poll: Wie kan er noten lezen?

poll: Wie kan er noten lezen?

• Ja

Stemmen: 178 63,6%
  • Nee

Stemmen: 102 36,4%

• Totaal aantal stemmers
    280
Nooit gekund, wel geprobeerd... op m'n blokfluit toen ik 6 was. Bleek al snel dat dat niks voor mij was... Maar goed, ik doe dan ook alleen maar samples ;)

Ik kan wel Mulisch lezen....

-- HanzZ

Ik kan ze ontcijferen.......dat is de c, dus dan is dat de f#

Ik precies hetzelfde. Kan wat akkoorden spelen, maar als je me vraagt welke het zijn...(ik heb pas ontdekt dat cubase aangeeft welke akkoorden je speelt ;))

Het kan me eerlijk gezegd ook nix boeien die noten.

Ik heb trouwens wel 2 jaar muziek gehad op de middelbare school. Moest je partituren gaan vertalen enz. Ik ben het alleen allemaal vergeten....

Laatst gewijzigd:
Ik ben verwend...:{
Ik kon eerder noten lezen dan normaal lezen !!

Ik heb er ook totaal geen moeite mee. Ik begon toen ik 5 was met noten lezen. Ben nu 17, had 10 jaar piano les en ik kan dus ik kan al 12 jaar noten lezen. Ik weet er bijna alles van, dus als iemand van jullie een vraagje over noten hebben, kan ik jullie helpen.

Het is alleen niet zo dat als je noten kan lezen ook goede muziek kan maken. Daarvoor heb je muziekkennis nodig.

J-Run

yep
ik kan toch een aardig stukje noten lezen.
is wel handig als je een beetje piano wilt spelen ( kan ik ook!!!)

Ik ben nu bijna 22 en speel al ruim 12 jaar piano, dus noten lezen kan ik wel. Ik ben tegenwoordig wel sneller met het lezen van akkoordenschema's dan notenpartijen. Wij werken in de band voornamelijk met akk. schema's. En dan heb ik verder ook geen problemen met vreemde liggingen van akkoorden, jazzakkoorden etc.

goh...ik kan drumnoten lezen telt dat ook?

ik kan wel noten eten, ben dol op borrelnoten.. maar lezen ??
nee.. dat niet.. ik doe alles op gevoel, de meest briljante muzikanten kunnen geen noten lezen (niet dat ik briljant ben..hoewel ?) en doen alles op gevoel, daar draait het tenslotte om.

Ik kan heel goed keybordje spelen. Per maat maak ik gemiddeld maar een foutje.
Laatst vroeg mijn vriendin of ik wel een koptelefoon op wou zetten. Dat snap je toch niet.

Ik heb 4 jaar piano/keyboard-les gehad, dus ik kan redelijk goed noten en accoorden lezen/spelen.

ja kan het wel beetje...heb ik op muziekles op de middelbare school gehad....niet dat ik het echt gebruik...

ben nu meer bezig met het uitvogelen van funky jazzy accoorden schemas enzo...gewoon op gevoel....

Olaf

Nee, ik kan geen noten lezen. Ik heb meerdere pogingen gedaan om noten te leren lezen en te spelen, maar ik heb het geduld niet (meer).

Lezen dat lukt wel, snap er alleen geen kl$%%@%%%^@te van ;)

Greetinx DJ R2, RSI Records

Opeens heb je het........

Nootjes..

Nootjes..

Ik speel al ruim 20 jaar piano.. en toch zijn er nog pianopartijen die ik ook niet eentweedrie onder de knie heb.

Maar bij het maken van muziek zoals ik dat nu doe heb ik nog nooit een noot op papier gezet.. of van papier gelezen.. duss..

Yep, kan het lezen en kan het (als het niet al te moeilijk is) van bladmuziek spelen na een beetje oefenen...
Niet dat ik het veel gebruik....

Wat wel handig is, is als je wat toonsoorten en akkoorden kent
Komt vooral van pas als je met meerdere mensen muziek maakt.

equate

Noten lezen geen probleem en dan nog spelen ook niet, ben ook met piano begonnen. Maar om een aardig geluid uit een synthesizer te krijgen hoef je volgens mij geen noten te kunnen lezen.

Ja, als oud sousafoonist:( kan ik noten lezen. Vooral de lage:)

Back