Je vriendin/vrouw

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
"Is het een leuk ding? Anders ga ik hem wel ophalen hoor! Oh een MIDI-interface? Nee doe zelf maar dan."

Volledig open en eerlijk. Nu heb ik ook wel het geluk dat ik zo nu en dan wel eens iets krijg van een fabriek, dus het valt allemaal niet zo op. Mijn ex-vrouw wilde zo nu en dan wel eens iets aan me geven (lees: betalen) en mijn huidige vriendin werkt mee en maakt graag muziek, al vindt ze synths wel interessant, maar niet zo leuk om te bespelen. Maar dit is dan ook de ideale... ze slaapt zelfs door mijn gesnurk heen :)

Wout

Mijn modulars groeien heel langzaam. Daar heeft ze eigenlijk nooit iets van gezegd. Telkens maar een moduletje in de post. :)

Tot ik een AX-73 kocht. "Wow! Die is groot! Die moet wel duur zijn! Is dat wel verstandig?" Terwijl die modulars veeeeel duurder zijn.

Ik wou een synth kopen ik zeg "schat deze is dope, vette sound alles" ze zegt "maar je hebt al een mixer"

ja en dat moet ik dan allemaal gaan uitleggen

Wij wisselen het kopen van "spulletjes" af. Soms kopen we wat voor het algemeen nut, soms koop ik wat leuks, soms koopt m'n vriendin iets voor zichzelf.

Nou heb ik bijv. een koptelefoon gekocht en zij wil graag zo'n Ab King :kroon: Pro (niet lachen!)
Dus gaat zij lekker zoeken naar zo'n ding. Ik hoor d'r toch niet meer puffen, met die doppen op m'n oren :D

Nu is de volgende aankoop een stelletje puike monitor speakers. Dus ik zet een plaatje ervan op de computer, praat er veel over, laat ze 's zien, leg uit waarom 't Mackies moeten zijn en geen Behringers enzo... (begin dan niet over frequentie curves en basrespons, maar noem het lekker geluid en volle klank).

Nou, ze is al gevallen voor het uiterlijk. Zeg nou zelf, Mackies zijn ook mooi :)

Nu is het alleen zo dat we binnenkort gaan verhuizen. En dat kost *veel* geld.
Dus we zetten de luxe aankopen ff op een laag pitje.

En dan gaan we ondertussen verder met "masseren": ik heb 'r meegenomen naar een open dag van de SAE.
Dodelijk saai voor d'r, dus ik hield het kort. Maar we namen natuurlijk ff een kijkje in de Digitools studio.
Nah, goeie zet: "Zo, wat een leuke kamer." "Ja schat, zoiets wil ik ook van de nieuwe hobby kamer maken."

Dus als er centjes overblijven van de verhuizing, dan komen er waarschijnlijk wel leuke monitor speakertjes.
En een sofaatje tegen de achtermuur... en een geinig bureautje enzo...

Ik eis niks op, dat werkt averechts. Bovendien heeft zij veel meer verstand van geld dan ik. :)
Maar met wat subtiele acties kom ik een heel eind... :engel:

Toverwoord: gescheiden rekeningen.
Ik zou er niet aan moeten denken om alles uit een 'gezamenlijke' pot te moeten betalen; dan moet je je iedere keer weer verantwoorden. Maar mijn vriendin maakt zich niet zo druk om mijn financien. Ik ben eerder verantwoording schuldig als de hoeveelheid apparatuur qua formaat & totaalomvang te groot dreigt te worden.

Inmiddels is het wel zo dat ik grote aankopen een beetje uitstel/afstel, omdat ik mijn vriendin ten huwelijk gemeend te hebben moeten vragen. En als je weet wat fotografen, ringen en dat soort ongein kosten verdwijnen visioenen van rijk gevulde studio's, fraaie auto's en home theaters als sneeuw voor de zon. Oh well, alles voor het goede doel... ;)

basicsys & olaf, ik denk dat het wondermiddeltje is. Muzikanten aller landen, laat uw openingszin zijn: hoi, ik ben muziekfreak, en ik zoek nog een spiegologe :luv: Maar als student is het natuurlijk makkelijker... Als je je aankopen moet verantwoorden, dan blijft het moeilijk. Maar dat lijkt me nog niet eens het moeilijkst; de tijd is toch wel cruciaal.

Als een vrouw het idee heeft dat er meer aan de knoppen gedraaid wordt van de Virus dan van haar Juno (euh... Yoni), dan is het mis :doei:

Ach, en aan alle vrijgezelle synthfreaks zou ik zeggen: probeer het eens met de opmerking dat je toetsenist bent, en vingervlug met twee handen; zonder kramp te krijgen.

Serieus worden kan altijd nog :engel: :biertje:

Ik was al een jaartje of tien muzikant toen ik mijn vriendin leerde kennen. Dat is nu 12 jaar geleden. Het is een groot muzikantencliché: ik gaf haar gitaarles... Na vijf lessen is ze noooooit meer weggegaan.

Zij wist dus vantevoren met wat voor soort 'nutty professor' ze te maken kreeg. Iets aanschaffen is nooit een probleem - maar iets verkopen wél! Sjeemig, ze vond het helemaal niet leuk toen ik de MS20 & MS50 set had verkocht. Die vond ze er zo mooi uitzien... Ook 'mist' zij de Fostex 4 track recorder nog steeds.

Ik heb haar de werking van de Minimoog uitgelegd, en het is altijd heel stoer om muzikanten-visite te verrassen met haar synthesizer-knowledge. Zij weet ook heel aardig hoe de Soundcraft Ghost mixer werkt want haar Numark platenspeler zit er op aangesloten. (mijn studio bevindt in de huiskamer)

Een slijmerig verhaal maar het is écht waar! :luv:

Als ik met m`n "apparaatjes" bezig ben....ben ik als een kind zo blij....daar word zij erg blij van. Af en toe word ze wel moe van m`n gearverslaving, maar als ze dan ziet hoe blij ik ben..... :D

Laatst heeft ze een apparaat van mij gekocht (vriendenprijsje), zodat ik een ander kon kopen. Ik mag het door haar gekochte apparaat lenen (want zij doet er toch nix mee 8o) )

Zoals Hanz zei, een gescheiden rekening scheelt. Van m`n "zakgeld" koop ik wat ik zelf wil...en zij ook!

M`n vriendin werkt onregelmatig, waardoor ik met m`n regelmatige baan genoeg tijd heb om lekker los in het bonkhok te kunnen gaan.

Muziektechnisch denkwerk (schema`s voor patches etc.) doe ik naast haar op de bank en ik ben grooveboxfan omdat m`n vriendin dat is... ("m0n0???....die maakt muziek....nee niet in het bonkhok...op de bank.... ja met zo`n groevendoos ofzo....ja wel gezellig...hij zegt alleen weinig terug....hahahaha....ja ik pak zo wel de vocoder....miscchien dattie dan wat hoort...haha)(dat was een flard van een telefoongesprek van vriendin met beste vriendin)

Van electronische muziek (behalve Kraftwerk :okdan: ) houdt ze totaal niet, verder verschillen we in een hoop opzichten, daarom gaat het waarschijnlijk al bijna 5 jaar goed :luv:

edit: alinea`s

Wij zijn momenteel zo klein behuisd dat mijn 'studio' gewoon in de leefkamer staat, ergens tussen de tv en de sofa. Ik speel dan met hoofdtelefoon en m'n vriendin zit in de sofa TV te kijken of te tekenen aan de plannen voor het huis in aanbouw (VERbouw eigenlijk). Af en toe ga ik eens kijken of mijn nieuwe studio er nog wel op staat :D maar voor de rest... we zitten toch altijd samen en dat is voor de meeste vrouwen wat telt. En het geld... idd gescheiden rekeningen is het beste. Ik zeg altijd wel wat ik wil gaan kopen op voorhand en dat vindt ze goed. Ik zou me trouwens heel slecht voelen als ik moest gaan excuses of smoezen verzinnen om iets te kunnen kopen.
Maar deze is anderszijds wel goed gevonden...es kijken of dat bij mij ook werkt. :)
M0n0L0g1C
Laatst heeft ze een apparaat van mij gekocht (vriendenprijsje), zodat ik een ander kon kopen. Ik mag het door haar gekochte apparaat lenen (want zij doet er toch nix mee )

Mijn vriendin was dit weekend heel lief. Ik had goedkoop een tv op de kop getikt en toen zei ze dat ik best iets voor mijn muziek mocht kopen.. Dus meteen een geluidskaart gekocht! :)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Tot ik een AX-73 kocht. "Wow! Die is groot! Die moet wel duur zijn! Is dat wel verstandig?" Terwijl die modulars veeeeel duurder zijn.

Mijn vriendin werd ook helemaal humeurig toen ze mijn AX-73 zag. Een regelrechte scheldpartij viel er te horen toen het geen digitale piano bleek te zijn. Misschien zien vrouwen er iets vrouwonvriendelijk in of zo.
Ze heeft ooit dwarsfluit gespeelt en vind electronische muziek maar niets...:(. Maar de laatste tijd merk ik toch enige fierheid als ze over mijn dj sets praat :).

Ze is bezig aan haar 3e jaar psychologie. We wonen nog niet samen, maar ik denk dat dat nog wel problemen gaat geven. Gelukkig heeft ze ook hobby's zoals turnen en ballet, en de geldverslindende bezigheid; shoppen met de vriendinnen, en ik word meestal ook behoorlijk humeurig als ik de rekeningen zie. Gescheiden rekeningen zullen we dus altijd behouden.
Maar daarbuiten zijn we al 3 jaar heel gelukkig met elkaar :luv: , en ik denk dat dat nog heel lang gaat duren.

Ik zit in de bijzonder luxe positie getrouwd te zijn met een vrouw die liever een muziek- dan een kledingzaak binnenstapt.
Mijn vrouw zit zelf regelmatig achter de toetsen en knoppen en komt ook zelf met gear-wensen.
Het aanschaffen van nieuwe instrumenten etc. is dus ook iets dat we samen bepalen.
Het leuke is vooral dat we allebei enthousiast en blij zijn als we weer eens wat gaan halen bij onze muziekboer.

groet

Tom

en de geldverslindende bezigheid; shoppen met de vriendinnen

:) :) Hier heb je ook wel een goede. Ik denk dat vrouwen ongeveer net zoveel uitgeven aan 'de hobby', alleen geven ze het anders uit.

Bijvoorbeeld het winkelen, als ze gaan shoppen kopen ze op zich niet zo heel erg veel, maar ze gaan uiteraard wel iedere twee weken.
En heb je wel eens in de douche gekeken. Heb ik slechts een klein schapje nodig voor mijn tandpasta, tandenborstel, potje zeep, shampo en gel, kan je er voor haar rustig drie of vier extra schappen inbouwen.

Origineel geplaatst door kris renton
Ze is bezig aan haar 3e jaar psychologie.

Wow, ik hoop echt dat je één van de weinige psychologie studentes hebt getroffen die de rest van de wereld NIET als studiemateriaal zien. Ik ken een paar mensen die psychologie studeren en ik vind dat ze niet meer normaal sociaal kunnen functioneren. Dit is trouwens géén diss richting je vriendin kris :).

Ontopic:

Ik had een vriendin en toen ik liep te twijfelen of ik wél of geen future retro 777 aan zou schaffen zei ze dat ik dat gewoon moest doen, omdat ik het zo graag wilde (en zij misschien van mijn gezeik af zou zijn ;)).
Dat vond ik wel cool van dr.

Verder is er weer een vacature! www.help-C-aandevrouw.nl voor een intakeformulier :)

-C-

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back