Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

Hoi!

Bedankt voor al de antwoorden mannen maar er zijn nog enkele zaken die ik niet kan terugvinden in de handleiding:

kan ik via een 'iKey Iconnex' geluidkaart mijn MPC verbinden met de pc om;
1. Reason met mijn MPC te controleren
2. Mijn gemaakte liedjes van de mpc overzetten naar pc?

Kan iemand me met deze helpen?

Om een DAW te besturen gebruik je MIDI en geen audio, dus met een geluidskaart ben je niets.

Je kan daarmee wel opnemen op uw PC. Het is ook mogelijk, indien je genoeg ruimte hebt, van een ganse song te bouncen naar 1 sample en deze dan simpelweg over USB over te zetten.

NB: heb zelf geen MPC dus geen praktische ervaring met dit laatste.

piep, ik heb nu al even rondgezocht naar "fade" mogelijkheden en precies kan dit enkel vanaf JJ OS2 ... (ik heb de gratis 3.09)

of een adsr envelope op een sample....

is er nu echt geen ene mogelijkheid om een sample te laten uitfaden zonder dat ik OS1 en OS2 moet kopen?
een trukje ofzo?

cherio

Door de cursor op het volume te zetten en dan op window te klikken krijg je de instellingen voor het volume. Bij die instellingen kan je de release op bijvoorbeeld 100 zetten om in NOTE ON / ONE SHOT afspeel mode een uitfade effect te krijgen.

Ik had enkele vraagjes
- als ik iets wil tracken kan ik 6 outputs toch gebruiken? zoja, kan ik dan
a) mn stereoout gebruiken als 2 keer mono, en zoja, kan ik daar wel mn huidige stereokabel voor gebruiken?
b) waar ik kan een 4x mono snake halen? bij new-line zag ik ze niet namelijk. of een 6x mono snake mocht dat van a niet werken

heb ik trouwens een midi kabel nodig om te tracken in cubase?

dus even denken, dus dan zitten zowel mn in en outs in een snake? dat zou een oplossing zijn, thanks falafelbiels! was ik zelf echt nooit opgekomen:)

kun je overigens die snake ook deels strippen? want mn inputs en outputs - niet die losse zitten standaard in mn mixertje, en die geluidskaart inputs staan daar toch een kleine 30cm vanaf namelijk

maar als ik de huls van die snake deels strip, krijg ik toch meer ruimte? ik kan me zo even niet voorstellen hoe zon snake er van binnen uitziet, maar zoals ik t begrijp is t toch een bos kabels met daaromheen een soort huls die t samenhoud? als ik daar stuk afsnijd krijg ik toch meer kabel vrij en kan ik t eventueel overbruggen?

Wanneer ik in Cubase een snare op 5/16 en 13/16 heb geprogrammeerd en ik wil deze off beat maken (iets laten naijlen), dan heb ik hiervoor bijvoorbeeld deze mogelijkheden:

1) De 1/4 quantize setting met iets swing gebruiken.

2) Het raster heel fijn zetten (1/64 of 1/128 bijvoorbeeld) en de noot iets opzij schoppen (nudgen).

Hoe doe je dat bij de MPC1000? Dat lukt kennelijk niet met Timing Correct icm swing, want die gaat maximaal tot 1/8 en helaas niet 1/4. Hoe voer je de tweede methode uit? Of weten jullie nog een betere methode?

Wanneer ik in Cubase een snare op 5/16 en 13/16 heb geprogrammeerd en ik wil deze off beat maken (iets laten naijlen), dan heb ik hiervoor bijvoorbeeld deze mogelijkheden:

1) De 1/4 quantize setting met iets swing gebruiken.

2) Het raster heel fijn zetten (1/64 of 1/128 bijvoorbeeld) en de noot iets opzij schoppen (nudgen).

Hoe doe je dat bij de MPC1000? Dat lukt kennelijk niet met Timing Correct icm swing, want die gaat maximaal tot 1/8 en helaas niet 1/4. Hoe voer je de tweede methode uit? Of weten jullie nog een betere methode?
Er zijn meerdere mogelijkheden:

1. Via SEQ EDIT en dan SHIFT TIMING. Hiermee kun je dus een note (een pad) in een track naar voren of achter schuiven (waarde gaat van 1 - 96).

2. Handmatig via STEP EDIT. Maar dan moet je dus elke snare apart verplaatsen.

gevonden onder seq edit, stom dat ik daar nog niet gekeken heb ! en dit is inderdaad wat ik bedoelde snare kan ik nu iets naar voren of achter verplaatsen

Weer wat geleerd! :okdan:

Knappe jongen als je de snare dan precies inspeelt waar je 'em wilt hebben. :P

Back