Har-bal

fuse

Gepokt en gemazeld
Wat is dit nu weer?

Heeft dit iets met katten te maken of zo?

Nope, tis weer eens wat anders.

Harmonic balancing.

Een soort super EQ zonder optredende fase verschillen.

http://www.har-bal.com

Re: Har-bal

Origineel geplaatst door fuse
Wat is dit nu weer?

Heeft dit iets met katten te maken of zo?

Nope, tis weer eens wat anders.

Harmonic balancing.

Een soort super EQ zonder optredende fase verschillen.

http://www.har-bal.com

tis een beetje een warrig verhaal.

Alweer een tijdje geleden hadden we het op het mastering forum in amerika ook over dieze software.
Probleem is dat de demo 8bit is en ze willen geen demo versie geven.

Tot nu toe heeft niemand daar op dat forum kunnen zeggen of het interessnat is.

Wel een aantal gebruikers gehoord die het een grappig tussendoortje vinden, dus niet wat harbal zelf beweert.

Ik heb ze een aantal maanden geleden gesproken en als uitzondering een volledig werkende versie voor 60 dagen gehad. (Heb hem nog steeds)

Ik was ook erg onder de indruk van het verhaal en het stukje in de Sound on Sound dus wilde dit graag horen werken.

Mijn conclusie; niet bijzonder.
Net als een paar andere plugins die suggereren de eq-curve/balans van een 'perfecte' mix te kunnen pakken en op jouw track te kunnen zetten; het werkt niet.
Ten eerste voor een goede software eq komt er heel wat bij kijken. Niet voor niets dat echt goede software eq's veel geld kosten.
Ten tweede weten we eigenlijk ook wel dat het onmogelijk is om met een plugin 'even' de sound van een te gekke track te pikken en die over je eigen track heen te gooien. Als dat zo was kon je al die dure equalizers and compressors wel de deur uitgooien. Hell, je zou niet eens meer monitoren nodig hebben. Gewoon even visueel de eq matchen met je voorbeeld track en klaar is kees.
Beetje overdrijven kan ik wel maar m'n verhaal is duidelijk denk ik:

Je zal er toch zelf hard voor moeten werken.:D

gr. Tom

gr. Tom

Back