NorthernLightX
Prutser
Omdat ik heb gemerkt dat met mij nog een aantal mensen op zoek zijn naar een set goede studiomonitors ga ik een lekker uitgebreide post doen:
Ik ben nog steeds op zoek naar een set hele goeie monitors. Daarbij is prijs gedeeltelijk ondergeschikt aan kwaliteit. Ik bedoel, het mag wat kosten, maar ik moet niet mijn vriendin ervoor hoeven verhuren
Na het lezen van het artikel van meneer Rip Rowan (http://www.prorec.com/prorec/articles.nsf/articles/0B7FAE7ED3205D3C86256AE100044F41 - dit artikel is mij erg goed bevallen, Rip lijkt er erg veel verstand van te hebben) had ik mijn interesse gelimiteerd tot de volgende modelletjes:
Dynaudio Acoustics BM6A
Genelec 1031A
Mackie HR824
Na wat vergelijkend warenonderzoek werd ik aangenaam verrast:
De monitor waar Rip het meest over te spreken is, namelijk de Dynaudio's, zijn bij EuropeanMusician het goedkoopst van de 3, en ook bij Thomann schelen ze maar €30 met de Mackies! Terwijl Rip in zijn artikel beweert dat ze ongeveer $2500 voor een set kosten zijn ze bij
Thomann €1980, en bij EM zelfs €1898,88! (Dat is trouwens voor het eerst dat ik in Nederland iets goedkoper zie dan bij Thomann!)
Even een lijstje met de prijzen per paar die ik gevonden heb, T staat voor Thomann, EM voor EuropeanMusician:
Mackie HR824: T€ 1.950,00 - EM€ 2.159,08
Genelec 1031A: T€ 2.300,00 - EM€ 2.432,94
Dynaudio Acoustics BM6A: T€ 1.980,00 - EM€ 1.898,88
Ik denk dat ik mijn zinnen maar op een setje DynAudio's ga zetten, als best uit de test, het goedkoopst van de 3 en dat ook nog bij een Winkel in Nederland...
Zijn er misschien mensen op het forum die ervaring hebben met monitoren van Dynaudio, in het bijzonder met de BM6A's?
Als laatste nog even een totaal andere vraag
:
Een set Spirit Absolute 4P's kost bij EM € 1.004,36, dat is ongeveer de helft van de bovengenoemde sets. Is dat een werkbaar alternatief voor bijvoorbeeld de Dynaudio's? (ik bedoel ik ben ook maar een eenvoudige IT'er met te veel hobby's en te weinig tijd, dus elke knaak is meegenomen
)
Ik ben nog steeds op zoek naar een set hele goeie monitors. Daarbij is prijs gedeeltelijk ondergeschikt aan kwaliteit. Ik bedoel, het mag wat kosten, maar ik moet niet mijn vriendin ervoor hoeven verhuren

Na het lezen van het artikel van meneer Rip Rowan (http://www.prorec.com/prorec/articles.nsf/articles/0B7FAE7ED3205D3C86256AE100044F41 - dit artikel is mij erg goed bevallen, Rip lijkt er erg veel verstand van te hebben) had ik mijn interesse gelimiteerd tot de volgende modelletjes:
Dynaudio Acoustics BM6A
Genelec 1031A
Mackie HR824
Na wat vergelijkend warenonderzoek werd ik aangenaam verrast:
De monitor waar Rip het meest over te spreken is, namelijk de Dynaudio's, zijn bij EuropeanMusician het goedkoopst van de 3, en ook bij Thomann schelen ze maar €30 met de Mackies! Terwijl Rip in zijn artikel beweert dat ze ongeveer $2500 voor een set kosten zijn ze bij
Thomann €1980, en bij EM zelfs €1898,88! (Dat is trouwens voor het eerst dat ik in Nederland iets goedkoper zie dan bij Thomann!)
Even een lijstje met de prijzen per paar die ik gevonden heb, T staat voor Thomann, EM voor EuropeanMusician:
Mackie HR824: T€ 1.950,00 - EM€ 2.159,08
Genelec 1031A: T€ 2.300,00 - EM€ 2.432,94
Dynaudio Acoustics BM6A: T€ 1.980,00 - EM€ 1.898,88
Ik denk dat ik mijn zinnen maar op een setje DynAudio's ga zetten, als best uit de test, het goedkoopst van de 3 en dat ook nog bij een Winkel in Nederland...
Zijn er misschien mensen op het forum die ervaring hebben met monitoren van Dynaudio, in het bijzonder met de BM6A's?
Als laatste nog even een totaal andere vraag
:Een set Spirit Absolute 4P's kost bij EM € 1.004,36, dat is ongeveer de helft van de bovengenoemde sets. Is dat een werkbaar alternatief voor bijvoorbeeld de Dynaudio's? (ik bedoel ik ben ook maar een eenvoudige IT'er met te veel hobby's en te weinig tijd, dus elke knaak is meegenomen
)