Roland System-8

Ik kon het zo snel niet vinden in de handleiding maar kun je bij splits en layers individuele uitgangen gebruiken? Dus een part naar de linker en een part naar de rechter output?

In het menu PART:COMMON kun je de panning per part instellen.

Voor degenen die nog twijfelen over of er een D50 plug-out komt voor de S8, zie bijlage!

We krijgen dus naast ACB ook DCB!

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    38,2 KB · Bekeken: 159
Dat zal technisch een stuk eenvoudiger te verwezenlijken zijn dan ACB. De System 8 wordt steeds interessanter!

Ergens anders hebben ze (Roland Cloud) ook al toegezegd dat al hun andere "legendary" synths op de planning staan. Ik kan niet wachten!

Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat werken met die D50 dan, want qua interface is die volslagen anders dan de traditionele knoppen/schuif synths.

Ik krijg hem of vandaag of morgen binnen! Houten zijkantjes erop dan matched die mooi bij de rest van mn setup. Veel geluisterd en verkozen boven de DM12 en REV2. Alhoewel de REV2 er wellicht later nog wel bijkomt. De system 8 heeft echt die Roland sound die ik miste. Heb alle analoge Rolands zo'n beetje 1 of meerdere keren gehad behalve de Jupiter 8. De System 8 klinkt absoluut als een best off machine met een ongeëvenaarde UI. Al die controls, heerlijk. En of die nou analoog of niet is. Hij klinkt en voelt wel zo. Daarnaast kan die nog veel meer. Ik ben tevens toch wel geïntrigeerd door die 2 grote custom CPU's/Chips.
Is dit dan toch FPGA tov de Boutique range? Ze moeten de code porten van de Plug-outs. Hij draait op 96khz etc. Hoe dan ook die videos van Mike Pesini hebben me doen overtuigen dat de sound echt heerlijk is. Ook vooral van de plugouts:

Interplay - Roland System-8 meets Korg ARP Odyssey - Mike Pensini - YouTube

Roland Juno-106 PlugOut for System-8 Demo by Mike Pensini - YouTube

Roland Jupiter-8 PlugOut for System-8 Demo by Mike Pensini - YouTube

Ja maar die dude is wel heel muzikaal he.

Zo kan het ik het ook!

Maar serieus: hij kan zelfs toffe basslijntjes en voor een VA klinkt dit toch echt niet verkeerd. Ik MOET altijd basslijnen horen wil ik het echte geluid horen.

En wat een bakbeest!

Denk dat 1500 wel een mooie prijs is.

Hij staat hier lekker te shinen tussen een Juno 106 en JP6. Klinkt erg lekker en die motion sequencer is een lekkere bonus. Heb in het begin wat in dubio gezeten omdat ik het wel een flink bedrag vond voor een 8 stemmige "VA" van plastic en met kerstverlichting, maar uiteindelijk was het het belangrijkste wat mij heeft doen besluiten hem te houden. De sound..

Laatst gewijzigd:
Je kunt de kerstverlichting dimmen en zelfs uitzetten in het menu :okdan:

De JX10 is ook officieel confirmed voor de Sys8:)
D50 boeit mij persoonlijk niet. JX is leuk.
Liefste een Jupiter 6. Mis mijn oude. Gritty warm drifty.
Inmiddels met de sys8 engine ook een paar hele warme vintage Rolandisch sounds gemaakt.
Prachtige bak. Ben er nog steeds erg blij mee.
M'n Houten zijkanten zijn uitgesteld helaas.
Wellicht dat Roland deze eind juni uitlevert.

Ik heb een te klein hok voor nog een keyboard. De Prophet 8 gaat niet weg, dat is mijn workhorse synth. Maar man, wat lijkt me dit een fijne bak, zeker voor het geld. Ik heb al wel even zitten googlen, maar vond niets over eventuele plannen voor een module (8m?). Weet iemand hier wellicht iets van eventuele plannen op dat vlak?

>De JX10 is ook officieel confirmed voor de Sys8:)

Goed nieuws ! maar via welk kanaal werd dat bevestigd , want ik vind er nergens anders iets over terug ?

Staat ook op de Roland Cloud FB page. Officieel door hunzelf annouced. Op Gearslutz zag ik het.
Ik heb het maar ff gescreenshotalized voor je:

Attachments

• Schermafbeelding 2017-05-15 om 14.50.19.png
    Schermafbeelding 2017-05-15 om 14.50.19.png
    110,9 KB · Bekeken: 169
Staat ook op de Roland Cloud FB page. Officieel door hunzelf annouced. Op Gearslutz zag ik het.
Ik heb het maar ff gescreenshotalized voor je:

Dankjewel :-). Nu maar hopen dat ze ook allemaal effectief uit development geraken en in de system 8 :-).

die Pensini demo's zijn erg goed, mooie klank maar vind de interface erg lelijk al zal je daar vast aan wennen. Ik hoop dat ze ooit met een Jupiter-4 plug-out komen.

Blij dat ik de aluminium panelen heb besteld. ;)

Ik ben overigens wel heel benieuwd hoe een en ander gaat werken in de praktijk aangaande de nieuwe plugouts.
Gaan ze ook in de losse verkoop of moet je een abonnement op Roland Cloud nemen?

Dat laatste zou ik een ernstige afknapper vinden.

Back