MP3 speler - ervaringen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Bartology

Big member
Ik ben op zoek naar een goeie portable MP3 speler met een harddisk er in (>= 20GB) en een FM tuner.
Ik ben niet op zoek naar links die verwijzen naar aanbieders, want dat zoek ik zelf wel uit.

Waar het me om gaat zijn de ervaringen van de geachte forum'ers.

Wie heeft waarom welke MP3 speler??

ik heb net een test gedaan van een aantal portable audio spelers voor de Reload....komt binnenkort in het blad....heb zelf een ipod, dat blijft altijd de knaller toch nog wel.....daarnaast was ik ERG gecharmeerd door de kleine 1,5GB rio nitrus, denk dat rio echt gaat knallen.....maar als je een mp3 speler met een tuner zoekt kom je toch echt bij de iRiver uit....mooi dingetje ook, erg veel mogelijkheden, wel behoorlijk op de techneut gericht

Ik heb toevallig zojuist de iAudio M3 besteld. Krijg hem geloof ik vandaag binnen.

Reden van aankoop:
20 gig
.ogg support
Lichter dan de ipod
Battery gaat 14 uur mee
geluidskwaliteit is top. (met vele extra mogelijkheden om te tweaken)
op http://www.portablegear.nl staat hij op nummer 1
en op http://reviews.cnet.com krijg hij een 8.7 (zelfde als de ipod)
en nog veel meer mogelijkheden waaronder FM radio (wat je ook kan opnemen)

Als ik hem binnen heb zal ik hem wat meer over vertellen.

groeten

Origineel geplaatst door Raph
Ik heb toevallig zojuist de iAudio M3 besteld. Krijg hem geloof ik vandaag binnen.

Reden van aankoop:
20 gig
.ogg support
Lichter dan de ipod
Battery gaat 14 uur mee
geluidskwaliteit is top. (met vele extra mogelijkheden om te tweaken)
op http://www.portablegear.nl staat hij op nummer 1
en op http://reviews.cnet.com krijg hij een 8.7 (zelfde als de ipod)
en nog veel meer mogelijkheden waaronder FM radio (wat je ook kan opnemen)

Als ik hem binnen heb zal ik hem wat meer over vertellen.

groeten

lijkt me SUPERonhandig dat je alleen op de remote een scherm hebt.....je wilt toch niet altijd met dat kleine dingetje zien wat er allemaal in een playlist staat enzo?

qua geluidskwaliteit hebben wij in onze test gemerkt dat het elkaar bijna nix meer ontloopt...de ene wat meer bas, de andere wat meer hoog...de ene kan wat harder dan de andere..maar het klinkt allemaal behoorlijk goed, zeker met een goede koptelefoon (wij gebruikten de sony fontopia in-ear, die imho ERG strak klinkt)

Olaf

Over dat remote ding.
Mij lijkt het juist HANDIG.
remote aan je broek. hd in je zak :)
en het schermpje is voor de een te klein en de ander heeft er geen last van

Over dat remote ding.
Mij lijkt het juist HANDIG.
remote aan je broek. hd in je zak :)
en het schermpje is voor de een te klein en de ander heeft er geen last van

een remote is zeker handig! ;) maar het is imho onhandig dat je niet *ook* een groot scherm op het apparaat zelf hebt....ik heb een tijdje met de iriver gewerkt voor de test, die heeft ook z'n remote, maar dan kan je bv maar 1 tracktitel in het schermpje zien.....dus snel ff door een playlist naar de juiste track springen is bijna ondoenlijk omdat je geen overzicht hebt......

Nou ik had hem die iaudio dus vorige week besteld op mp3speler.nl....
Kut bedrijf.
De levering is helemaal niet binnen 3 dagen.
Op je mail krijg je geen antwoord, en telefonisch zijn ze niet bereikbaar.
Dat apparaat is trouwens helemaal nergens in de winkels te vinden....;{ nu moet ik maar een ipod halen.

Ook al is deze topic totaal niet synth-gerelateerd:

Ik zag zojuist in het krantje van Computerland (www.computer-land.nl) de Iriver iGP100 voor € 199,-. Is dat wat?

- MP3, WMA en ASF
- FM tuner
- 6 EQ settings
- 1,5 GB HD
- USB
- 12 uur op Lithium Ion batterij
- 80 x 77,5 x 24 mm

Heeft best een groot scherm(pje).

Origineel geplaatst door D-mike-E

Ik zag zojuist in het krantje van Computerland (www.computer-land.nl) de Iriver iGP100 voor € 199,-. Is dat wat?

- MP3, WMA en ASF
- FM tuner
- 6 EQ settings
- 1,5 GB HD
- USB
- 80 x 77,5 x 24 mm

volgensmij is ie tof....tegenhanger ervan is de rio nitrus, erg vet design en goede sound..maar geen FM tuner....volgens mij in NL niet echt goed te krijgen itt iRiver... imho zijn er 2 soorten portable audio spelers: met zoveel mogelijk HD waar je echt superveel muziek op kunt zetten, of deze 1,5GB dingetjes waar je wat meer "maintenance" moet doen als je nieuwe muziek wilt meenemen......ik heb zelf een 4GB ipod maar ik merk dat de 1,5GB nitrus prima werkt, tis wat meer een "meeneem ding" door het kleinere lichtere design, dan is het ook niet zo erg dat je er wat minder muziek op kunt zetten

Origineel geplaatst door D-mike-E

- MP3, WMA en ASF
- FM tuner
- 6 EQ settings
- 1,5 GB HD
- USB
- 80 x 77,5 x 24 mm

Ik geef toch echt .ogg de toekomst
En 1.5 gig is denk ik ook vrij weinig. tis ook maar net wat je ermee wilt.
Ikzelf wil graag een speler waar veel op kan en waar ik lang naar kan luisteren ivm vele reizen.

Het is een mp3-cd speler, maar ik kocht de volgende:

Sony Series 2 D-CS901

Zijn nieuwere versie heeft ook een Tuner.

reden van aankoop: Cd's bran je zelf, 10 uur muziek met je eigen mp3's, vond ik goed genoeg,
G3 schockprotectie, sterk genoeg.

Het ding draag je aan je linker hand, de meest gebruikte bedieningen zitten in 1 knop onder je linkerduim =>zeer handig.

Het is een sport ding- daarvoor gebouwd. betekend: bestand tegen serieuze schokken, zeezand, en heel veel water.
is zelfs drukgevoelig om water dicht te zijn.

volledige metalen behuzing dan ook.

Deze speler is gebouwd voor de gebruiker die er mee wil gaan joggen en die er soms wat ruwer mee omspringt. Ik heb het nog steeds en hij doet het nog altijd perfect, al zijn de functies nogal "basis" te noemen, en bijlange niet zo uitgebreid als de mp3cd speler van Sonicblue die zelfs je muziek rangschikte op "mood", een grafische EQ had en updatable firmware...

misschien niet helemaal wat je zoekt, maar je weet nooit dat het interessant is om meerdere apparaten te beschouwen

Ik geef toch echt .ogg de toekomst
En 1.5 gig is denk ik ook vrij weinig. tis ook maar net wat je ermee wilt.
Ikzelf wil graag een speler waar veel op kan en waar ik lang naar kan luisteren ivm vele reizen.

hmm...1.5 gig is bij mekaar denk ik wel zo'n 25 uur muziek..kweetnie hoelang jij altijd reist?

en de ipod mini komt denk ik echt pas over een maand of 3 goed leverbaar ....

voor .ogg moet je bij iriver zijn, da's echt voor nerds ;)

alle mp3 spelers met harddisk bufferen/cachen dus zijn imho allemaal geschikt om mee te joggen..mijn vriendinnetje jat altijd mijn 1th gen iPod en die rent er keihard mee in het rond..no problemo....

ipods hebben volgens mij de minste bugs van alle spelers..die bestaan al zo lang..maar als ik je zo hoor ben jij het type voor een iRiver.....

Origineel geplaatst door olafmol
hmm...1.5 gig is bij mekaar denk ik wel zo'n 25 uur muziek..kweetnie hoelang jij altijd reist?

en de ipod mini komt denk ik echt pas over een maand of 3 goed leverbaar ....

voor .ogg moet je bij iriver zijn, da's echt voor nerds ;)

alle mp3 spelers met harddisk bufferen/cachen dus zijn imho allemaal geschikt om mee te joggen..mijn vriendinnetje jat altijd mijn 1th gen iPod en die rent er keihard mee in het rond..no problemo....

ipods hebben volgens mij de minste bugs van alle spelers..die bestaan al zo lang..maar als ik je zo hoor ben jij het type voor een iRiver.....

hahaha 8)
weetje wat het is...Ik ga overmorgen een jaar naar australie en dan wil ik me hele muziek collectie meenemen.
Morgen MOET ik dus een zo'n ding hebben.

Ik wil eigenlijk deze gaan halen!
iRiver HD 120 met een 20GB harde schijf

Attachments

• ihp_cccccc.jpg
    ihp_cccccc.jpg
    6,8 KB · Bekeken: 70
Origineel geplaatst door Bartology
Ik wil eigenlijk deze gaan halen!
iRiver HD 120 met een 20GB harde schijf

komt goed uit onze test, tenminste als je een beetje met computers overweg kunt want er zit geen fancy software bij

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back