Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

Als je normaal export kiest in protools kun je wel je eigen hardeschijven vinden ?
De mpc schijf moet daar tussen staan hoor, wel op je mpc in het usb mode schermpje op "mount disc" klikken natuurlijk.

Als je normaal export kiest in protools kun je wel je eigen hardeschijven vinden ?
De mpc schijf moet daar tussen staan hoor, wel op je mpc in het usb mode schermpje op "mount disc" klikken natuurlijk.

misschien dat omdat ik MOUNT nog nooit heb ingedrukt hij hem niet ziet in PT?
want ik heb wel geprobeerd EXPORT te klikken maar die is niet beschikbaar, import wel.

Mpc1000 vraagje

Mpc1000 vraagje

whuttup folkz

k heb net een mpc 1000 aangeschaft
ben net een beetje op aan t spele

ik heb een sample ingelade
die ik nu wil die ie em in 4en chopped
em verdeeld door 4 padz

dat heb ik nu op een manier kunne fixxe

Trim / slice / nr of regoin : 4
dan convert /sliced samples .create new program : yes

dus nu ken ik met die chopz gaan spele
en heb een melodietje kunne fixxe

wil nu wat drumz eronder zette
maar als ik een kick tik, valt de sample eronder uit..

kan iemand me helpe met die ishh

Alvast thnxz peoples

Als je kick in de zelfde program zit moet je checke of Voice overlap op mono of poly staat. Hij moet op poly staan, kan je meerdere samples uit 1 program tegelijk af spelen.

yes

eindelijk mijn hdm-10 binnen, wat geweldig!

Het overzetten van data van pc naar hdm-10 hd duurt alleen een beetje lang

Ik heb een 120 gb gekocht, via www.hiphoptools.com

Maar ik kan niet anders zeggen, een perfecte tool, om nog meer uit mijn mpc1000 te halen. tevens idd het nieuwste os2 nu, alleen heb ik het idee, dat daar nog wel het een en ander mag aan gesleuteld worden. Met name, dat tijdens het afspelen, ik niet bepaalde handelingen tegelijktijd kan verrichten, wat met het os1 wel kon

Jesus 120 gig. is dat niet een beetje overkill.:duivels:
Khad nog een schijfje van 30 gig liggen.
Bleek dus te passen en lijkt mij meer als zat.
Zit nu pas aan de 5 gig ... kan nog wel effe vooruit dus.
Niet om af te zeiken hoor, bye the way. :W

Wat mijn vraag nu is?
JJ OS1 ver 4.9 versus JJ OS 2.
Wat zijn de voors en tegens?

Kzit namelijk nog op akai OS en wil switchen.
:walker:

Wat mijn vraag nu is?
JJ OS1 ver 4.9 versus JJ OS 2.
Wat zijn de voors en tegens?

Kzit namelijk nog op akai OS en wil switchen.
:walker:

Je moet OS 1 hebben aangeschaft om te kunnen upgraden naar OS2. (je betaald dus ook 2 bedragen).
Hier staan de verschillen http://www7a.biglobe.ne.jp/~mpc1000/os2/
Tevens staat veel info op www.mpc-forums.com (maar die is nu ff down);

Je kan ze ook gewoon proberen, zelfs beide te gelijk aangezien je bij opstarten middels een bepaalde toetscombinatie kan switchen. Proberen is gratis, wil je opslaan dan betalen.

Information of OS2 price increase
Since there are few buyers of OS2, cost is increasing.
Although I feel sorry, the price is raised from April 15 of Japan Standard Time to US$ 49.00.
It is the same price as OS2 of MPC2500.

Hmmm. Ik lees hier op mpc-forums dat je voor OS2 een aparte password moet kopen.
Dus eerst versie 5.?? installeren en unlocken voordat je OS 2 kan installeren.
Moet je dus 2 keer een password kopen.
Is heel die 2de versie t wel waard vraag ik me af.
Lees ook dat er nog al wat bugs zitten in OS2.
Velen bij mpc forums zitten nog op oudere 1ste versies.

Heb hiervoor net een paypal account aangemaakt.

Zal mpc forums nog wat verder afstruinen.

@ Sander. Met welk JJ zit jij te stoeien dan?

STOM :stupid:stupid

Had niet goed gelezen. :z

[Je moet OS 1 hebben aangeschaft om te kunnen upgraden naar OS2. (je betaald dus ook 2 bedragen).
/QUOTE]

Eerst maar es proberen dan :D

Hoi,

Ik ben van plan een nieuwe MPC1000 te kopen om te samplen en te sequencen, nu geloof ik wel dat ie dat goed doet dus dat is mijn vraag niet.

Ik heb het halve topic doorgespit maar geen antwoord gekregen op de vraag waar ik mee zit:

Zijn de pads van de 1000 dezelfde als die van de 500 of meer richting de pads van de 2500?

Ikzelf vind die van de 2500 een stuk lekkerder wegbeuken dan die slappe dingetjes van de 500....

Alvast bedankt voor het antwoord :)

Hmmm. Ik lees hier op mpc-forums dat je voor OS2 een aparte password moet kopen.
Dus eerst versie 5.?? installeren en unlocken voordat je OS 2 kan installeren.
Moet je dus 2 keer een password kopen.
Is heel die 2de versie t wel waard vraag ik me af.
Lees ook dat er nog al wat bugs zitten in OS2.
Velen bij mpc forums zitten nog op oudere 1ste versies.

Heb hiervoor net een paypal account aangemaakt.

Zal mpc forums nog wat verder afstruinen.

@ Sander. Met welk JJ zit jij te stoeien dan?

Ik gebruik de 1000 eerlijk gezegd nooit aangezien ik al lange tijd niks meer met muziek doe en als ik dat wel doe dan de 2000, de 1000 is voor optredens.
Maar ik heb die JJ os gewoon gekocht, heb net ook versie 2 maar gekocht, over 2 dagen gaat de prijs omhoog, ookal is het met die gunstige dollar koers nog steeds goedkoop.

Eigenlijk gebruikte ik de 1000 alleen maar voor loopjes aan uit te zetten en zo dus nummers op te bouwen, maar wie weet kan ik eens wat van die nieuwe functies van JJ os gebruiken zoals de sliders die CC's uitsturen.

Maar ik denk dat ik toch voor de akai os ga bij een optreden aangezien ik niet kan wennen aan de omgekeerde track mute kleuren. Zo ongeloofelijk stom dat JJ die heeft omgekeerd.

Maar ik denk dat ik toch voor de akai os ga bij een optreden aangezien ik niet kan wennen aan de omgekeerde track mute kleuren. Zo ongeloofelijk stom dat JJ die heeft omgekeerd.

Heb je die loops die je triggerd wel eerst met JJ gemaakt dan?
Anders lijkt mij heel dat JJ overbodig

Tegenwoordig hebben de 1000's toch dezelfde pads als de 2500?

Heb je die loops die je triggerd wel eerst met JJ gemaakt dan?
Anders lijkt mij heel dat JJ overbodig

Tegenwoordig hebben de 1000's toch dezelfde pads als de 2500?

Ik vindt het gewoon erg cool dat er mensen zijn die doen wat Akai hoort te doen en voor dat luttele bedrag wat het OS kost maakt het ook niet zoveel uit of je het wel of niet gebruikt. Wie weet dat ik de toekomst wel meer dingen met die 1000 ga doen. Er worden door het JJ team in iedergeval actief bugs verwijderd en er wordt geluisterd naar wat de mensen willen voor extra functies.
Akai laat nooit wat van zicht horen en verwijdert geen bugs.

De zwarte 1000 heeft dacht ik betere pads ja.

De pads van de 1000 en 500 zijn iets minder lang. Driekwart lengte van de andere mpc's. Die van de 1000 hebben een ander sensor systeem, en voelen heel hard en erg stug aan.(500 voelt wel wat beter aan) De nieuwe serie mpc1000 hebben dus de verbeterde pads wat dezelfde feeling geeft als de 2kxl. Deze nieuwe serie kan je herkennen aan de zwarte doos met een N in het serie nummer. Ook is deze gelabeld als MPC1000 BK-N. Hoop jou hiermee genoeg geïnformeerd te hebben.

hoi allemaal ik heb ff een vraag over de sequencer van de mpc1000

kun je er ook lange tracks mee bouwen??

en kun je 2 instrumenten opnemen tegelijk op aparte sporen?

Gr JD

De pads van de 1000 en 500 zijn iets minder lang. Driekwart lengte van de andere mpc's. Die van de 1000 hebben een ander sensor systeem, en voelen heel hard en erg stug aan.(500 voelt wel wat beter aan) De nieuwe serie mpc1000 hebben dus de verbeterde pads wat dezelfde feeling geeft als de 2kxl. Deze nieuwe serie kan je herkennen aan de zwarte doos met een N in het serie nummer. Ook is deze gelabeld als MPC1000 BK-N. Hoop jou hiermee genoeg geïnformeerd te hebben.

Back