Wat er de laatste tijd op TV komt is gewoon waanzin.
idols. expeditie robinsion, fear factor ed. ongelloolijke troep ...
Laatst zag ik uit mijn ooghoek ( ik probeer geen TV te kijken), fear factor hoe mensen ( door eigen hebzucht gedreven) de meest gore dingen moeten eten ( een pizzapunt, gemaakt van gal, geronnen bloed, maden en rotte kaas).
Je krijgt het gevoel medelijden te hebben met de kandidaten, maar dan bedenk ik opeens: niemand verplicht hun dit te doen, toch doen ze dat, omdat ze roem en geld willen.
Welnu: voor mijn part mag de winnaar ritueel verbrand worden ( misschien zouden ze zelfs ja zeggen voor dat).
In al die programmas wordt gewoon de meest donkere zijde van de mens benadrukt ( hebzucht, bedrog, haat, jaloezie enz...), en de kijker vindt het blijkbaar allemaal normaal ( cfr. kijkfcijfers).
van mensaap, naar mens, en dan weer terug naar af, naar het mensvarken.
In feite verandert eigenlijk alleen de technologie: de mens zelf evolueert niet. Schakel de electriciteit maar eens uit in een land voor een periode van enkele maanden, en dan zie je de mens gewoon terug gaan naar de middeleeuwen: moord, brand, diefstal. ( voor de forummer betekent dat ook een terugaan naar zijn acoustische intrumenten

)
Wat ik wil zeggen: de TV is het instrument van de duivel, en creeert een virtuele beeld van de wereld in de geest der mensen. Dat beeld is gewoon niet juist. Niet voor niets voorspelde Nastradamus dat de duivel gebruik zal maken van "beelden"om zijn doel te bereiken.
In principe , alles van wat endemol de kijker voorschotelt.
Ik zeg dan ook: BAN DE TV UIT JE LEVEN.
Gewoon DOEN !
Uw bezorgde en verdrietige EF
Take care ( and for each other) zou Jerry Springer zeggen