De grote Jean Michel Jarre thread

Tijd voor een nieuw ANALOOG album.

Nee dus.
Het album Oxygène uit 1977 is opnieuw uitgebracht (23 mei 2014 volgens Bol.com).
Het zal wel voor de zoveelste keer geremasterd zijn met alle gevolgen van dien.
Helaas.

Nee dus.
Het album Oxygène uit 1977 is opnieuw uitgebracht (23 mei 2014 volgens Bol.com).
Het zal wel voor de zoveelste keer geremasterd zijn met alle gevolgen van dien.
Helaas.

De live concerten niet gezien?Blijft toch een herinnering voor het leven.En omdat Hij het in kleinere zalen(20000 man) speelde.

Ah ja JM en Jarre.Enfin ik kom me weer eens gekkelijk aanstellen,maar dat is omdat ik pas gescheiden ben en oa contact zoek via hier met jullie synthfanaten,brengt me op de been althans hoe later op de avond hoe minder respons zo te lezen.Enfin blijf wakker voor ja een wederwoordje van Jullie!Blijf aan de lijn.Maar altijd een dikke JM fanaat.

Ai ai ai.dat zijn vervelende dingen.
althans.voor sommige een oplossing, hangt van de situatie af.
Tis maar hoe je er tegenaan kijkt, en ermee omgaat.sterkte
Muziek kan een hoop goed doen in die situaties,vertel mij wat.

Muziek kan een hoop goed doen in die situaties,vertel mij wat.[/QUOTE
Een bak bier naast mij waar ik zie drie lege pintjes zijn verdwenen,dus ik ga dat niet leeg krijgen vannacht haha.3 en ik begin al er naast te rijden.
Verdorie ik moet kappen voor ik ergere dingen begint te zeggen.
Slaapwel.

De live concerten niet gezien?Blijft toch een herinnering voor het leven.En omdat Hij het in kleinere zalen(20000 man) speelde.

Mijn broer heeft hem eens zien optreden op een (iets te duur uitgevoerd...) bedrijfsfeestje voor een paar honderd man. Geld koopt blijkbaar alles.

Wat de muziek van JMJ betreft: bepaalde nummers spreken mij zeker aan. Ook een hoop "meh" ertussen, maar bij welke artiest niet...

Muziek kan een hoop goed doen in die situaties,vertel mij wat.[/QUOTE
Een bak bier naast mij waar ik zie drie lege pintjes zijn verdwenen,dus ik ga dat niet leeg krijgen vannacht haha.3 en ik begin al er naast te rijden.
Verdorie ik moet kappen voor ik ergere dingen begint te zeggen.
Slaapwel.

Oh ja.we zijn wel wat gewend hier hoor.
Half Nederland is gescheiden, en de andere helft wil wel maar kan het financieel niet hahaha.
:mega:

Ik heb 'Live in China' op DVD.
Dat blijft een dijk van een concert.
Helaas heb ik Jarre nog nooit in het echt gezien.

Ik heb 'Live in China' op DVD.
Dat blijft een dijk van een concert.
Helaas heb ik Jarre nog nooit in het echt gezien.

Ja die is gaaf he'
Ik had heel erg graag Houston en Europe in concert live willen zien,maar helaas.
Heb m wel indoor gezien in Carre,HMH en Ahoy.
Vond m toen ook wel sympathiek overkomen naar het publiek,Volgens mij vermaakte hij zich wel in Nederland.

Volgens mij is het juist een hele arrogante bal.
Maar voor het grote publiek kan hij dat niet gebruiken. Immers zonder zijn fans is hij niets.
Voor een paar miljoen wil ik ook wel lief en aardig doen hoor ;-)

Volgens mij is het juist een hele arrogante bal.
Maar voor het grote publiek kan hij dat niet gebruiken. Immers zonder zijn fans is hij niets.
Voor een paar miljoen wil ik ook wel lief en aardig doen hoor ;-)

Geen flauw idee,ken m niet persoonlijk.
Maar als je wel eens interviews kijkt of zo vind ik m altijd wel geintereseerd en sympathiek overkomen.
Kan thuis natuurlijk heel anders zijn,
Met alle respect voor Vangelis,maar die viel tijdens een van zijn laatste interviews bijna in slaap:dubbel: .Ik moest wel lachen toen.

Aan de andere kant zijn er ook artiesten die nog niet eens in de schaduw van Jarre staan,en een partij arrogant zijn,daar lusten de honden geen stokbrood van.

Ik denk dat Jarre eerder een showman dan een arrogante man is. Maar laat show nu zijn beroep zijn. Je verwijt je loodgieter ook niet dat hij met leidingen rondloopt. :)

In de interviews en docu's vind ik Jarre altijd wel sympathiek overkomen. Ik heb ook van mensen die hem persoonlijk hebben ontmoet gehoord dat hij heel aardig is.

Ben niet zo'n enorme Jarre fan, maar ik heb zo'n concert DVD waar hij op een enorme voormalige botenwerf optreedt in, ik meen, Polen. Wel gaaf hoor. Podium vol synths, dikke lichtshow, wapperende haren. Ik zou het best wel eens mee willen maken zo'n show. Respect voor wat hij heeft opgebouwd.

Ik heb hem in 2009 in de HMH met de Indoors Tour gezien. Maar ik zou heel graag nog eens zo'n openlucht concert willen meemaken, want dat is echt niet te vergelijken.

Geen flauw idee,ken m niet persoonlijk.
...Met alle respect voor Vangelis,maar die viel tijdens een van zijn laatste interviews bijna in slaap:dubbel: .Ik moest wel lachen toen....

Dat straalt die beste man ook wel uit.
Hij oogt altijd moe. Maar ook hij maakte mooie muziek.
Zijn latere werk vind ik wat minder.

Back