Tiesto op Pinkpop

Tiesto op Pinkpop

• Gekeken, vond er NIKS AAN

Stemmen: 12 30,0%
  • niet gekeken, EXPRES NIET

Stemmen: 12 30,0%
  • Niet gekeken, maar had wel gewild

Stemmen: 9 22,5%
  • Gekeken, WAS GAAF

Stemmen: 7 17,5%

• Totaal aantal stemmers
    40
Origineel geplaatst door Catalunya
Wanneer tiesto echt zo bijzonder zou zijn, dan had hij dat lintje ook niet geaccepteerd.

Tja, dat lintje, daar verbaasde ik me wel over. Ik dacht dat je alleen een lintje krijgt als je je anoniem en belangeloos hebt ingezet voor deze of genen, of een culturele of wetenschappelijke bijdrage hebt geleverd. In het zonnetje gezet worden heet dat. Tiësto krijgt al zon genoeg, lijkt mij. Maar ja, wie ben ik? Beatrix runt dit land als een multinational, waar een goede verkoper werknemer van de maand wordt. Of zou het zo zijn dat het Koningshuis net als de VPRO betutteld? Dat de kromme tenen even recht worden getrokken opdat het pleps niet het vermoeden krijgt dat het Koningshuis totaal niet weet wat er speelt onder het volk? Tja, in dat geval... houzee!

Trouwens, wist je dat er eerst onderzocht wordt of iemand een lintje zal accepteren voordat hem er eentje wordt aangeboden, opdat het Koningshuis niet te kakken kan worden gezet en iemand anders de aandacht steelt?

Pinkpop dit weer heeft weer een programering die nergens op lijkt. Je betaalt er nogal wat knaken voor en daar mag je dan ook wel wat voor verwachten.

Want laten we eerlijk weten, een publiekstrekker als Lenny Kravitz is wel een beetje achterhaald en van bands als Less than Jake, N*E*R*D en MUSE heeft de gemiddelde Nederlander niet echt veel gehoord.

En Tiesto dan............. altijd leuke optredens enzo, maar het probleem zit hem er toch een beetje in dat als mensen graag TIESTO willen zien dat ze dan toch naar een Party gaan, wat gewoon een andere omgeving is en waar een DJ beter tot zijn recht komt.

En dat om half elf (of sommige podia zelfs eerder) alle optredens zijn afgelopen, dat is ook wel een beetje achterhaald.

................... maar eigenlijk kan ik er niet over oordelen, want ik ben nog nooit op Pinkpop geweest, maar echt redenen om er naar toe te gaan heb ik niet ........................... wel naar Lowlands

Eerst klas flamebait antonie.

Maar ehm... binnenkort wel weer Virus. (Ehv)
En wel interessante muziekjes te beluisteren.
Dus.......

Klein en fein. :)

'k Heb de beste man gezien op TV en toch vind ik het knap, om onder zo'n druk (hoeveel paar ogen staan dr op je gericht??!) toch strak te kunnen mixen.
Beste DJ of niet, het boeit me niet, hij had het publiek wel op zijn hand.
Toen Hij Zijn handen in de lucht stak, en alle mensen in het publiek Zijn gebaar beantwoorden door de handen ook in de lucht te steken... ...dat lijkt me een machtig moment. Petje af. Hij is een lange weg gegaan en daar mag ie ook wel voor beloond worden.

Nee, ik heb niets verder met trance, tiesto of pinkpop. Maar dit is mijn mening hierover.

-C-

Ik vraag me af "Waar beoordeel je een muzikant om"?

1. Om zijn springtechniek?
2. hoe die zijn eigen plaatjes aan elkaar draait? (wat tegenwoordig makkelijker is dan vroeger, want de timing van tegenwoordige platen is veel beter, met oude dance is dit moeilijker i.v.m. de analoge timingsproblemen)
3. gewoon puur om zijn produkties? (moet hij daarom op een festival staan?)

By the Way "ik vind dat nummer Love comes Again wel een goede produktie trouwens"

Volgens mij had hij net zo goed een cd-tje kunnen afspelen.

Die dave Clark (waar ik niet zo van houd) experimenteerde met klanken en sampletjes. Dat lijkt me voor het publiek wel iets interessanter (kost ook iets meer voorbereiding lijkt mij).

Ik begreep dat het met Pinkpop wat slechter gaat omdat ze geen grote publieks favorieten meer kunnen boeken (publieksfavorieten die in hun eentje al een volle zaal kunnen trekken en dus weinig gebaat zijn bij een festival). Ik hoorde Smeets dat gisteren goed praten, door te zeggen dat hij het festival liever wat kleiner ziet, met wat relatief minder bekende namen. Toch geloof ik de goede man niet, anders zouden er geen consessies zijn gedaan, met name naar de Dance toe (Tiesto en Viva La Fete, dat zijn toch geen Pinkpop acts?). Het kan niet anders dan dat dat gedaan is om een nieuw en groter publiek aan te boren. En dat is toch anders dan wat Smeets zegt.

Iemand zij het al eerder "die Lenny Kravitz" is ook wel achterhaald. En dan doen ze nog moeilijk over het uitzenden van beeldmateriaal. Die Lenny hoort geloof ik bij het meubilair. Maarja, wanneer de doelgroep jonger wordt, dan blijft het voor hun nieuwe muziek.

Wel lachen. Ik zag op TV wat van die Coole rockers die vooraan stonden bij Tiesto. Of ze waren dronken of ze geven niets om hun image.

Origineel geplaatst door Catalunya
Die dave Clark (waar ik niet zo van houd) experimenteerde met klanken en sampletjes. Dat lijkt me voor het publiek wel iets interessanter (kost ook iets meer voorbereiding lijkt mij).
Die dave Clark deed het echt verrekte slecht. 3 midi keyboards met samples en echt niet goed. Dat had ik echt beter verwacht. Dan liever een 3 CDs die door elkaar gemixd worden.

Wat is die zanger van Muse trouwens een veelzjdig muzikant zeg. Ik zit het nu te kijken, want heb het opgenomen.
Die knul kan gitaar spelen, piano en zingen. Zal me nix verbazen of hij ook nog kan drummen.

Nog over dat lintje. Je kan iemand aandragen voor een lintje. Misschien wel door zijn fans (misschien wilde de burgemeester wel van het gezeur af, omdat ze gek werden van de post) of door zijn directe omgeving.
Zullen wij de bedenker van het synthforum aandragen? In welke gemeente trouwens?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Die dave Clark deed het echt verrekte slecht. 3 midi keyboards met samples en echt niet goed. Dat had ik echt beter verwacht. Dan liever een 3 CDs die door elkaar gemixd worden.

Daar heb je gelijk in, want dat vind ik ook. Alleen ik heb het over de meerwaarde van "LIVE"
Hij gebruikte trouwens slechte loops en liet sommige heel lang doorlopen. Iemand van het forum zou het beter kunnen.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Dat viel mij dus ook op, dat hij daar zo onbeschaamd samples stond te triggeren. Ik had toch meer verwacht van zo'n grote naam als dave clark. Weet je... hij ging niet eens mijn zijn handen in de lucht staan zwaaien :(.

-C-

en viva la fète... dat komt op me over als een bandje wat té hard probeert. Misschien heb ik de verkeerde nummers geluisterd. Maar de zangeres kwam op me over als iemand die nena hagen wat imiteerde maar daar niet in slaagde.
Verder wat samengeraapt. Beetje dingetjes uit de diverse muziekstijlen gesloopt en aan elkaar geplakt.
Collage muziek.

-C-

Origineel geplaatst door C738
en viva la fète... dat komt op me over als een bandje wat té hard probeert. Misschien heb ik de verkeerde nummers geluisterd. Maar de zangeres kwam op me over als iemand die nena hagen wat imiteerde maar daar niet in slaagde.
Verder wat samengeraapt. Beetje dingetjes uit de diverse muziekstijlen gesloopt en aan elkaar geplakt.
Collage muziek.

-C-
Tja... je kunt vive la fete natuurlijk beoordelen op een optreden op pinkpop. Het is een modeshow band. :) En soms zijn ze gruwelijk slecht en vaak erg leuk...

'k heb ook wat muziek in mp3 vorm gehad en ik ben dr op afgeknapt.
Nu ben ik volgens mij ook wel ouderwets wat sommige muzieksoorten betreft :D.

-C-

Die Spaanse of Portugese band maakte wel indruk. dat is nou vernieuwende muziek.
Spaanse folkmuziek vermengd met hiphop. En wat een zangeres en gitarist trouwens. Super gewoon. De knul die stond te scratchen deed nog meer dan Tiesto.

Ondanks dat ik toch lovend ben over zijn performance, vind ik tiesto niet thuishoren op pinkpop.
Pinkpop was altijd een pop/rock festival. Een alto kolonie tijdens de pinksterdagen.
Wat je nu krijgt is een identiteitsloos festival. Dit zou net zo iets zijn als het '10 days off' festival wat muse ook maar boekt.
Zie je innercity al voor je met metallica als een van de main acts? Of een nederlandstalig festival waar osdorp posse staat tussen frans bauer, marianne weber en de rest van de crème de la crème van smartlappenland?

-C-

Waarom stond K3 niet op Pinkpop?

Neeeeh
Die zijn veels te commercieeel he.. das niks voor pinkpop.

Back