Paul nooit worden als fuck etc

volgens mij hoor je het gewoon niet,
ik versta voor geen meter wat die kerel eigelijk zegt.
maakt ook niet uit, maak gewoon een clip met half
naakte wijven en je hebt een hit. :erm:

Origineel geplaatst door OnAcid

Mwah, ik heb wel redelijk wat Kraftwerk voorbij zien komen bij MTV toen ik er nog naar keek, bij de classic clips natuurlijk maar ook dat Music Non Stop introotje enzo.

En Kraftwerk ruled gewoon ook.

Het wordt den hoogsten tijd dat deze MTV kindersch eensch deugdelyk muzikaal opgevoed worden!

Stukjes muziek van de Duitse Fabriek

Stukjes muziek van de Duitse Fabriek

FF een ding. Kraftwerk heeft zoveel muzikanten geinspireerd dat wil je niet weten. Zo vaak gesampled en er is zo vaak op gedanst terwijl de hele zaal aan het denken was dat DJ-X de muziek geheel zelf heeft verzonnen. Wacht even mensen. Ik wil geen discussie ontkoppelen; "Ja, maar die jongens van kraftwerk hebben dat weer afgekeken van." Alle muziek is uiteindelijk toch afkomstig van die west Afrikaan die een keer op zijn ballen aan het tikken was.

Maar goed. Die award is terecht en hopen dat ze ook nog een stukje tijd krijgen om op te treden. Laat ze die robots van een paar jaar geleden op het podium zetten en zelf wegblijven. Kun je lachen.

Grt Astro.

Re: Stukjes muziek van de Duitse Fabriek

Origineel geplaatst door astronaut
Maar goed. Die award is terecht en hopen dat ze ook nog een stukje tijd krijgen om op te treden. Laat ze die robots van een paar jaar geleden op het podium zetten en zelf wegblijven. Kun je lachen.

Grt Astro.

Dat hebben ze 3 jaar geleden al bij Top of the Pops gedaan... Met Expo 2000 ... Toen stuurden ze die 4 robots en dat was het dan...

Aangezien ze sinds afgelopen jaar GEEN robots meer meenemen op tournee, denk ik dat ze de 4 laptops opsturen, en lekker vanuit Duesseldorf via PcAnywhere of zo de boel gaan besturen :)

Dat zou wel weer origineel zijn :erm:

FF een ding. Kraftwerk heeft zoveel muzikanten geinspireerd dat wil je niet weten. Zo vaak gesampled en er is zo vaak op gedanst terwijl de hele zaal aan het denken was dat DJ-X de muziek geheel zelf heeft verzonnen. Wacht even mensen. Ik wil geen discussie ontkoppelen; "Ja, maar die jongens van kraftwerk hebben dat weer afgekeken van." Alle muziek is uiteindelijk toch afkomstig van die west Afrikaan die een keer op zijn ballen aan het tikken was.

Grt Astro.

Jij spreekt duidelijke taal....!!:dj:

Iedereen die in de muziek zit kent Kraftwerk toch... gewoon iconen, die gasten. Als ze gewoon gitaar gespeeld hadden waren ze ook bekend geworden met hun deuntjes. Of niet? Ik weet het niet. The Beatles 2.

Feit blijft dat toen ze met Expo 2000 kwamen ze het gewoon WEER flikten. Ik heb niet vaak kippenvel meer, helaas, bij muziek, maar die plaat deed het weer.
"Expoooohhh .... Zweitzzzousaaaanddd" 'dumdumdumdumdumdumdum'
Nou ik het zit te schrijven komt er zelfs weer kippenvel om mijn armen. Gewoon magische muziek. Ik ken veel platen met vocoders en stememulaties en noem het allemaal maar op, maar dan komt Kraftwerk weer en veegt ze allemaal van de kaart met die "Zweitzzzousaaaanddd". Weer hetzelfde truukje qua nummer, maar het doet 't 'm gewoon weer.

(Welke vocoder is dat nou eigenlijk?? Tailor made zeker.... Of moet ik daar een nieuwe thread voor starten...)

Dus oud... waar heb je het over.

FF een ding. Kraftwerk heeft zoveel muzikanten geinspireerd dat wil je niet weten.

Neem bijv. het intro van de nieuwe single van Kylie Minoque. Typische kraftwerkinvloeden.

Voor zover ik weet heeft Kraftwerk in ieder geval in de jaren 70 een EMS Vocoder gebruikt.

:L

Oja voor de Kraftwerkliefhebbers is hun Nieuwe Album Tour de France toch wel iets moois, vind dit een prima album van hun, weer lekker thematisch zoals vanouds, en zekker geen herhaling in een nieuw jasje.
Aereodynamic-> super gevocood van Kraftwerk (het luisteren meer dan waard)
Vitamin,
Electro-Cardiogram,
en natuurlijk Tour de france zelf.

Kraftwerk gaat live spelen bij MTV Europe Music Awards!

Kraftwerk gaat live spelen bij MTV Europe Music Awards!

Het is de eerste keer ooit dat Kraftwerk een live performance doet op TV. Dit gaat gebeuren op 6 November in Edinburgh Scotland.

Back