Grootste aantrekkingspunt is imho de duidelijke layout en het feit dat quasi iedere parameter gemapt staat op een dedicated knob.
Grootste afknapper is de lage polyphony. We hebben het hier immers nog altijd over 100% VA.
8 in totaal. Dat is een miezerige 4 per layer !
Wat ben je dan in hemelsnaam met die step sequencer ?
Kortom, aan deze specs is ie way overpriced. Maar dus echt
waaaaaay...
Het 3-in-1 argument maakt overigens totaal geen indruk op me. Al duwen ze er 20 vst's in.
Ik verwacht overigens niet teveel van toekomstige plugouts. Daarvoor ontbreekt het Roland gewoonweg aan focus en inzicht: de boutiques, System-1 plugouts die eerst nog speciaal moeten omgezet worden voor de System-8, System-8 only plugouts (*), cloud service, ... waar gaat dit allemaal over ??
Beetje als een overpriced gameconsole met uiteindelijk een beperkte game library omdat de afzet gewoon niet significant genoeg was. Moet je jezelf afvragen of die 3 toptitels het de moeite waard maken.
Meer is niet altijd beter, maar voor 1500 euro verwacht ik verdorie een werkpaard en geen pony met 3 glitterjasjes.
(*) een
automatische polyphony downgrade voor de System-1 had bijvoorbeeld zo gaaf geweest