De grote Jean Michel Jarre thread

Ik denk dat het die heren vooral een enorm dikke analoge worst zal wezen wat lui op fora overal op de wereld over hen posten. :kont:

Laat dat je echter niet weerhouden om immermeer lekker je eigen mening neer te typen, daar is een forum -en deze draad in het byzonder- tenslotte voor. :biertje:

En qua compositie e.d. vind ik Wally Badarou met Words of a Mountain nog een dik eind boven die over het paard van Troje getilde Griek uitsteken...vinnik dan he. :P

Vangelis is zeker OK! Live ook veel sterker.
Jarre's metamorphoses viel in het begin zeer tegen. Uiteindelijk wel aan gewend.
Hier en daar één of twee keer een vleugje herkenbaarheid van de JMJ's oudere werk.
Dat nummer dat hij in begin 90 voor een waterbedrijf heeft gemaakt is master, maar ja, het moet je aanspreken he.
Staat op Waiting for Cousteau, begint rustig en bouwt lekker op naar de climax.
Een prikkeling voor mijn oor, met name snel gesequensde geluidpartijen.

Ja, doet u mij maar in een klassieke vorm gegoten, analoge, melodische, kermisachtige, electronische muziek met leuke aparte geluiden die bij elkaar een strak geheel vormen.

gr LJ

Attachments

• jarre meets vangelis.mp3
    428,8 KB · Bekeken: 109
Bij mij zijn het vaak periodes,de ene keer luister ik vaak Jarrre dan weer Vangelis of Moroder en nu is het weer the Art of noise.
Kunstig samplen en je kunt er vaak geen touw aan vast knopen.
Wat zeker de moeite is om te luisteren is The Ambient collection en Daft.
Paranoimia is naar mijn mening het beste wat ze ooit gemaakt hebben.

Theo&Tea begin ik zo langzamerhand wel aan te wennen.
Het is niet dat ik er nou speciaal voor ga zitten,maar in de auto of zo luistert het wel lekker weg.

Moroder is super

Attachments

• lj cool d remake - the chase_edit.mp3
    567,6 KB · Bekeken: 124
foto

Attachments

• jmj_01.jpg
    jmj_01.jpg
    134,8 KB · Bekeken: 108
Origineel geplaatst door LJCoolD
Ahoi Jarrefans,

Het geniale van Jarre voor mij is dat hij net als andere grote componisten (vooral Beethoven) met heel weinig melodie veel kan zeggen.
Vriendelijke groeten,

LJ Cool D.

dit is wel de maxpost die ik ooit op SF gelezen heb,jmj vergelijken met Beethoven en groot componist noemen...

:dubbel: :dubbel:

die moog 55 ,melotron en arp2500 staat daar heel ongelukkig,de jp8080 is super blij....

Volgens mij tel ik 4 eminent 310's. De 4e staat volgens mij onder de jp8.
Hoewel...310....

Ik zie ook wat draaiknopjes op de orgels ( onder minimoog D en minimoog voyager) welke niet op een 310 zitten.

Back