Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
maar vond t wel een leuke draadOrigineel geplaatst door EDP
ik zie niet in waarom je als je niet noten kan lezen je geen complexe melodieen en/of akkoorden schema's kan maken/spelen. van noten lezen wordt je echt niet beter of zo het is alleen een middel om eigen compoisities op teschrijven en voor je zelf of voor andere begrijpelijk te maken.
waar je wel beter van wordt is het spelen van andermans composities. toen ik mijn eerste keyboarddje kreeg kon ik met veel pijn en moeite het c akkoord spelen. door veel muziek lessen kan ik beter spelen.
ik heb een behoorlijke kennis wat noten betreft, maar melodieen en akkoorden maak ik toch echt op mijn gehoor.

, nee maar als je hedendaags iets aan het maken bent gebruik je idd geen noten, hoewel ik mijn muziekkennis heb opgebouwd uit noten van iemand anders, dus je hebt helemaal gelijk! 

Origineel geplaatst door DJ41
Ik ben wel verbaasd dat het meerendeel WEL noten kan lezen! (Ik dacht juist andersom)

Moet zeggen dat het ook heel erg van pas komt met produceren, je weet sneller welke noten wel of niet bij welke bastoon passen (vind ik).Origineel geplaatst door EDP
weetje.. ik hoor weleens mensen roepen die zeggen dat het juist beperkend is dat je goed noten kunt lezen en de theorie ed. goed beheerst ik snap dat niet. ik ben dan nog wel steeds lerende maar ik begin er steeds meer aan te hebben ben ik dan de enige?![]()