Mobiele studiosetup

Heb ff zitten denken over een powerbook & een digi002 maar dan word het nog wel eventjes doorsparen. Maar enig idee of de digi002 ook nog expandeble is met een extra 8in/out

Ik neem aan dat je met de powerbook en de digioo2 ook wel klaar bent en heb je ook nog hands on control. Maar dat word wel even dieper in de buidel tasten en even flink sparen.,als het toereikbaar is voor mij. ga er zeker nog wel wat nachtjes over slapen. Maar je hebt wel een tevens een interface en controle of je sequencing en interne fx neem ik aan.

Maar iemand enig idee of een combi van beide goed is,mischien heb je een anders combi in gedachten. Ga er wel vanuit als ik wat aanschaf dat ik er dan vele jaren plezier van heb,want ga echt niet na een aantal weer wat nieuws aanschaffen,geen geld en dat is me toch ook een beetje te zot.Heb je een andere menig of suggestie,brand los.

ik voel niets voor die protools en digi dingen , maar zoals ik eerder al zei... tascam 1884 of een yamaha 01x

zelfde principe als de digi002 hoor

Origineel geplaatst door agressor
ik voel niets voor die protools en digi dingen , maar zoals ik eerder al zei... tascam 1884 of een yamaha 01x

zelfde principe als de digi002 hoor

Zou je meer voordelen hebben met een powerbook & een 01x(ook wat goedkoper..)? Ik weet wel dat de 01x expandeble is met extra outputs en de digi002 niet naar mijn weten.

met een klassieke usb of firewire interface en zo'n ééntje heb je ook hands on, vééél goedkoper:

ctr_uc33e.jpg

evolution uc33

Ga eens flink wat info verzamelen en me eens goed inlichten over de powerbook,en dan zien we wel weer.Ik wil tenslotte voor me plezier muziek gaan maken.

Bedankt tot dusver!

zie het voordeel niet dat je een powerbook wilt?
nu werkt de 01x ook perfect met een powerbook dus. vind die digi zonde van het geld dan! tip ga eens naar een muziekwinkel. die hebben altijd wel een setup staan, mag je wel mee pielen, de 01x staat er vaak de laatste tijd

Origineel geplaatst door agressor
zie het voordeel niet dat je een powerbook wilt?
nu werkt de 01x ook perfect met een powerbook dus. vind die digi zonde van het geld dan! tip ga eens naar een muziekwinkel. die hebben altijd wel een setup staan, mag je wel mee pielen, de 01x staat er vaak de laatste tijd

De Powerbook staat opzich bovenaan de lijst,maar wil me er graag eens meer over laten inlichten. Daarna kijk ik wel welke audiointerface ik er evt. kan bijkopen. En wat het beste zou kunnen werken,met evt 2 modules er aan. Het is toch een flink bedrag . Ik zal er rustig eens een aantal nachten over slapen.

tja... je moet wel weten wat je wilt natuurlijk!

voordeel van een machine als 01x of 1884 is dat je alles al hebt..
geen audiointerface meer nodig, geen controllers, in pluggen, en daarin weer je synth ofzo.. ook kun je mooi alle softsynths er mee regelen, dan gebruik je bijv. een novation om de softsynths te controllen!

Oke,ik heb me keuze gemaakt.

Ik wil verder gaan met een Powerbook & Logic,lijkt mij als pc noob en alles wat daar bij komt kijken toch de beste oplossing.

Doel: Midi,Audio opname en bewerking.
Genre Muziek: Progressive,Ambient,Hiphop en Orchestra.(snelle opsomming qua smaak)
Software matig: FX,Processors,Sampling,EQ etc...
Hardware: 2synths

Maar nu dus de audio interface.(heb gauw een opsomming gemaakt,wat evt. zou kunnen.)

- Digi002( hij is niet expandle met extra out/inputs,kan hem naar mijn mening niet gebruiken voor logic als controller. Daarintegen veel goede Plugs en goede ondersteuning binnen pt le.)

- Digi002rack & Mackie Control(Minder plugs oa. specs 002 daarintegen goede ondersteuning met protools le. De mackie control ondersteunt zowel Logic als Protools LE.)

-Motu interface & logic control(expandeble qua out/in etc. )

-Yamaha 01x ben ik nog aan het uitzoeken.

-Tascam ben ik nog aan het uitzoeken.

Wat denken jullie? Mischien heb je er een mening,aanvullende info of suggesties over. Ajb wat denk jij erover. Het gaat om een compacte setup en om plezier.

Als ik jou was zou ik gaan voor een firewire interface, zoals de Tascam of de Yamaha.
Voordeel is dat je niet eindeloos zit te kijken en te prutsen met audio/midi kaarten.

Even wegstrepen:
-Protools Digi 002 --> 2700euro dan moet er nog een midi-interface bij en een laptop. Ook de software
van Protools is niet echt geschikt voor Midi.

-Protools Digi 002 Rack en Logic Control --> Lijkt me niet echt handig aangezien je met 2 sequencers werkt.
Buiten dat kost het zo'n 2400euro ex Logic en Laptop

-Motu Interface en Logic Control --> zou een goede keus kunnen zijn.

-Tascam Fw-1884 of Yamaha o1x --> Lijkt mij absoluut de beste keuze, je hoeft maar 1apparaat mee te sleuren + laptop en synths, Tascam Fw-1884 heeft mogelijkheid fader expansion en is naar mijn mening beter (qua knopjes en faders).
Dit kost met bvb Cubase SL maar 2000 euro.

Ik weet niet of je 4000euro beschikbaar hebt voor alleen dit of dat je er ook synths bij wou hebben?

Origineel geplaatst door Web Politie.D-W
Ik weet wel dat de 01x expandeble is met extra outputs en de digi002 niet naar mijn weten.

De enige manier om de Digi002 (of Rack versie) uit te breiden met extra outputs, is door een ADAT/Analoog converter aan te sluiten op de ADAT poort van de 002. Je kan dan in 1 klap 8 analoge inputs toevoegen (bv om je hardware synths rechtstreeks op te kableren en verder realtime te bewerken met allerlei plugins). En dit werkt zowel in ProTools LE als in Logic! :okdan:

Je kunt bv beginnen met een Digi002 Rack. De ProTools LE software is inbegrepen in de prijs. Bij de Yamaha 01X bv moet je zelf nog een softwarepakket aankopen. Je kan je 002Rack setup meteen aanvullen met bv Logic 6 Express (ca 300 euro), want ProTools LE is niet meteen de meest ideale keuze als MIDI sequencer, maar je hebt voor je Logic dan wel een uitstekende multikanaals audio interface met de 002Rack. :okdan:

Als je graag een controller wilt, zou ik idd voor de MackieControl gaan, omdat je hiermee zowel ProTools LE als Logic kunt bedienen. De prijs van MackieControl + Digi002Rack = ongeveer de prijs van de 'grote' Digi002 (waarmee je uitsluitend PT LE kunt bedienen en niets anders).

Origineel geplaatst door Barry K
Protools Digi 002 Rack en Logic Control --> Lijkt me niet echt handig aangezien je met 2 sequencers werkt.

En waarom niet? Ik heb zelf ook een 002Rack gekocht, en die werkt echt prima met Logic 6. Als je nu nog een MackieControl bijkoopt, kan je met hetzelfde apparaat zowel Logic als ProTools LE gaan bedienen. Het is natuurlijk niet de bedoeling om die simultaan te gebruiken, maar elk apart voor eigen specifieke toepassingen : Logic voor midi-compositie, en PT vooral voor klankmontage / sound editing.

Het voordeel van de combinatie 002Rack+MackieControl is dat je geen enkele software uitsluit, wat wél het geval is als je de 'grote' Digi002 koopt (=uitsluitend voor PT LE en niks anders)

Origineel geplaatst door Barry K
Motu Interface en Logic Control --> zou een goede keus kunnen zijn.

Wat ook heel mooi meegenomen is aan de MOTU firewire interfaces, is dat je er verschillende in cascade kunt plaatsen. Maw, als je meer inputs zou nodig hebben, dan kan je in principe een 2e MOTU interface aansluiten op de eerste. :eureka:

Met de Digi002 (en rack) is dit niet mogelijk.

Back