Tb-303

303 hoes

303 hoes

Dikste hoes voor een acid plaat is toch de CartonBass van de Acid Junkies! :dj:

Je eigen kartonnen 303 bouwplaat! 8D

Attachments

• Acid Junkies A.jpg
    Acid Junkies A.jpg
    150,5 KB · Bekeken: 134
  • Acid Junkies B.jpg
    Acid Junkies B.jpg
    135,5 KB · Bekeken: 134
  • CartonBass.jpg
    CartonBass.jpg
    107,7 KB · Bekeken: 129
hallo, Ik heb ook een mooi TB'tje en vraag me af of een Doepfer MSY-2 midi/sync beter is dan een D-tronics ? de laatste heb ik maar ik vind dat mijn TB niet echt goed volgt...mischien is dat een algemeen probleem en niet beter te krijgen???

Mvg

hallo, Ik heb ook een mooi TB'tje en vraag me af of een Doepfer MSY-2 midi/sync beter is dan een D-tronics ? de laatste heb ik maar ik vind dat mijn TB niet echt goed volgt...mischien is dat een algemeen probleem en niet beter te krijgen???
Mvg

Ik heb een msy-2 waar de 808 en 909 aanhangen en ben er tevreden over.

Ik heb ook een MSY2 en die werkt prima met Sync. :)
Ik moet er wel bij vermelden dat het wel een must is om er een adapter aan te hangen. Volgens de handleiding zou het zonder ook moeten werken maar bij mij is dat niet het geval.

Inderdaad, dat is bij mij ook niet het geval, de sync ledjes branden dan wel (iets zwakker dan met adapter) maar het signaal is dan blijkbaar niet sterk genoeg om mijn gear mee te laten lopen.

Doepfer / D tronics

Doepfer / D tronics

hallo, Ik heb ook een mooi TB'tje en vraag me af of een Doepfer MSY-2 midi/sync beter is dan een D-tronics ?

Ik heb ook de D-tronics (die dude woont bij mij om de hoek, hahaha) voor 808 + 303 en loopt gewoon strak mee met het andere MIDI stuff...

Volgens mij maakt het echt geen hol uit en zijn Doepfer en Dtronics allebei prima.

Volgens mij maakt het echt geen hol uit en zijn Doepfer en Dtronics allebei prima.

Ok bedankt weet ik dan,... vind het wel een beetje kut dat hij na een BAR of 3 achter lijkt te lopen met de rest, vooral als ik aan de knopjes begin te draaien...zou er iets mee mis zijn? CPU ofzo?:frons:...heb een weekje verlof, ga het grondig testen:doei:

Ok bedankt weet ik dan,... vind het wel een beetje kut dat hij na een BAR of 3 achter lijkt te lopen met de rest, vooral als ik aan de knopjes begin te draaien...zou er iets mee mis zijn? CPU ofzo?:frons:...heb een weekje verlof, ga het grondig testen:doei:

Hoe strak loopt hij als je dtronics er niet tussen zit?

Je bedoelt gewoon uit zichzelf dan? hoor ik niks mis mee, dan loopt ie lekker, wel spijtig dat als ik hem naast een loopje leg en probeer te matchen met de tempo knop het maar even gelijk is en dan wijkt ie weer af om hem dan weer bij te moeten draaien, gewoon nooit stabiel genoeg, kan je bezig blijven hehe...ik zal er mischien een Kenton kit in laten bouwen dan hoef ik me er hierover niks meer van aan te trekken..doeiiiii

Ja maar dat komt omdat ie nooit nauwkeurig in te stellen is, heeft niets met stabiliteit te maken denk ik. Je zou dit wel kunnen testen door hem als slave aan een andere din/sync master (ipv via de dtronics) te hangen (606/202/808/909/707/727 of zefls mobius) misschien heb je een van die apps.

is er eigenlijk een softsequencertje dat zo werkt als de seq. van de 303 en midi uitkakt?
Of moet dit een eigen softdraadje?

is er eigenlijk een softsequencertje dat zo werkt als de seq. van de 303 en midi uitkakt?
Of moet dit een eigen softdraadje?

nee, geen enkele soft doet perfect de 303 sequencer na.
er bestaan wel dingen die erop lijken, kan niet op de naam komen maar is al ter sprake geweest op het forum.

ooit zal ik dat eens zelf maken (als niemand me voor is) denk ik.

Seq-303 blijft handig! Na ruim 10 jaar heb ik nog steeds niet een vergelijkbaar programma gezien. Die andere twee zijn overigens ook wel geinig.

nee, geen enkele soft doet perfect de 303 sequencer na.
rammel rammel?

maar een soft sequencer doet wel pcies DAT wat men bij de 303 seq voor ogen had destijds :geslaagd:
want je hoeft me echt niet te vertellen dat ze het toen bewust zo brak hebben gemaakt... jwt!?

dan heb je het voornamelijk over de manier van proggen neem ik aan?
waarom zou je je zo willen beperken door zo'n stapje-stapje seq?

technisch gezien zou er via midi dergelijke info kunnen worden uitgepoept maar dan moet de synth wel portmento hebben nutuulk... (porta aan en uit zetten is nutuulk ook een midi boodschap)

rammel rammel?

maar een soft sequencer doet wel pcies DAT wat men bij de 303 seq voor ogen had destijds :geslaagd:
want je hoeft me echt niet te vertellen dat ze het toen bewust zo brak hebben gemaakt... jwt!?

Ik denk dat ze het bewust zo hebben gemaakt en voor sommigen werkt die sequencer nog steeds erg intuitief. Dat sommigen dat in de huidige cubase/ableton etc. tijd brak vinden is een tweede.

Back