Pakkende songs (die je raken)

Visage met hun grootste en bekendste hit "Fade to grey" uit 1980
[Frontman en leadzanger Steve Strange overleed in 2015 / op 55-jarige leeftijd.]

Blondie (zangeres Debbie Harry + gitarist Chris Stein) met "Atomic" uit 1979 (geschreven door Debbie Harry en Jimmy Destri die toen toetsenist was van Blondie)

Daft Punk (met Pharrell Williams) - Get Lucky (2013)

Pharrell Williams - Happy (2013)
[Uit de hele wereld zijn duizenden filmpjes op internet geplaatst bij dit nummer]

Within Temptation - Faster (afkomstig van het album "The Unforgiving" uit 2011)

Within Temptation & Tarja Turunen (ex-zangeres Nightwish) - Paradise (What About Us?) (van het album "Hydra" uit 2014)

Damn Katie; door jou kom ik weer in the mood dus hier nog maar even;

Phil lynott legt hier een hele lekkere groove neer;

Nog zo'n lekkere bass; (en niet alleen de bas want ik vind dit echt een topsong en een perfekt arrangement ook)

Over een lekkere groove gesproken;

Over pakkende songs gesproken;

En in Nederland konden ze het ook;

En een bandje wat ik lang geleden zag en die dezelfde kunst verstond;

Laatst gewijzigd:
Oefff, dat valt niet mee om uit te luisteren, echt tenenkrommend dit.
Dat tenenkrommende heb ik net nog niet bij dat derde liedje wat je geplaatst hebt van Mayer Hawthorne, maar die eerste twee :halleluja ..... LOL :)

Nou heb ik best wel een (hele) brede smaak, vandaar ik ook veel wat jij plaatst (erg) mooi vindt. :okdan:

Nou hou ik niet echt van die typische eighties produkties ....
Ik vind ook niet alles mooi van de eighties (en nineties) hoor, maar best nog wel veel eigenlijk. zoals ook bijv." Love Religion" van U96 (uit 1995) :D

Damn Katie; door jou kom ik weer in the mood dus hier nog maar even;
Goed zo! :okdan: :)

Het leuke van dit topic vind ik dat daarin ook mooie muziek geplaatst is dat ik nog niet kende. En dat wil ik allemaal graag op plaat / cd hebben. Dat gaat nog een dure grap worden zo. :D Allemaal maar in één keer bestellen denk ik (dat scheelt immers verzendkosten). :)

En dat wil ik allemaal graag op plaat / cd hebben. Dat gaat nog een dure grap worden zo.

Ja en sinterklaas is net geweest.... misschien is de kerstman een beetje aardig voor je?

Ja en sinterklaas is net geweest.... misschien is de kerstman een beetje aardig voor je?
Die is wel aardig voor me (met iets wat ik al 5x heb...of zo de vuilnisbak in kan). Nee, dat gaat zeer waarschijnlijk zelf kopen worden...

de digitale sinterklaas brengt me nog steeds het hele jaar door de geweldigste albums via het programma soulseek.. totdat je weer eens een computercrash hebt gehad en er achter kwam dat je al je backups op dvd weer in de vuilnisbak had gesmeten...en je weer een helehoop opnieuw moet gaan zoeken.. waarvan er een hoop je eigenlijk niet meer van weet of je dat nou wel intressant genoeg vond...

als ik een inzending mag doen dan raakt deze mij wel.

Ach ja natuurlijk; Robert Cray.
Ik had vroeger 2 lp's van 'm maar ik was 'm een beetje vergeten.
Je hoort ook niet zoveel van 'm.
Maar ik vond dit wel lekker indertijd, beetje funky blues;

Eentje die ik zelf indertijd nog op VHS van de tv had opgenomen is een beetje onbekende dame maar ook zij speelt een lekkere funky blues;

En hier een lekkere funky/soul blues

En lekkere funky bluesrock, let even op de bassist hier;

En de man die door de Womack family the baddest gunslinger around werd genoemd;

de digitale sinterklaas brengt me nog steeds het hele jaar door de geweldigste albums via het programma soulseek.. totdat je weer eens een computercrash hebt gehad en er achter kwam dat je al je backups op dvd weer in de vuilnisbak had gesmeten...en je weer een helehoop opnieuw moet gaan zoeken.. waarvan er een hoop je eigenlijk niet meer van weet of je dat nou wel intressant genoeg vond...
Dan moet het denk ik met zoeken heel wat schelen dat er inmiddels ook een hoop in dit draadje staan. :okdan: ;)

Van Robert Cray heb ik een aantal van zijn albums op cd en van hem had ik nog iets hier willen plaatsen. :) Ik vind vooral zijn soulstem erg mooi. En destijds kwam hij met een vernieuwend bluesgeluid. Een goed gitaar speler is hij ook. Ik moest het even opzoeken, maar zijn tot nu toe laatste album "In mij soul" dateert uit 2014 met daarvan de single "You move me". Ik had al een hele tijd niets van hem gespeeld.

Robert Cray - Don't be afraid of the dark (1988 )

Robert Cray - you move me (2014)

Robert Cray - (Live) met Eric Clapton, Hubert Sumlin en Jimmie Vaughan - met de klassieker "Killing floor" op "Eric Clapton's Crossroads Guitar Festival"
[Jimmy Vaughen is de oudere broer van de in 1990 overleden blues gitaar legende Stevie Ray Vaughan]
[Het gitaarspel van Hubert Sumlin (overleden 2011) inspireerde o.a. Jimi Hendrix, Keith Richards, Stevie Ray Vaughan en Eric Clapton]

Gloria Estefan & Miami Sound Machine - Can't stay away from you (1987)

Gloria Estefan & Miami Sound Machine - Rhythm is gonna get you (1987)

Het is er helaas niet van gekomen om te stemmen op de (NPO Radio 2) top 2000

De top 10 is al bekend...

1. 'Bohemian Rhapsody' - Queen
2. 'Hotel California'- Eagles
3. 'Stairway To Heaven' - Led Zeppelin
4. 'Piano Man' - Billy Joel
​5. 'Child In Time' - Deep Purple
6. 'Black' - Pearl Jam
7. 'Wish You Were Here' - Pink Floyd
8. 'Fix You' - Coldplay
9. 'Avond' - Boudewijn de Groot
10. 'November Rain' - Guns N' Roses

En daarvan plaats ik achtereen volgens: Deep Purple, Pearl Jam en Guns N' Roses. En tenslotte "Mag ik dan bij jou" van Claudia de Breij die vorig jaar nog in de top 10 stond.

en nog een paar electronische juweeltjes uit de tijd dat ik me in de electronische dance muziek ging verdiepen.... mid negenties..

een remix van william orbit

ZZ TOP dames en heren!En klik op YT en je ziet nog andere prachtige nummers

Back