Origineel geplaatst door demian
Ofwel, er is bijna geen markt meer voor hw wat software ook kan.
idd, kan ik volledig inkomen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ofwel, er is bijna geen markt meer voor hw wat software ook kan.
Origineel geplaatst door Arv
Die markt is niet dood want dat zou betekenen dat IEDEREEN (amateurs, profs) op software zou zijn overgeschakeld. En niets is minder waar.
Origineel geplaatst door Brice
is eveneens waar wat je zegt. Kvroeg me dus enkel af of het de moeite zou zijn die hardware samplermarkt nog te betreden maar het antwoord lijkt me duidelijk..
Ik vraag me af of je je dat afvraagt vanuit de positie van fabrikant of als muzikant..?
Origineel geplaatst door Alexander
![]()
ksnap je punt hoor, maar je kan eigenlijk evengoed gewoon een goede midi controller nemen, en die goed programmeren zodat je live net evenveel hands-on controle hebt.

Origineel geplaatst door Fatar
goedemiddag!
zoals we allemaal wel vernomen hebben is de complete sampler markt aan het instorten en staat ze te kust en te keur voor weinig op het net. ikzelf heb samen met iemand gewerkt en we hadden een yamaha a3000 en een emu e6400 ultra sampler. toen dertijd was ik er best gek mee, alleen baalde ik van de lastige menu's van de a3000 en de trage manier van werken.
nu een paar jaar later ben ik helemaal weg van de mogelijkheden die een pc bied in combinatie met een software sampler of drumcomputer. ik ben niet meer in het bezit van een sampler en vind het moeilijk om dingen te vergelijken wat betrefd klank. de vraag die ik na dit verhaaltje wil stellen is het volgende:
waarom zou iemand die een pc heeft nog een samper aanschaffen?
zo indelen graag.. met lekkere opmerkingen..met een sauzje!
voordelen sampler: minder crashes?!??
nadelen sampler: complete menu's doorspitten, traag, minder mogelijkheden.
graag jullie commentaar![]()
ow en nie gaan zeuren van: dit onderwerp hebben we al gehad of gebruik de zoekmachine, want daar heb ik al gekeken..

.
Origineel geplaatst door richard2000
als ik het geluid rotter wil gebruik ik wel een (gratis) plug-in.

Origineel geplaatst door etaoin
![]()
Een paar observaties zonder verder oordeel (ik heb zelf zowel hard (S6000) als soft (EmulatorX)):
Iedereen vergelijkt altijd de prijs van het softwarepakket (zonder de computer) met de volledige sampler hardware. Als ik de 128 stemmen van mijn S6000 wil vervangen kost dat gewoon een extra PC, met een dikke geluidskaart, want mijn huidige 3GHz P4 trekt dat niet ernaast.
Ik vraag me af hoeveel mensen die een paar honderd euro voor hardware te duur vinden wel betaald hebben voor een legale versie van een softsampler, en hoeveel mensen hier roepen dat software goedkoper is terwijl ze alles stelen.
Iedereen vergelijkt altijd hypermoderne software met ontzettend verouderde sampler hardware. Hou nou eens op met het aanhalen van S1000 of S3000 specs alsof dat het beste is wat hardware te bieden heeft.
Origineel geplaatst door etaoin
![]()
Een paar observaties zonder verder oordeel (ik heb zelf zowel hard (S6000) als soft (EmulatorX)):
Iedereen vergelijkt altijd de prijs van het softwarepakket (zonder de computer) met de volledige sampler hardware. Als ik de 128 stemmen van mijn S6000 wil vervangen kost dat gewoon een extra PC, met een dikke geluidskaart, want mijn huidige 3GHz P4 trekt dat niet ernaast.
Ik vraag me af hoeveel mensen die een paar honderd euro voor hardware te duur vinden wel betaald hebben voor een legale versie van een softsampler, en hoeveel mensen hier roepen dat software goedkoper is terwijl ze alles stelen.
Iedereen vergelijkt altijd hypermoderne software met ontzettend verouderde sampler hardware. Hou nou eens op met het aanhalen van S1000 of S3000 specs alsof dat het beste is wat hardware te bieden heeft.
vergelijk de prijs van een s6000 (1 vd beste hardwares) maar eens met de prijs van een simpele plug als shortcircuit (gratis als je nt te veel toepassingen nodig hebt.).