De grote Jean Michel Jarre thread

Onderschat de jeugd niet m'n beste man. :)

Jarre was voor mij ook de grootste reden waarom ik met synthesizers en elektronische muziek bezig ben gegaan. Maar ook o.a. Vangelis, Mike Oldfield en Tangerine Dream zijn inspiratiebronnen. Helaas zijn Jarre's albums vanaf de jaren 80 langzaam bergafwaards gegaan, met als dieptepunt Téo & Téa. Met name Oxygéne t/m Magnetic Fields vind ik echt meesterwerken. Maar ik kan best begrijpen dat niet iedereen er zo over denkt. ;)

En jij bent nog jonger dan mij! 14?

Om de een of andere reden doet de muziek van deze man me he-le-maal niks… zelfs Oxygéne niet. Terwijl ik het eigenlijk wel mooi 'hoor' te vinden, gezien mijn overige electronische-muzieksmaak. Klaus Schulze en Tangerine Dream vind ik geweldig!

Ik volg je niet

Om de een of andere reden doet de muziek van deze man me he-le-maal niks… zelfs Oxygéne niet. Terwijl ik het eigenlijk wel mooi 'hoor' te vinden, gezien mijn overige electronische-muzieksmaak. Klaus Schulze en Tangerine Dream vind ik geweldig!

Das niet zo raar hoor als het je niet pakt,waarschijnlijk sta je positief in het leven.
Want Oxygene is namelijk gemaakt uit een heleboel doffe uitzichtloze ellende van Jarre.en dat hoor je terug.
-Een Vader die je amper tot nooit ziet.
-Een paar plaatjes gemaakt,waar geen hond tegen aan zeikt.
-Een huwelijk met kind wat na 1 jaar al op de klippen loopt.
-Vervolgens je ex die je appartement ff kaalgeplukt.
-Met je nieuwe vriendin een tijdje bij je moeder wonen uit geldzorgen.

Dus daar heeft ie toch verdomd veel geluk mee gehad dat Oxygene aansloeg,

Ik vind ook KS en TD geweldig.Moet zijn dat je een smoeltjes fan bent.Niet?Je kunt zijn gezicht niet uitstaan?

-Een paar plaatjes gemaakt,waar geen hond tegen aan zeikt.
Dus daar heeft ie toch verdomd veel geluk mee gehad dat Oxygene aansloeg,

15 miljoen platen verkocht met dat album!Die man woont in een kasteel nu.Dat noem jij geluk hebben?De volgende albums waren ook een miljoenen verkoop.Denk dat je met de lotto meer kans maakt om te winnen dan zoveel platen te verkopen.
Dat er bij een optreden één miljoen mensen komt kijken,dat ze zelfs via rechtstreekse uitzending via radio moesten luisteren omdat ze zover van af stonden dat ze het het live niet meer konden horen!
En toeval en geluk kan je ook koppelen aan VAARDIGHEID van iemand hoor!

Ik denk dat de kwaliteiten van Jarre als componist en entertainer niet ter discussie hoeven te staan.
Hij kan het gewoon, al kan die ook zeker een aantal dngen minder goed en heeft ie zeker niet alles alleen gedaan. Zijn succes is zeker verdiend, dat lijkt me duidelijk.

Dat iemand er niet van houdt doet niets aan zijn muziek af.

15 miljoen platen verkocht met dat album!Die man woont in een kasteel nu.Dat noem jij geluk hebben?De volgende albums waren ook een miljoenen verkoop.Denk dat je met de lotto meer kans maakt om te winnen dan zoveel platen te verkopen.
Dat er bij een optreden één miljoen mensen komt kijken,dat ze zelfs via rechtstreekse uitzending via radio moesten luisteren omdat ze zover van af stonden dat ze het het live niet meer konden horen!
En toeval en geluk kan je ook koppelen aan VAARDIGHEID van iemand hoor!

Tuurlijk wel,komt er een dosis geluk bij kijken.
Niemand kon garandeeren dat Oxygene een wereldsucces werd.
Er zijn legio goeie platen geweest die het op de een of andere manier niet gehaald hebben.
Je kunt nog zo veel vaardigheid hebben,maar als het niet aanslaat,of foute managment of wat dan ook....heb je gewoon pech....doei
Zo hard is die wereld nou eenmaal.
Oxygene opende deuren,zo gaat dat nou eenmaal,maar ik twijfel niet aan zijn vaardigheid.

zou willen dat JM bezig is aan nieuwe nummers bv met D50 terug of/en JP8,of met een.....
Wat denken Jullie?

Dus kom ik weer eerder op m'n eigen bericht vandaag:-).

Trouwens,over geluk gesproken.
Een mooi voorbeeld is 1492 .
Toen dat uitkwam was het gewoon een nieuw album van Vangelis punt.
Pas later toen die boxer het nummer wilde tijdens zijn overwinning werd het een doorslaant succes bij het grote publiek.
En jij zegt dat er geen geluk bij komt kijken?

Trouwens,over geluk gesproken.
Een mooi voorbeeld is 1492 .
Toen dat uitkwam was het gewoon een nieuw album van Vangelis punt.
Pas later toen die boxer het nummer wilde tijdens zijn overwinning werd het een doorslaant succes bij het grote publiek.
En jij zegt dat er geen geluk bij komt kijken?

Tuurlijk,maar alleen omdat het goed gemaakt was.
Bv:Meat Love met zijn album 'Bad out of hell' ook weer een miljoenen-seller album was in het begin onbekend en onbemind heeft jaren geduurd vooraleer een radio station de nummers begon te spelen en zo werd hij een wereldster later.Ook door zijn live reputatie(geluk?)
Maar de nummers en songs moeten van uitstekende kwaliteit zijn eerst.
Geluk heb je zelf in handen.Dank je Ramirez.

Tijd voor een nieuw ANALOOG album.

Waarom altijd analoog toch altijd???????Ik zie echt niks in een analoge geluid.Kost duur tegenwoordig met een paar golfvormen,waar je op het einde van de week klaar mee bent.
En begint niet over die 'warme klank',die verte,die diepte,dat onbereikbare,die vloedgolf van emoties die alleen analoog je kan bereiken....M'n oor ja!

Tuurlijk,maar alleen omdat het goed gemaakt was.
Bv:Meat Love met zijn album 'Bad out of hell' ook weer een miljoenen-seller album was in het begin onbekend en onbemind heeft jaren geduurd vooraleer een radio station de nummers begon te spelen en zo werd hij een wereldster later.Ook door zijn live reputatie(geluk?)
Maar de nummers en songs moeten van uitstekende kwaliteit zijn eerst.
Geluk heb je zelf in handen.Dank je Ramirez.

Daar zit ook wat in.
wel interessant trouwens.hoe het succes van iets in elkaar steekt.
Maar dan dwalen we in dit topick teveel af vrees ik.
:mega:

Daar zit ook wat in.
wel interessant trouwens.hoe het succes van iets in elkaar steekt.
Maar dan dwalen we in dit topick teveel af vrees ik.
:mega:

Ah ja JM en Jarre.Enfin ik kom me weer eens gekkelijk aanstellen,maar dat is omdat ik pas gescheiden ben en oa contact zoek via hier met jullie synthfanaten,brengt me op de been althans hoe later op de avond hoe minder respons zo te lezen.Enfin blijf wakker voor ja een wederwoordje van Jullie!Blijf aan de lijn.Maar altijd een dikke JM fanaat.

Back