Tb-303

Ergens in 97/98 had ik er genoeg van..de sound was te eenzijdig en het apparaat teveel geld waard...dus heb ik hem verkocht (aan mr.the moderator keynote), zonder enige spijt want ik kon er een Clavia Nordrack en een JS30 sampler van kopen...en dat was toen heel wat :D

Nu ben ik wel benieuwd naar jouw acid nummers van toen.

stiekem had ik die 303 van de kringloop hier nog wel willen hebben..

snap je niet he, dat ding is dus gratis door iemand gedumpt daar die waarschijnlijk niet wist wat ie had..

maar zullen de tbtjes over pak m beet 10 jaar meer waard worden of zal t blijven schommelen tussen de 900-1200?

Ik ben ook nog steeds erg blij met de mijne, ook al heb ik er nog niet zo heel veel mee gedaan tot nu toe....

Wel heb ik hem direct "gemodificeerd" (mooie rubberen voetjes eronder om verschuiven tijdens het tweaken tegen te gaan :D)

Maar toch, RSB, wat is nu de meerwaarde van een tweede 303? Is dat handig met live optredens of zo?

Maar toch, RSB, wat is nu de meerwaarde van een tweede 303? Is dat handig met live optredens of zo?

Je kan dan twee 303 basslines doorelkaar laten lopen:dubbel:
Nee ff geen gein...luister eens naar Hardfloor, Kai Tracid(die heeft er een stuk of 6 a 8), 1 continue donkere 303 en 1 tweaker.....als je die 2 goed programmeert dan krijg je een super mooi gelayerd effect. En daarnaast is je 303 bassline niet meer monophonic....

Je kan dan twee 303 basslines doorelkaar laten lopen:dubbel:
Nee ff geen gein...luister eens naar Hardfloor, Kai Tracid(die heeft er een stuk of 6 a 8), 1 continue donkere 303 en 1 tweaker.....als je die 2 goed programmeert dan krijg je een super mooi gelayerd effect. En daarnaast is je 303 bassline niet meer monophonic....

Thats it ;) en mijn hele thuis setup is live-gericht.
Ik heb niet eens meer een PC in me hok en daar ben ik reuze trots op!

nou die kant wil ik dus ook op.eigenlijk moet me studio mobiel zijn en zo on-stage kunnen worden neergezet.helaas ben ik nog wel aan het sparen voor een echte 303 maar of die er ooit komt....denk het wel.

(off-topic)
@rsb hoe regel jij je triggering? werk je net als ik met zowel analoog & digitaal?

Voor mij geldt hetzelfde, ook geen computer meer in de studio al een hele tijd. Mac is verhuisd naar de woonkamer om plaats te maken voor step sequenced apparaatjes, waaronder dus dus 303.

Bevalt prima zo! :okdan:

(off-topic)
@rsb hoe regel jij je triggerng? werk je net als ik met zowel analoog & digitaal?

Ik trigger de TB303 met zijn eigen sequencer die ik weer gelijk laat meelopen met de rest door middel van DinSync.

Hellaas heb ik een Digi HD recorder idd (Tascam) Ik had graag Reel-to-Reel gedaan maar wat een gedoe. pfff
En de monomachine is natuurlijk digitaal maar die is ook te koop (1300euro)
Het meeste is hier wel van voor 1984 en dus meestal wel analoog.

Damn, die is nieuw

De mijne ziet er nét zo uit.
Minus die lelijke mods en voor een interessantere prijs dan die op eBay.

Voor een devilfish zou ik die prijs mss nog kunnen neerleggen ...
Alhoewel: ik denk dat ik genoeg heb met één 303. Ik denk dat ik dat geld dan liever investeer in iets nieuws.

1 van de mijne is ook bijna als nieuw, de andere is behoorlijk afgeragd. Ik heb ze allebij samen voor iets meer als de vraag prijs van die 303 met midi op ebay.

Een devilfish zou ik nooit kopen, omdat ik de klankverandering mods niet mooi vind klinken. De afgeragde 303 heeft wel vco out, vcf audio in, vcf cutoff in, zodat die op de modulair aangesloten kan worden.

Damn, die is nieuw

Ik heb ook 2 TB's. 1 daarvan heeft de slijtage op de juiste plekken zitten :P, en die gaat ook altijd mee tijdens livesetjes. De andere is helemaal hagel nieuw in doos met alles erop en eraan. Orginele handleiding, chord shift wheel, tasje, zo'n kaart met troubleshoot en piepschuim :halleluja. Heb deze gekocht in 1 deal met een TR606 die ook helemaal nieuw in doos was (ook alles erop en eraan). Echt een unieke set.

Back