Novation - Access

Heb zelf een Virus en 'n SuperNova; allebei erg gaaf.

Novation vind ik top qua bedieningsgemak en de vele knoppen ==>KS heeft er wel minder, maar alle functies (die je 't meeste gebruikt) hebben hun eigen knop/schuif. Is een beetje dubbelop, maar anders had ik 'm (ooit) er wel bij willen hebben!

Access vind ik iets sterker qua geluid; "warmer" tochwel. EN mooooooooi uiterlijk!

Als ik tussen de 2 zou moeten kiezen (KS en Virus) zou ik tochwel even moeten peinzen, maar dat komt grotendeels door 't prijsverschil. 't Zijn gewoon 2 verschillende dingen.
Het geluid van de Virus vind ik persoonlijk iets mooier.
IK zou eerst voor een Virus (C) gaan en dan ooit een keer een Novation (ofzo) erbij halen, als je dat nodig vindt/hebt.
Is wel een leuke combi, die 2.

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Tja, ik haal er anders goede resultaten mee.

Ik zeg ook niet dat het niet kan, het is alleen niet zo makkelijk als de meeste mensen denken. Die kopen een of andere kutcompressor en pakken een buizen plugin en denken dan dat de boel beter gaat klinken.

Ik ben opgehouden met reacties posten op threads als: Mijn basslines en kicks zijn niet vet, heb ik een compressor nodig???? Het jammere is dat compressor en buis een soort magische woorden zijn geworden en heel veel zand in de ogen van beginnende producers gooien.

Dan heb je nog van die mannen als Laidback Luke die zulke bizar slechte mixen afleveren en toch gedraaid worden dat mensen nog denken "dat hoort vast zo"...die compressor op standje sambal. Dat maakt het alleen maar erger naar mijn mening.

Ik zeg altijd...kijk eerst naar je klankbron en speelstijl. Als je een vette bassline wil maak dan een goede patch op een goede synth. Speel die goed in en neem 'm goed op. Dan heb je meestal al geen van de trucjes meer nodig. Een buis of compressor gaat niet iets lames weer vet maken. Shit in is Shit out.

Heb je nu een goede opname van een vette bassline DAN kan je met goede buizengear en compressors de boel net weer op een nieuw niveau tillen. Zelf gebruik ik daar graag de UAD-1 plugins voor omdat die gewoon ontzettend goed klinken.

ff iets anders:
ligt het aan mij, of kan het zijn dat de nieuwe KS-serie van novation veel minder warm en analoog klinkt dan de vroegere novations (Nova, Supernova, ...).

Ik heb er vorig weekend even op staan spelen, maar ik vond de geluiden met uitzondering van een paar eigenlijk maar dun, melig en veel te commercieel.

Ik had toen spijtig genoeg niet de tijd om wat nieuwe sounds te proberen maken dus mijn eerste indrukken kunnen natuurlijk totaal verkeerd zijn! Wat is jullie mening?

Ik heb de oude modellen nooit gehoord, dus ik kan geen vergelijk maken. Maar ik vind de klank prima.
Sound on Sound review.

De presets zijn inderdaad wel enorm cheesy. 8D

Several people have asked me whether the filters on the new Novations sound better than the older ones, meaning the ones on the Nova and Supernova. Having used both a K-Station and a Nova for some time now, I wouldn't go quite as far as 'better' but they are clearly different. Novation's newer, so-called 'liquid-analogue' filters do have a greater clarity to my ears, seeming somehow brighter and capable of imparting more 'presence' than the earlier generation.

[quote en veel te commercieel [/quote]

Als ik weer terug ben in Nederland denk ik maar eens serieus op zoek te gaan naar die bak. Voor het geld waarvoor hij nu te koop is, wil ik best wel wat commercie in huis halen. Andere geluiden heb ik al genoeg (ok.... dat vindt ik nu dan totdat het GAS weer toeslaat).

Origineel geplaatst door ISPdeRuiter
Daarom is er nu de VA-1 ; een sterk verbeterde versie van wat er tot nog toe
op de markt werd aangeboden.:D

Kurzfristig,
ISPdeRuiter

Ligt het aan mij of ligt er hierin nogal een enorm gat tussen "is er nu" en "komt er in de nabije toekomst"? Ik bedoel: is er al iets bekend van wanneer die VA-1 daadwerkelijk te koop zal zijn? En is er iets om enige claims van wat de VA-1 gaat doen op te baseren? Specs zijn leuk, maar over de klank zegt het niks natuurlijk.

Origineel geplaatst door Sarrova-Q
ff iets anders:
ligt het aan mij, of kan het zijn dat de nieuwe KS-serie van novation veel minder warm en analoog klinkt dan de vroegere novations (Nova, Supernova, ...).

Ik heb er vorig weekend even op staan spelen, maar ik vond de geluiden met uitzondering van een paar eigenlijk maar dun, melig en veel te commercieel.

Ik had toen spijtig genoeg niet de tijd om wat nieuwe sounds te proberen maken dus mijn eerste indrukken kunnen natuurlijk totaal verkeerd zijn! Wat is jullie mening?

Zal me niks verbazen ze zijn tenslotte ook aanzienelijk duurder en richten zich ook op een andere marktklasse.

Als je echt serieus bezig bent,zou ik zeker ook de supernova ooit aanschaffen. Ik zie de Supernova 1/2 als de roland jv,xv etc.series onder de VA. Een goede allround VA bruikbaar voor alles stylen muziek. En deze synth is zeker een goede toevoeging aan je Setup. Je kunt er lekker tracks mee invullen,opvullen hij heeft verschillende karakter en past zelf zonder eq perfect in de mix! Ik ben daarom ook te spreken over deze machines. De virus staat ooit nog op me verlanglijst. Maar als je een goede alround VA wil toevoegen aan je setup neem dan de supernova 8 outs,56fx,24,36of de 48stemmige8~ heel bruikbaar!!!!

Je kunt de virus c nl3 etc... dan overwegen als lead synths and de sn gebruiken als allround va perfecto!:{

Ben het 100% met Nolet eens.

En Access vs Novation.
Appels en peren. Als je het verschil wil weten moet je met je oren zelf luisteren.
Misschien heb je een mazzeltje en kan je een 2ehands virus kopen. Als je het lekker vind en kan kopen gewoon doen!
D'r circuleren er genoeg rond op het internet. (onk onk)

Back