"Waarom een sampler?"

"Waarom een sampler?"

• liever een sampler

Stemmen: 143 57,0%
  • liever een goede pc

Stemmen: 74 29,5%
  • boeit me weinig

Stemmen: 34 13,5%

• Totaal aantal stemmers
    251
Je moet gewoon kiezen waar je je lekker bij voelt en wat je het prettigst vind werken,als er maar geluid uit komt.

ik ben wel eens benieuwd wie er bijv een kick of een ander geluid door een sampler kan jassen en die twee met elkaar vergelijken. de rest moet wel hetzelfde blijven.. ben wel benieuwd..

Origineel geplaatst door trigg
- Makkelijk editen op je PC scherm
- Easy drag-and-drop van allerlei type audio bestanden.
- Geen geouwehoer met SCSI-kabels
- Makkelijk te vervangen voor updated versies

Ik zou alleen voor een hardware sampler kiezen als je die ook live mee zou willen nemen op het podium.

Dat zijn features die de nieuwe samplers (z4/z8) ook kunnen. Dat vind ik er nu ook zo mooi aan.

Ik denk gewoon dat de samplers verkrijgbaar op de tweedehandsmarkt gewoon een beetje achterhaald zijn t.o.v. modernere softsampler systemen.

De technologie in die bakken is toch al weer enkele jaren oud -> vergelijkende testen mag je dus niet echt doen daarop vind ik.

Je moet ook een goede sampler kopen. Ik heb met mijn EMU E6400 ultra 128 Mb tot mijn beschikking. Koppel de sampler aan een harddisk en je kunt hem dan gewoon als klankmodule gebruiken. Bijv. even scrollen tussen diverse piano's met een wieltje. Zie ik een PC nog niet zo snel doen. En wanneer je een hardware mixer gebruikt, heb je nog extra outputs ook tot je beschikking van zeer goede kwaliteit.

Ik kies voor en een goede pc en hw sampler en een softsampler mag-dah-ook? Waar moet ik dan op stemmen???

Geeft niks hoor, ben gewend dat ik nie zo in een hokkie pas ;)

Origineel geplaatst door sublib
Ik kies voor en een goede pc en hw sampler en een softsampler mag-dah-ook? Waar moet ik dan op stemmen???

a.s. zaterdag op Boris of Maud:D

Een sampler kan geen 300Gb disken aan.

Is wel handig als je net even 3 ruggen hebt neergeknalt voor een 20 DVD setje van een gesampled symfonieorkest. :dubbel:

Tsja, het is tenminste beter als zo'n soundcanvas GM dingetje. ;)

Jagraag een hardware sampler (S6000, S950nog steeds)lekker stabiel,de sound.
En ach ik laat ook regelmatig een audio-track in logic meelopen,
maar iig geen soft-sampler.
Tis ook de manier van werken die zwaar meetelt.

Het gaat bij mij om het geluid en dat is bij de hardware sampler
nog altijd het beste, de software- samplers komen steeds dichter in de buurt
van de hardware sampler maar dan ben je weer een paar jaar verder.
Heb laatst nog een Emax II gekocht en het geluid wat daar uitkomt kun
je niet uit een PC toveren.
Wat ik minder vind aan software samplers is dat ze zo afstandelijk zijn je
kun niet eens met je handen aan de knoppen zitten , er zit zo een vervelende
glasplaat tussen.
Wil je eens je oren verwennen dan zal ik zeker voor een hardware sampler gaan.:halleluja

Tip: Ensoniq ASR-10, Roland S770 , EMU IIIXP , EMU E4XT Ultra , Akai S3200 , Akai S5000/S6000, Emu e4X classic....

Origineel geplaatst door ikke
-Een sampler is sneller, stabieler, je hebt geen muis en scherm nodig (dus geen nekpijn en geen last van een 'klauwhand').

-Een sampler is in de meeste gevallen goedkoper ook. ( softsampler= PC + soundcard + kontakt etc )

-Een sampler klinkt beter! (die geluidskaartjes van 500 - 1000 euro hebben niet zo'n goede convertors!!)

-Sampler heeft (bijna?) geen latency!

-Sampler = samplen en move on! (dit is niet het geval bij een softsampler, waar je steeds tussen apps moet switchen)

Als je nu vroeg synth of softsynth... zou ik gaan voor softsynth!! ..... Waarom? .... Omdat het veeeeeeeel goedkoper is, Je jan er meerdere tegelijk gebruiken, vragen niet zoveel cpu als een softsampler, VA hardsynths zijn (naart schijnt) identiek aan VA softsynths!! Met een UC33 of andere MIDI controller is er geen probleem meer met 'hands on' controlling..

Maar hoe meer softsynths,hoe meer je werkt met de computer,meer belasting,meer slijtage,dus vlugger versleten,een ander computer,en met die softsynths,heb je een snelle processor nodig,dus een dure computer.softsynths en softsampler goedkoper,ja,maar op het einde van de rit?

Back