Tb-303

voor de sfeer maar n oud fotootje van de mijne :)

DSC01023.jpg

kunnen ebayers m mooi gebruiken voor hun scam :)
DSC01024.jpg

Je bedoeld de foto's of de bakkies.

Ik vind de foto's niet zo scherp.

Na tientallen pogingen, toch eentje gelukt, leve digitale cameras :)

Attachments

• DSC00184.jpg
    DSC00184.jpg
    131,4 KB · Bekeken: 118
hmmm.. nieuwe batterij contacten in mn 303 gesoldeerd, helaas doet ie t nog niet op batterijen... :(:(
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit getest of die van mij het met batterijen doen... patterns ben ik dus sowieso altijd kwijt maar ik vind een 303 zo makkelijk proggen dat ik die zo weer erin zet of anders wel een andere deuntje uitvind.

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit getest of die van mij het met batterijen doen... patterns ben ik dus sowieso altijd kwijt maar ik vind een 303 zo makkelijk proggen dat ik die zo weer erin zet of anders wel een andere deuntje uitvind.

mmm, dan maak je vast wel hele makkelijke lijntjes.

als ik live ga ben ik meestal 2 dagen bezig met lijntjes van op papier overzetten in de tb

Doe dan gewoon zoals de échte mannen:
Willekeurige lijntjes indrukken en dan maar hopen dat je iets leuks hebt.

Zo doe ik het alleszins :z (eventueel alleen met de noten v/e bepaalde toonaard)

In het begin vond ik het programmeren van 303-lijnen wel lastig, zeker omdat ik niet zomaar lukraak wat toetsen inram.

Wat ik zelf doe, is eerst de noten invoeren in de Pitch Mode op de 303. Vervolgens pak ik dan een TR-stepsequencer (808 oid.) en voer daar dan de beoogde posities van de noten in. Zo wordt het heel overzichtelijk op welke plaatsen de noten binnen de 303-sequence komen te staan en kun je gewoon naar de posities van de lampjes op de TR kijken en is het een kwestie van deze posities overnemen op de 303 in de Time Mode (lampje aan op TR = noot op 303; lampje uit op TR = rust of verlengde noot op de 303). Werkt bij mij prima. :)

In het begin vond ik het programmeren van 303-lijnen wel lastig, zeker omdat ik niet zomaar lukraak wat toetsen inram.

Wat ik zelf doe, is eerst de noten invoeren in de Pitch Mode op de 303. Vervolgens pak ik dan een TR-stepsequencer (808 oid.) en voer daar dan de beoogde posities van de noten in. Zo wordt het heel overzichtelijk op welke plaatsen de noten binnen de 303-sequence komen te staan en kun je gewoon naar de posities van de lampjes op de TR kijken en is het een kwestie van deze posities overnemen op de 303 in de Time Mode (lampje aan op TR = noot op 303; lampje uit op TR = rust of verlengde noot op de 303). Werkt bij mij prima. :)

Zou je dat van die verlengde noot eens willen uitleggen?
Ik doe dat namelijk door 2x achter elkaar dezelfde noot in te programmeren en dan een slide op de 1e noot te zetten.

Misschien is jouw manier makkelijker :peukie:

Het is heel gemakkelijk. :)

Je hebt drie Time Mode-knoppen naast elkaar: Noot, verlengde noot, rust. Zie het bijgevoegde plaatje. De verlengde noot is dus de middelste Time-toets.

Attachments

• 303 Time Mode.JPG
    303 Time Mode.JPG
    13,5 KB · Bekeken: 120
Ah ja oké, dan doen we het op dezelfde manier.
Ik dacht al dat je een simpelere manier had gevonden :)

Bedankt voor de uitleg (inclusief plaatje!) :D

Ah ja oké, dan doen we het op dezelfde manier.

Ik doe dat namelijk door 2x achter elkaar dezelfde noot in te programmeren en dan een slide op de 1e noot te zetten.
lijkt mij een andere manier hoor :p
maar het eindresultaat is identiek

nog makkelijker is in realtime,

terwijl hij loopt op clear drukken
start de metronoom
en met write/next stel je de noten in
da lukt met inhouden, maar als je lui bent hou je gewoon de eerste noot in je rij vast en dan krijg je ook lange noten als je op write/next duwt
neit meteen goed, begin gewoon opnieuw.., moet niet op stop duwen.

lijkt mij een andere manier hoor :p
maar het eindresultaat is identiek

nog makkelijker is in realtime,

terwijl hij loopt op clear drukken
start de metronoom
en met write/next stel je de noten in
da lukt met inhouden, maar als je lui bent hou je gewoon de eerste noot in je rij vast en dan krijg je ook lange noten als je op write/next duwt
neit meteen goed, begin gewoon opnieuw.., moet niet op stop duwen.

Inderdaad. Ik was daarnet terug achter mijn 303 gekropen (als ik erover praat, krijg ik altijd jeuk in mijn vingers) en toen heb ik zoals je zegt ondervonden dat het een andere manier is. Jouw manier is makkelijker :)

Die realtime manier heb ik trouwens nog nooit geprobeerd.
Wel handig, eigenlijk. Dat is voor vanavond :W

zijn er hier mensen die hun 303 van midi voorzien hebben of aan een midiconvertor hebben gehangen? Of vinden jullie dit zonde, vanwege de 303 sequencer.

Gagarin.

... maar kan toch gemakkelijk zijn voor lives

mjep die van mij hangt aan een convertor, maar ik zie niet dat dit veel invloed heeft, vermits hij enkel meevolgt op de klok. Programmeren doe je nog altijd op de sequencer van de TB zelf.

zijn er hier mensen die hun 303 van midi voorzien hebben of aan een midiconvertor hebben gehangen? Of vinden jullie dit zonde, vanwege de 303 sequencer.

Gagarin.

... maar kan toch gemakkelijk zijn voor lives

Met midi je TB proggen is toch echt een beetje anders vind ik.
Vooral in de slides denk ik het te horen.
groet,
Maarten

in '89 verkocht ik er eentje voor 300 gulden en geen cent minder,maar die deed ook raar in track play.toch ging hij de deur uit ondanks die mededeling.
hebben ze dat vaker dat ze random aan de bak gaan?

ik programmeer hem altijd als volgt.
ik speel een baslijn in op m'n midi keyboard met gewoon een bassgeluid uit een synth. effe strak trekken. dan open ik die miditrack en dan kan ik heel makkelijk de posities en lengtes van de noten invoeren in de 303
*D

Back