Hoe ben jij begonnen?

@ bliepertronic jij zet me aan het denken.. Tijden zijn echt veranderd. Vroeger toen in de lokale muziekwinkel, daar ging ik best af en toe langs,. Dan wou die iets verplaatsen. Oude man en ken me. Zij die ken je ff dat ding helpen sjouwen. Ja joh.. Soms zij die wil je anders mooie kabel. Roland Midi kabel ;-) zijn de beste.. Zo heb er best een paar gekregen. wie goed doet.. ja toch. Mocht ook achter kijken stonden defecte zooi. Wat er stond, geen idee. Kreeg ook wel eens koffie

of hij nu nog steeds zo goedkoop al die ouwe troep weg doet betwijfel ik.. ik kon ook alles op afbetaling meenemen.. dan kon ik iedere maand een afbetaling doen, renteloos, en zag daardoor het volgende apparaat alweer staan die ik toen ook gelijk weer mee kreeg.. hij deed het eerst met frits samen, die is later een midi winkel begonnen daar niet ver vandaan.. daar werden de prijzen ook al gelijk een stuk pittiger.. op een gegeven moment nam hij me mee in zijn auto.. ik weet een paar leuke studio speakertjes voor je.. reden we naar wisseloord waar een setje urei 809 farfields in de weg stonden. of ik die ook gelijk maar mee kon nemen.. nou prima.. een tijdje later reden we weer naar een tv montage studio. daar stond een tac matchless 32 kan tafel die hij liever ook niet in zijn winkel wilde zetten.. dus even snel alles getest en iemand met een aanhanger gebeld en zo was die ook weer verkocht.
Zo gaat het tegenwoordig niet meer (met al die dozenschuivers). Frits (Bonhof) ken ik wel, aardig gast ook...maar inderdaad pittige prijzen daar.

Kick is meer een piano / keyboard winkel geworden...

Later ben ik begonnen als magazijnier(de eerste)toen Roland begon in Belgie. Ik heb toen veel instrumenten kunnen uitproberen in de showroom,van sytem 100,700,Jupiters,enz.
De Jupiter 8 heb ik toen gekocht aan de inkoop prijs.Als je weet toen 8000 euro waard,spreek over bijna 40 jaar geleden.
En we zijn nog altijd bezig,nu op pensioen,dus tijd om nog meer te ontdekken.

Allez, dan kende gij de Vic nog.... Ik werkte bij Milleke...Als gitarist kocht ik mijn eerste synth op 16 jaar, een Roland SH1000 rond 1979. Fwiep fwiep. :D

Weet nog vroeger dat een een Korg 900 PS stond, dat kun je niet zo veel mee. Geen cv/gate midi. Best mooi ding. Niet echt spot goed koop. Wel mooi item. Maar ja was er met graveer pen ingeschreven. Toen was het meteen niet meer interessant. Dat deden ze in '80.

Allez, dan kende gij de Vic nog.... Ik werkte bij Milleke...Als gitarist kocht ik mijn eerste synth op 16 jaar, een Roland SH1000 rond 1979. Fwiep fwiep. :D
Zit nu op vintage synth te lezen over en op YT te luisteren naar dat instrument. Zit er g.e.w.e.l.d.i.g uit met z'n houten wangen en "Hammond" achtige drukknoppen aan de voorkant. Ik weet niet of je'm nog hebt maar je had 'm niet weg moeten doen, joh. En dat in 1973 (ik weet: jij kocht 'm in '79). In die tijd had je eigenlijk alleen de Minimoog (niet te betalen in vgl. met de SH-1000 denk ik) en de VCS3/Synthi (A/KS)/Putney (ook niet te betalen in vgl. met de SH-1000 denk ik). Onderschatte synth...

5 Dec 1989 dat is de datum toen het bij mij allemaal begon en ik heb altijd gezegd de Nord Lead 3 gaat mee mijn graf in ,nu heb ik al 10 jaar een succes volle film, audio en, muziek productie bedrijf en het blijft groeien

Back