Dit is echt bizzar!!!!!!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dit is wel te doen hoor, niet inspelen, maar een plaatje omzetten naar geluid zodat het met een dergelijke spectrum-analyzer zichtbaar wordt is al een oud concept, ik had op mijn 486je al wat audiofiletjes (wav) die met de spectrum-analyzer van het programmatje CubicPlayer zichtbaar werden. Toen meestal tekst, of een braaf autotje o.i.d. Maar van Aphex Twin had ik eerlijk gezegd niet anders verwacht, vage gast 8)

Ziet er wel cool uit 8)

Het zal ongetwijfeld mogelijk zijn. Met Cubic Player kon je inderdaad dat soort dingen tevoorschijn toveren. Leuk proggie was dat...

Hmm als je met Metasynth een plaatje kunt gebruiken voor geluid ja dan komt zo'n plaatje terug.

Origineel geplaatst door bikkel
Hmm als je met Metasynth een plaatje kunt gebruiken voor geluid ja dan komt zo'n plaatje terug.

Cubicplayer stuurde tijdens het plotten van dat soort plaatjes ook geluid uit...dat klinkt ongeveer hetzelfde als een Data CD over je Boxen spelen. "Erg vet en Ranzig" zouden sommige mensen hier op het forum waarschijnlijk zeggen :D

Nou er zijn inderdaad veel progs voor deze onzin. Ook voor MIDI in tekst (en omgekeerd) En wave files in afbeeldingen. Nou over die boodschappen:

Wie vanaf de Beatles plaat sergant peppers lonely hearts club band goed de nummers en de platen (hoezen en teksten) gaat bestuderen kan de conclusie trekken dat Paul McCartney is overleden en is vervangen door een dubbelganger. Dit is wetenschappelijk bewezen door een oud en een laat nummer met mc Cartney erop te decoden en van de stem een patroon te maken. De patronen waren verschillend wat op 2 verschillende personen wijst. Heel bizar. Een ander goed beatle voorbeeld is Revolution 9. Draai het stukje "number 9" (aan het begin) maar eens achteruit. Dan hoor je zoiets als Turn me on dead man. Om een voorbeeld te noemen. Ook tussen Blackbird en het voorgaande nummer hoor je wat raars (precis op de plek waar het ene nummer stopt en het andere begint). Dit achteruit draaiend levert Paul is dead now I miss him I miss him etc. op.
Vandaar. Ook de hoezen leveren wat op. the Magical Mystery tour is voorbeeld nummer 1. Als je Beatles achterom draait dan krijg je een nummer. Wie het belt krijgt de begrafenis ondernemer aan de lijn. (Of z'n assistent :D :D).
Ook I'm the walrus heeft op het einde wat. Een scene uit shakespears King Lear. Het punt waarin er over iemands dood word uitgesproken.
Nog wat van die onzin kan men vinden op srgnt pepper. Iets in het laatste nummer. Ook iets wat werd geroepen. Wat het was weet ik niet meer. Ook de leuke afbeelding geeft weer eens wat. De hand boven het hoofd van McCartney is de hand van een schrijver die het verhaal verzon van iemand die overleed en vervangen werd door een dubbel ganger. Ook het autootje met de rode voorruit en de pop zijn wel grappig.
Maar goed. Ik zal maar kappen he!

Origineel geplaatst door Slipperman
Nou over die boodschappen:

Wie vanaf de Beatles plaat sergant peppers lonely hearts club band goed de nummers en de platen (hoezen en teksten) gaat bestuderen kan de conclusie trekken dat Paul McCartney is overleden en is vervangen door een dubbelganger. Dit is wetenschappelijk bewezen door een oud en een laat nummer met mc Cartney erop te decoden en van de stem een patroon te maken. De patronen waren verschillend wat op 2 verschillende personen wijst. Heel bizar. Een ander goed beatle voorbeeld is Revolution 9. Draai het stukje "number 9" (aan het begin) maar eens achteruit. Dan hoor je zoiets als Turn me on dead man. Om een voorbeeld te noemen. Ook tussen Blackbird en het voorgaande nummer hoor je wat raars (precis op de plek waar het ene nummer stopt en het andere begint). Dit achteruit draaiend levert Paul is dead now I miss him I miss him etc. op.
Vandaar. Ook de hoezen leveren wat op. the Magical Mystery tour is voorbeeld nummer 1. Als je Beatles achterom draait dan krijg je een nummer. Wie het belt krijgt de begrafenis ondernemer aan de lijn. (Of z'n assistent :D :D).
Ook I'm the walrus heeft op het einde wat. Een scene uit shakespears King Lear. Het punt waarin er over iemands dood word uitgesproken.
Nog wat van die onzin kan men vinden op srgnt pepper. Iets in het laatste nummer. Ook iets wat werd geroepen. Wat het was weet ik niet meer. Ook de leuke afbeelding geeft weer eens wat. De hand boven het hoofd van McCartney is de hand van een schrijver die het verhaal verzon van iemand die overleed en vervangen werd door een dubbel ganger. Ook het autootje met de rode voorruit en de pop zijn wel grappig.
Maar goed. Ik zal maar kappen he!

Ja, dat Beatles verhaal heb ik al vaak gehoord.
Maar dan vraag ik me af. Heb je dit ook uitgeprobeerd of ook maar weer 'van horen zeggen?' :erm:

Die Beatles issues, daar zijn al hele discussies over geweest.

Die spectral pic van Aphex Twin is echter vet andere shit!
Hoe heeft hij in godsnaam een foto in het spectrum verwerkt zonder dat dat hoorbaar is!?

:duivels:

Origineel geplaatst door Slipperman
Nee, de hoezen heb ik zelf ook en de samples opgenomen digitaal en achteruit gedraaid. Ook heb ik zelf nog wel het een en ander gevonden in de video's.

Post eens zo´n mp3, ben ik wel benieuwd naar.

Het waren wavjes en ik zit op school (op internet). Kheb geen brander dus ikkan niks sturen. Als ik wel internet krijg dan geef ik ze wel. (Het past niet op diskette).

Waarom die opwinding ?

Aphex Twin klinkt als een gestoorde gek, veel van zijn dingen zijn volgens mij gewoon bijna niet te maken met een conventionele set up dus dat hij dit programaatje gebruikt verbaast me niks.

De Beatles hebben honderden tracks opgenomen, lijkt me logisch dat er bij achteruitspelen in enkele daarvan toevallig wel eens wat vreemds te horen is.

Paul Mc Cartney dood en vervangen door een dubbelganger omdat zijn stempatroon anders zou zijn ?? Waarmee is dat gestest ? Met de originele mastertape met alleen zijn stem erop ? En is op die beide opnames dezelfde microfoon gebruikt ? En dezelfde recording apparatuur ??

Volgende week is Yomanda weer in de buurt, wie gaat er mee ?

groeten

Basicsys

Origineel geplaatst door BasicSystem
Aphex Twin klinkt als een gestoorde gek, veel van zijn dingen zijn volgens mij gewoon bijna niet te maken met een conventionele set up dus dat hij dit programaatje gebruikt verbaast me niks.
Een programmaatje gebruiken is één ding.
Het in het spectrum verwerken als een onopvallend geluid is een tweede.
Ik kan me voorstellen dat je een afbeelding plaatst in een niet-hoorbaar spectrum (dus boven de 20 kHz), maar dat gaat voor een CD helaas niet op.
Volgens mij heb ik die Windowlicker CD thuis liggen, ik zal het eens reproduceren.

Ik heb trouwens ook eens een min of meer verborgen boodschap gevonden op de Further Down the Spiral EP van Nine Inch Nails.
Bij één van de tracks hoor je Trent op de achtergrond schreeuwen.
Wanneer je deze track versnelt (4x tot 8x) hoor je dat de schreeuw geen loze schreeuw is, maar dat hij zegt: Christ lied

Dat was best freaky om dat uit te vinden.
Ik zal er eens samples van maken.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back