Hypnose en trance inductie. High op muziek

Hypnose en trance inductie. High op muziek

• Ja

Stemmen: 27 81,8%
  • Nee

Stemmen: 2 6,1%
  • Met drugs zeker?

• Geen mening.

• Totaal aantal stemmers
    33
wat wil je precies weten?

Of je high kan worden van muziek? Ik denk het niet.
High van dansen, dat zou kunnen
High van drugs zou ook kunnen

Tips om high te worden :

Eh..oei wat ben ik stoned :D

100 % zeker mogelijk !

Toen ik nog reggae maakte, speelde ik bijna altijd met dezelfde bassist. Wij waren na enkele jaren idioot goed op elkaar ingespeeld. Vaak speelden we dub. Bij repetities speelde we dan bijv. een akkoordenschema, en gingen daar continu op zitten variëren, soms wel een uur (of 2) aan een stuk. Een onbeschrijflijk lekker gevoel maakt zich meester van je als je zo lekker in de flow hangt met een paar man. Ogen dicht en gaaaaaaaan !

Het is wel eens gebeurd dat er 8 man de oefenruimte binnenkwamen zonder dat we het in de gaten hadden.
Ik durf dat best "in trance raken" te noemen.

Ook het overweldigende gevoel na een goedverlopen optreden is zoiets. Het kan idd een soort van "high" zijn die pas na enkele uren weer afneemt.

legal high :P

JA!!! Wibi Soerjadi [oid] viel toch ook van zn stokje omdat ie in een trance was door z'n muziek, tijdens een concert jaren geleden..

Origineel geplaatst door QuincMan
JA!!! Wibi Soerjadi [oid] viel toch ook van zn stokje omdat ie in een trance was door z'n muziek, tijdens een concert jaren geleden..
nou volgens mij was ie toen meer een beetje :r :confused: zeg maar....
Maar ik denk wel dat het kan hoor. Gewoon de muziek op een lekker volume, lampjes uit, oogjes dicht, en hoppa...

Hypnose of trance door muziek?

Het kan wellicht een ondersteunende rol vervullen maar volgens mij niet direct veroorzaken.
Bij hypnose en trance speelt vaak een herhaling van een bepaald patroon een belangrijke rol.
Een vorm van herhaling kom je voortdurend tegen in verschillende muziekstromingen. Bij dancemusic denk ik dan vooral aan de meer duistere trance en ambient muziek.
In combinatie met beweging/dans/sfeer lijkt de invloed mij sterker
8D

Nou, kijk maar in de broussen hoe ze het
daar uren volhouden tot het schuim hun op
de bek staat.

Benodigdheden: 2 tamtams, 3 congas en maar
gas geven...

Bestaat al sinds de mens muziek kan maken denk ik...

Axel

Absoluut mogelijk!

Vooral met hele eentonige techno.

Is eigenlijk net zoiets van die sjamanen doen, men neme een trommel en wat belletjes
en dan voor een paar uur het zelfde ritme spelen. Herhaling, herhaling, herhaling en..........weg ben je!

ik vindt in trance geraken zo pejoratief klinken. Als muziek me 'vast heeft' dan is dat wel door mijn bewuste keuze. Je hoort zoveel overal dagelijks dat wij onbewust (en soms bewust) onze aandacht afwenden van geluiden en muziek. Dat je dan geraakt wordt als je geconcentreerd bezig bent met het beluisteren of maken van muziek is nogal wiedes. De meeste mensen die niet met muziek bezig zijn kunnen die inspanning niet echt opbrengen. Wanneer ze dan in een zaal staan waar het geluid snoeihard staat kunnen ze niet anders dan er naar luisteren en dan geraken ze in 'trance'. whatever, het zullen wel die pillen zijn hoor.

daar hoeft helemaal geen metafysische uitleg bij, das gewoon menslijk.

Als je in de file staat, of een treinreis van twee uur maakt heb je dan drugs nodig om in een trance te geraken?

Of ga je bewust zitten en zeg je dan tegen jezelf en nu ga ik trippen?

Definitie van Araoz:

"Hypnose is een toestand waarin je jezelf zover laat gaan in een doelgerichte dagdroom dat je jezelf losmaakt van je uitwendige omgeving, en opgaat in je innerlijke werkelijkheid."

als je een boek aan t lezen bent raak je ook een beetje gehypnotizeerd... dat is waarom sommige mensen neit reageren als je ze aanspreekt terwijl ze aant lezen zijn

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
Als je een boek aan t lezen bent raak je ook een beetje gehypnotizeerd...

Een goed muziekstuk is toch eigenlijk ook een boek?

Denk zeker wel dat 't in bepaalde mate mogelijk is. Ook als je verder nix erbij gebruikt (alcohol/drugs).
Verschild wel per persoon, volgens mij: niet iedereen is er "gevoelig" voor.

Maar ik moet zeggen: Lekker diepe techno op een wazig feesje + alcohol en WEG ben ik! (niet letterlijk, maarre...) ;)

is idd mogelijk, ik heb daar vaker over gehoord en er vroeger eens een documantaire over op tv gezien; indrukwekkend!:)

Back