Lowlands

Origineel geplaatst door Slipperman
en slippah schud gezellig mee :):doei:

Wous schud ook lekker meej :doei::):doei::):doei:

Het wordt dan voor de ingang verzamelen en gaan dan gaan we ergens anders naar toe?

Kheb me wel een beetje vermaakt. Maar lang niet de hele tijd. Ik vondt soulwax goed (heb wel een stuk gemist), ze hadden flink wat ouwe bakken op het podium staan (MS-20, Moog Source, etc), maar wat ze er mee deden was nauw ook weer niet zo bijzonder.
Jeff Milles draaide best goeie platen alleen het geluid van de speakers voor week een fraktie af van het geluid van de speakers achter. Dus dat klonk erg verrrot als je in het midden staat. Verder kan ik me geen namen herinneren.
En de backstage is erg relax!!! Dan kan je de mensen massa dus lekker ontwijken, allemaal snelle tussenweggetjes en gratis drinken. Het acid gebeuren in de India tent vrijdagavond viel tegen. Zijn we niet zo lang geweest.

Heeft iemand nog de verslaggeving op NL3 gevolgd? Die was echt om te huilen zo slecht. Met als absolute dieptepunt het moment waarop werd overgeschakeld naar "Ricardo Villalobos".

1. De presentatrice in de zaal vertelt dat ze bij Ricardo Villalobos staat, bekend van zijn beukende techno bla bla bla... en oh ja, ze wilde dat ze oordopjes had meegenomen
  2. Vervolgens kijk je tien minuten naar een compleet andere en voor mij onbekende DJ, die best lekker maar heel rustig draaide
  3. Vervolgens vertelt de presentatrice in de studio dat de muziek zo rusig was omdat "zoals elke goede DJ ook Ricardo Villalobos zijn set rusig opbouwt"
    [/list=1]

Da's toch jammer, konden ze nou niet iemand vinden die er iets meer vanaf wist?

Origineel geplaatst door Max Menace
THEO !!
Jaja.. die Theo is me er eentje.. Die raak je altijd kwijt als ie mee is :D :D

Ik moet zeggen dat ik me uitstekend vermaakt heb daarzo.. (en dat Pappa Roach ipv The Lost Prophets speelde kon ik toch echt niet jammer vinden!)

Nog mensen naar Lowlands geweest?

Nog mensen naar Lowlands geweest?

Ikke wel in ieder geval. Mijn voeten doen nog zeer en het "Theoooo?" galmt nog door m'n kop, maar zal toch ff vertellen wat ik zoal gezien heb:

Extince & Opgezwolle: de eerste optredens die ik gezien heb op Lowlands 2004 waren van onze hollandse jongens :) Ik vond het wel goed gemaakt op zich, hoewel ik er geen cd van zou kopen

Mylo: Jaja, deze uit schotland afkomstige formatie wordt vergeleken met Royksopp maar kan dat toch niet echt waarmaken. Stonden met (bas)gitaar en live keyboards op het podium. Wel ok, en natuurlijk "Motherfuckers gonna drop the pressure!" wat gewoon een geweldig nummer is.

Groove Armada: Wat al duidelijk was op hun laatste plaat lieten ze hier nog maar een zien: Groove Armada doet ook rockliedjes. Zelf vind ik hun dance platen toch leuker maar live voor een lowlandspubliek was dit toch zeker niet slecht. Geen "At the River" helaas :( maar dus wel met live band (gitaar, percussie, toetsen, zang)

Chemical Brothers: Voor mij het hoogtepunt natuurlijk :) Hoewel ze, net als Underworld, voornamelijk leunen op bekende hits was de lichtshow en het geluid van zo hoge kwaliteit dat alle eventuele minpuntjes gauw vergeten zijn. Ze speelden een selectie van tracks van alle vier hun albums met nog een nieuwe track met sample "You are all my children now!" en natuurlijk Private Psychedelic Reel op het eind (inclusief Tom's amazing hardcore gillende synth solo op het eind. Helaas heeft hij geen lang haar meer want dan stond hij er echt bij als een metal gitarist ;) btw wie weet trouwens welke synth dat is?)

Jeff Mills: De Bravo tend stond de hele zondagnacht op z'n grondvesten te schudden met achtereenvolgens Bart Skills, Alter Ego en Jeff Mills. Laatsgenoemde draaide een lekkere set van twee uur die leek te zijn opgebouwd uit verschillende delen waartussen af en toe even een rustpunt zat, waarna er weer op een andere toon verder gegaan werd. Uiteindelijk nog even een flinke solo op een opgevoerde 909 en het feest was compleet. :)

en nou eerst slapen!! :Z

Het was wel vet; wel vervelend weer vrijdag en daardoor een vieze grond het heel weekend. Voor de rest alles okee natuurlijk. 38 bands gezien :P . Eigenlijk bijna alleen maar rock en aanverwante, geen dj's of electro of zo.

Iemand ook Stijn gezien trouwens? Een Belgische solo-artiest, Setup: drumcomputer, MS-20, wat midi-spul, Korg en Roland-synth (ik kon geen types zien verder). Daar deed hij best wel gave dingen mee. De enige die zijn electronica zo goed gebruikte (hoewel het optreden eerder gezellig was dan de muziek goed, maar dat terzijde). En Archive: drie toetsenisten on stage! Niet dat die veel deden, het was eerder Pink Floyd-achtig layeren, maar ook dát terzijde.

Maar springen bij punkbands vond ik toch het leukste. :W

hebben jullie die gasten met de THEO sjablonen nog gezien?

the Chemical brothers waren echt supervet, ik stond ergens helemaal vooraan (leuk, die lopende doepfer sequencers:)

Stijn was ook erg leuk, heeel erg gay, met die rare rode lakschoenen enzo... en dat prince achtige gegil:P
en de superdiepe 808 geluiden !!!

mr. Volt

THEOOOOOOOOOO..... 8)

WIE o WIE heeft mijn piratenvlag geript? En dat nog wel in de allerlaatste nacht... grrr :(

Ik vond freestylers GOED! Sterker nog: ik ga een CD kopen omdat ze me op lowlands overtuigd hebben!
zo!

Op TV gezien;
Vond die belg maar suf, Stijn, jemig meneer denkt dat hij een electro-artiest is, nou sorry, om miss kitten te halen moet hij nog ff doorgaan. Vond het allemaal een beetje te gelikt, zeker zijn schoenen.

Verder even feestloos geluisterd, wordt mijn inziens gehyped tot en met, is echt nog immer zoals ze 7 jaar geleden optreden, pff, gasten moeten gewoon die festivals overslaan of niet meer gevraagd worden. Ze vallen simpel weg in herhaling of het is mr Maxieee Jazz?

Maar ja ben er dus niet geweest laatste keer schaam was a994 wat mij toen is bijgebelven was biohazard, jezus.. doet nog pijn

Lowlands was dit jaar wel heel prettig:

leuk:

Otto Otgel : http://www.ottoorgel.nl
Rejo
De koude kermis: nog mensen met hun hoofd in een wasmachine of koelkast gedoken?

slecht:

Joost van Bellen, draaide de eerste 20 minuten belachelijke jaren 80 platen, later werd het stukken beter
Ardvark, lang geleden dat ik iemand zo slecht heb horen draaien

Als ik m'n korte geheugen weer wat terug heb ik misschien nog wel wat namen :confused:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door cns
Op TV gezien;
Vond die belg maar suf, Stijn, jemig meneer denkt dat hij een electro-artiest is, nou sorry, om miss kitten te halen moet hij nog ff doorgaan. Vond het allemaal een beetje te gelikt, zeker zijn schoenen.

haha, miss kitten en electro :dubbel: Das wel een heel slecht voorbeeld. =(

Nauw ik heb eigelijk maar heel weinig gezien. En van wat we wel gezien hebben, is het meestal maar een stukkie geweest omdat het toch niet echt goed was.

Miss Kittin is op zich wel cool, maar luister maar eens een CD van dr. Na 3 nummers ben ik dat zeurderige nasale stemmetje van haar behoorlijk zat. Wie denk ze wel niet dat ze is?! Anne Clark???

-C-

Re: Nog mensen naar Lowlands geweest?

Re: Nog mensen naar Lowlands geweest?

Origineel geplaatst door King of Snake
Jeff Mills: De Bravo tend stond de hele zondagnacht op z'n grondvesten te schudden met achtereenvolgens Bart Skills, Alter Ego en Jeff Mills. Laatsgenoemde draaide een lekkere set van twee uur die leek te zijn opgebouwd uit verschillende delen waartussen af en toe even een rustpunt zat, waarna er weer op een andere toon verder gegaan werd. Uiteindelijk nog even een flinke solo op een opgevoerde 909 en het feest was compleet. :)

Ik het 2de uur bijna helemaal gehoord. Goeie platen. Vooral dat ene kraftwerk nummer!
Maar had jij geen last van het geluid??? Er was een vertraging tussen de speakers voor en achter in de zaal, dus
het klonk de hele tijd of ie niet kon mixen. Ook danste het niet zo relax. Later toen we ff voorin gingen kijken, viel dat niet meer op.

Back