Ik probeer je mee te nemen in mijn gedachtegang (of kronkel...)
Ik was juist van plan alle amp & efx modeling links te laten liggen en terug te keren naar pedaaltjes. Ik heb een doos vol overdrive's en distortions getest van mijn broer, en onlangs wat spul van Joyo gekocht (Harley Benton).
Ik heb een Boss DS-1, Joyo Ultimate drive, Classic Chorus en de AC tone als analoge amp simulator op het einde van het signaalpad. Ik heb een Marshall 30 watt buizen versterker staan, maar heb te weinig gelegenheid deze open te draaien (kleine kinderen). En ik heb een Korg SDD-1000 delay
Ik wil nog wel een vintage overdrive kopen van Joyo, over de phaser twijfel ik, ding van Joyo is niet heel erg bijzonder. Onlangs kwam er een Ensoniq DP/2 langs, had ik willen kopen maar ik was te laat. Deze staat bekend om zeer goede phasers, chorus, etc. En dat deed mij weer twijfelen, waarom al die effecten los kopen als pedaal, als ze toch digitaal of semi-digitaal zijn. Menu-tjes vind ik niks, knoppen draaien en patchen is leuk.
Zo een Zoom G3 is ook digitaal, maar kan je bedienen als een stomp box, gewoon 3 draaiknoppen. Effecten (6 stuks) kan je zelf in gewenste volgorde zetten, en distortion & amp gedeelte kan je vast wel uitschakelen. Voordeel van de Zoom is dat je er meerdere versies van hetzelfde effect krijgt, niet 1 Phaser, maar een stuk of 3, en dat voor meer effecten.
Ik was sowieso van plan en EHX Holy Grail te kopen voor reverb, dit lijkt me zeker een 100% digitaal effect. Ik kan me overigens voorstellen dat het signaalpad in zo een reverb analoog blijft, maar dat er digitaal effect wordt bijgemengd, dus wel AD-DA conversie, maar niet 100%.
Kan het gewoon proberen hoor, dat is het punt niet, klinkt het als een natte krant, dan weg ermee. Ik ben wel heel geïnteresseerd in hoe pedalen zich verhouden t.o.v. multi effecten als het gaat om time-based effecen.
Korg 770 heb ik niet.... ik vond het plaatje vooral sfeervol.
Ik ga het aanbod van Biyang en Moen ook checken.