[Yamaha] Motif en de mogelijkheden zoal...

Origineel geplaatst door Archaos
Om nog even in te haken over de Clavia Micromodular. Ik heb momenteel dus een Boss GT-6 gitaareffect; zou deze vervangen kunnen worden door deze Micromodular? Deze schijnt als synth gebruikt te kunnen worden, maar blijkt ook effecten voor gitaar te kunnen creëren. Is dit praktisch of is het spelen van akkoorden bijvoorbeeld een probleem?

P.S. sorry Maks, maar ikzelf kan helaas op dit moment niet echt een reactie over jouw vraag geven... :erm:

een micromodular kun je niet met de voet schakelen zoals een gt6 hè. en daar komt bij dat je de boel ook niet zo kunt editten als op een gt6. Anders verkoop je je Gt6 en koop je daar een Me50 en een tweedehands micromodular voor... heb je ze allebei! Alleen de pre-amps uit de gt6 ben je dan kwijt, maar aangezien je dat ding anders wilt vervangen door een micromodular vind je pre-amps niet belangrijk, toch?

Mocht je de pre-amps wel belangrijk vinden dan kun je ipv de Me50 ook een Gt3 tweedehands kopen, dat is ook een mooi ding hoor (heb er zelf een)

Ik weet idd dat een Micromodular niet met de voet geschakeld kan worden; heb echter nog wel een losse footswitch; wellicht kan ik deze gebruiken om mee aan te sturen (seq, patterns etc). En volgens mij werkt die Micromodular samen met die GT-6 (heeft ook een midi-out) ook wel lekker.

Verder wilde ik nog even vermelden dat ik met het eventueel kunnen laten converteren van die RS-bestanden wellicht nog wel een kleine vergoeding wil geven.... ;)

Re: RS7000-bestanden laten omzetten......?

Re: RS7000-bestanden laten omzetten......?

Zoals ik al eerder heb aangegeven in deze topic, ondervind ik een probleem met het converteren van RS7000-bestanden die ik nog steeds op mijn pc heb staan. Ik wilde deze gebruiken voor mijn Motif, maar dan zullen ze in een andere bestand omgezet moeten worden. En dat kan alleen maar in de RS7000, die ik dus niet meer in mijn bezit heb

'k Zou je graag willen helpen maar ik heb geen RS7000.

Wie heeft er zo'n flink-uit-de-kluiten-gewassen yummiegroovebox en wil Archaos helpen ?

Sequencer-dilemma...

Sequencer-dilemma...

Ik zit even met het volgende probleem. Ik wil binnen een half jaar wellicht weer in een bandje gaan spelen, alleen heb ik mijn twijfels of ik dan keyboard-synthesizer met mijn Motif moet gaan spelen. Ben namelijk nog niet zover dat ik moeiteloos hierin met anderen kan samenspelen. Ik zou eigenlijk voorlopig gitaar willen spelen, alleen zijn er al zoveel die dit doen; ik lijk in dit overschot dus te verzuipen en ben nog niet eens zozeer een virtuoos of riff-master ofzo.... Nou dacht ik om als tussenoplossing een sequencer te gebruiken bij het gitaar spelen, zodat ik toch nog wat extra's te bieden heb. Alleen denk ik dat het in de praktijk wel lastig kan gaan worden om het qua tempo en toepassingen in een band te brengen. Ik dacht zelf aan een MC-307 of de nieuwe Electribe EA2. Ik zou dan met een footswitch patterns en/of songmodes kunnen aansturen. Het klinkt leuk, maar is dit wel mogelijk? Wie heeft hier wellicht ervaring mee? En welke problemen kan het nog meer geven?

Verder zit ik over de Motif momenteel even met de volgende vraag;
Is het mogelijk is om de klanken uit de Voice-mode in de Pattern-mode op te nemen of moet dit eerst worden overgezet?
Ik merk dat ik het sowieso wel lastig vind om patterns in te stellen; vaak is het erg veel zoeken naar patches.

Laatst gewijzigd:
Ik zit even met het volgende probleem. Ik wil binnen een half jaar wellicht weer in een bandje gaan spelen, alleen heb ik mijn twijfels of ik dan keyboard-synthesizer met mijn Motif moet gaan spelen. Ben namelijk nog niet zover dat ik moeiteloos hierin met anderen kan samenspelen. Ik zou eigenlijk voorlopig gitaar willen spelen, alleen zijn er al zoveel die dit doen; ik lijk in dit overschot dus te verzuipen en ben nog niet eens zozeer een virtuoos of riff-master ofzo....

Als je echt een leek bent (qua speltechniek) dan is een half jaar erg kort en een heuse uitdaging (moet kunnen zeg ik altijd). Je kan natuurlijk de on-board sequencer gebruiken om moeilijke partijen, op voorhand in te spelen, en live dus hier en daar 'playbacken'. Maar dan zal je het wel lastig krijgen indien er lekker wordt gejammed en er bv een extra refrein wordt gespeeld. Eigenlijk kan je dat ook weer opvangen want met de pattern sequencer is zoiets een koud kunstje in combinatie met Master Mode.

Alleen jijzelf kan bepalen of je voldoende het klavier beheerst en als toetsenman in een band zou kunnen fungeren. Maar proberen is nog steeds een goede leerschool.

Nou dacht ik om als tussenoplossing een sequencer te gebruiken bij het gitaar spelen, zodat ik toch nog wat extra's te bieden heb.
Misschien wist je het (nog) niet maar er bestaan ook gitaarsynthesizers. Hover is niet compatibel met gitaren dus meer info kan ik je hierover niet verstrekken.

Ik dacht zelf aan een MC-307 of de nieuwe Electribe EA2. Ik zou dan met een footswitch patterns en/of songmodes kunnen aansturen. Het klinkt leuk, maar is dit wel mogelijk? Wie heeft hier wellicht ervaring mee? En welke problemen kan het nog meer geven?
Wat je met die modules zou doen, dat kan je Motif ook hoor en die heb je al gekocht. Je Motif kan worden voorzien van pedalen waarmee je bv kan schakelen naar een volgende pattern, voice, song,... (again, Master Mode is hier je vriend).

Misschien heb je geld genoeg maar bedenk dan ook eens dat meer spullen ook meer tijd vragen want die dingen nemen nu eenmaal tijd om onder de knie te krijgen. En meer spullen live, is ook meer kans op problemen e.d.

Je investeert beter wat extra tijd in het leren omgaan met je Motif.

Verder zit ik over de Motif momenteel even met de volgende vraag;
Is het mogelijk is om de klanken uit de Voice-mode in de Pattern-mode op te nemen of moet dit eerst worden overgezet?
Ik merk dat ik het sowieso wel lastig vind om patterns in te stellen; vaak is het erg veel zoeken naar patches.

Natuurlijk kan je klanken uit de voice mode in pattern mode opnemen. Je hoeft helemaal niets om te zetten. In pattern mode kies je gewoon de klank (voice) die je voor de geselecteerde track wil gebruiken. En het zoeken naar patches (voices) is helemaal niet lastig op een Motif: je kan bv via category search gaan of je gebruikt Favorites om onmiddellijk je vaak gebruikte klanken te kiezen.

En het kan nog sneller door een pattern template te maken. Bij een nieuw pattern kan je dan onmiddellijk de sporen opnemen. Hoef je helemaal geen klanken meer te kiezen.

Origineel geplaatst door Hover
Misschien heb je geld genoeg maar bedenk dan ook eens dat meer spullen ook meer tijd vragen want die dingen nemen nu eenmaal tijd om onder de knie te krijgen. En meer spullen live, is ook meer kans op problemen e.d.

Je investeert beter wat extra tijd in het leren omgaan met je Motif.

Ja, sorry helemaal mee eens! Verdiep je gewoon eerst eens wat meer in de materie.

Re: Sequencer-dilemma...

Re: Sequencer-dilemma...

en ben nog niet eens zozeer een virtuoos of riff-master ofzo....

Misschien had je beter dit keyboard gekocht, Ravensburger zou het niet beter kunnen maken ;)

Performance Assistant :halleluja

En als je het dan toch wil leren spelen, dan is een goede leraar nooit ver weg natuurlijk.

Alleen Yamaha bedenkt zoiets natuurlijk :D

Origineel geplaatst door Bass
Nou ik heb net een demo gezien van de Motif ES op de yamaha site...

..het is gewoon een keyboard met kant en klare 'phrases' en patterns en een sample functie....het is totaal geen SYNTHesizer maar een duur en uitgebreid keyboard.....

:erm:

Sorry hoor, is totall off-topic ik weet het maar; HOE KUN JE ZO KORTZICHTIG EN DOM ZIJN!!!
Je niets met een apparaat hebben, maar voor je iets zegt verdiep je er dan echt in en lees niet alleen reviews en bekijk promo-filmpjes enz...

Sorry...moest het effe kijt!

Ik ben er nog wel even benieuwd naar hoe je geluidsbanken zelf kunt indelen. Momenteel zoek ik even wat bas-sounds en deze wil ik verzamelen en onder een groep plaatsen. Weet iemand welke toepassingen hier nodig voor zijn?

Laatst gewijzigd:
Ik ben er nog wel even benieuwd naar hoe je geluidsbanken zelf kunt indelen. Momenteel zoek ik even wat bas-sounds en deze wil ik verzamelen en onder een groep plaatsen.

Op een Motif kan je je geluidsbanken (Voices en Performances) groeperen d.m.v. een categorie en subcategorie. Elke Voice heeft een categorie en subcategorie (Bass-Acoustic Bass). M.b.v. Category Search kan je dus heel snel een bepaalde categorie 'uitfilteren' waardoor je een keuzelijst krijgt die enkel Voices van een bepaalde categorie bevatten. Niet alleen Voices maar ook Performances beschikken over een categorie en subcategorie en daar werkt het op net dezelfde wijze.

De preset voices en performances beschikken allemaal over een categorie- en subcategorieaanduiding maar wat als je zelf voices en performances hebt gemaakt? Uiteraard kan je ook eigen voices en performances een categorie en subcategorie geven in Voice/Performance Common Edit.

Dus, als je je voices en performances een categorie en subcategorie geeft, kan je die snel groeperen (uitfilteren) m.b.v. Category Search.

:)

Even een ander vraagje. Hoe kan ik onder de geluidsbanken bij PLG sounds invoeren?

Die PLG banken werken enkel als je PLG-boards hebt geinstalleerd. Eens geinstalleerd werkt het laden van sounds op dezelfde manier als de overige banken.

Origineel geplaatst door Bartology
RTFM....?? ;)

Jaja; dat doe ik heus wel. Maar soms kom ik er gewoon niet uit..... =(
Zo vraag ik me ook af hoe je nou een song makkelijk kunt programmeren. Patterns lukt me wel, maar in de Song-mode lijkt het alsof ik alles weer opnieuw moet opnemen. Dit zou toch ook ingesteld met patterns kunnen worden?
En kan ik Performance ook in de Pattern- en/of Song-mode gebruiken?

Jaja; dat doe ik heus wel. Maar soms kom ik er gewoon niet uit..... =(
Zo vraag ik me ook af hoe je nou een song makkelijk kunt programmeren. Patterns lukt me wel, maar in de Song-mode lijkt het alsof ik alles weer opnieuw moet opnemen. Dit zou toch ook ingesteld met patterns kunnen worden?
En kan ik Performance ook in de Pattern- en/of Song-mode gebruiken?

Was ook wel een beetje flauw van mij, hier is het forum tenslotte voor.
:biertje: en :bekdicht:

Back