Filter probleem?

demian

Ojee
Ik heb een Teisco 60f waarmee ik bliepjes maak.
Als ik de resonance helemaal opengooi en dan het filter 90% open krijg ik een lelijk bijgeluid. Tevens hoor ik ook een hoog 'brompiepje' op de achtergrond.

Ik heb een sampletje er bij gedaan, ik hoop dat het duidelijk overkomt.

Wat kan ik hier aan doen?

Attachments

• teisco_test.mp3
    70 KB · Bekeken: 84
kik

als de demo niet duidelijk genoeg is maak ik een nieuwe .. iemand die er iets zinnigs over zeggen kan?

hier is een nieuw voorbeeldje.

Wat ik doe is het filter open draaien terwijl resonance helemaal open staat.
Als het filter bijna open is gaat ie een soort van over zijn nek eventjes ..

Attachments

• teisco_test-01.mp3
    457,3 KB · Bekeken: 90
Zo.. was ik ineens van het probleem af en kon ik het niet meer reproduceren, dacht ff dat ik vreemd was.

Maar ik ben er achter, als ik de volume knop op '2' zet gaat alles goed.. tot ca '7' ook.
Daarboven krijg je dus die bij effecten.

Ik weet niet of dit zo hoort... maar ik geloof dat als ik op lager volume werk dat het dan opgelost is.

:)

Origineel geplaatst door demian
Zo.. was ik ineens van het probleem af en kon ik het niet meer reproduceren, dacht ff dat ik vreemd was.

Maar ik ben er achter, als ik de volume knop op '2' zet gaat alles goed.. tot ca '7' ook.
Daarboven krijg je dus die bij effecten.

Ik weet niet of dit zo hoort... maar ik geloof dat als ik op lager volume werk dat het dan opgelost is.

:)

Ik vermoed dat het een karaktertrekje van het filter is: waarschijnlijk zitten er één of meerdere pieken in de response van het filter bij zelfresonantie, waarbij het volume plots versterkt wordt. Als je dit signaal dan ook nog eens door een flink openstaande VCA gooit, dan zal deze gaan oversturen. En dat oversturen uit zich in die harmonischen die ineens op komen zetten.

klees deze nupas demian is zn teiscoooos alang kwijt maaaar ;
fatt filter die 60F
das toch juist karrakter in de top van zn freq ff amplitude modulatie ...vanzelf:z mmm:engel:

Back